Haha kwam hier toevallig achter toen ik dit tegen een collega zei. Zij zei echt huh wat??? Maar wij zeggen het best vaak hah
Een vriendin van mij uit Groningen zegt altijd: âHoe was het nog maar weerâ en dat vonden we ook altijd zo gek
Ik mis de yes. Alhoewel, die las ik vroeger, weet niet of ik het nu nog even leuk zou vinden
In het dorp waar ik heb gewoond in Noord-Brabant zeiden ze dit ook
Als ik een gerecht met pasta eet:
- Wil ik dat het gerecht volledig in balans is
- Heb ik het liefst meer pasta
- Heb ik het liefst meer saus
- Heb ik het liefst meer groenten
- Heb ik het liefst meer vlees/vis/schaaldieren/tofu/vervanger
- Ik haat pasta
0 stemmers
Als ik een gerecht met rijst eet:
- Wil ik dat het gerecht volledig in balans is
- Heb ik het liefst meer rijst
- Heb ik het liefst meer saus
- Heb ik het liefst meer groenten
- Heb ik het liefst meer vlees/vis/schaaldieren/tofu/vervanger
- Ik haat rijst
- Ik antwoordde hier anders dan bij pasta
- Ik antwoordde hier hetzelfde als bij pasta
0 stemmers
De Van Dale houdt de volgende definitie aan voor het woord âgezinâ:
ge·zin (het; o; meervoud: gezinnen; verkleinwoord: gezinnetje)
ouders en kinderen: een gezin stichten; een gebroken gezin waarvan de ouders gescheiden zijn; een samengesteld gezin met ook kinderen uit een of meer vorige relaties
- Deze definitie is nog steeds prima en volstaat nog steeds
- Deze definitie zou best mogen worden uitgebreid. Dat je als twee volwassenen met bijvoorbeeld een kat ook jezelf een âgezinâ mag noemen
- AndersâŠ
0 stemmers
Haha hierom werd ik uitgelachen door mijn vrienden tijdens een college gezinspedagogiek. Ik vertelde (in een volle zaal) dat ik me een gezin voel met mijn vriend en kat
Omdat ik dit net op instagram voorbij zie komen:
Een kind laten douchen samen met de hond
- Zou ik nooit doen
- Juist gezellig
- Gatver, smerig
0 stemmers
Slim en efficiënt
Vind het zelf niet het meest smerige ooit, maar ook niet echt een fris idee? Maar ik ben sowieso een zeikerd daarmee hoor haha.
Ligt er denk ik ook aan wat voor hond er met mijn kind zou âmoetenâ douchen lekker tegenstrijdig haha
Gezellig! Ik douche vaak met mijn kat kan een eventueel kind die gezelligheid met een huisdier dan natuurlijk niet ontzeggen haha
Goals
Ik douche met mijn hond want als hij in bad moet word ik sowieso zelf ook helemaal smerig omdat ik hem erin moet tillen. Daarna maak ik dan gelijk de badkamer schoon.
Als ik dat zou proberen zou ik denk ik met een slagaderlijke bloeding eindigenâŠ
Je hebt ook mensen die er bewust voor kiezen om een alleenstaande moeder te worden door middel van bijvoorbeeld een donor. Ook in dit geval vind ik dat je een gezin bent, maar spreek je dus niet van ouders. Daarom vind ik dat de definitie best aangepast mag worden.
Moest jij als kind ook elke week boeken (boekjes) bij de bibliotheek halen?
- Ja dit deden wij elke week
- Nee nooit
- Soms
0 stemmers
Ik rijd langs de brandweer op!
Ja geen idee waarom we dat zeggen. Het hele woord op heeft er verder ook niets mee te maken, maar het wordt wel gezegd
Ik hoefde niks, maar ik ging sowieso elke week met mijn vader en las al graag
Ik weet ook niet meer of het een verplichting was. Ik vond vooral prentenboeken helemaal geweldig. Van die boeken die ineens een half kasteel omhoog hielden in 1 bladzijde. Dat was toch wel echt fantastisch.