Stel je persoonlijke vraag #8

ze mogen alles van me hebben maar kerst en pasen pakken ze niet van me af

Maar bevrijdingsdag, koningsdag, hemelvaart en al die ongein hoeft van mij niet hoor, heb dan liever extra vrije dagen

4 likes

Ja, vind ik ook!

1 like

Ben ik wel met je eens ja!

1 like

Dat alles blijft zoals het is, ik werk in de zorg dus heb niet automatisch vrij maar werken op een feestdag is wel soms aantrekkelijk ivm toeslagen.

7 likes

Gewoon zoals het is, want ik werk niet maar studeer en dan zijn die vrije dagen wel leuk om wat te doen met familie. Ik heb toch niks aan die vrij invulbare vakantiedagen.

7 likes

Ja same! Alleen al kunnen uitslapen op een doordeweekse dag is echt zoooo chill (omg ben een oud wijf)

Denk dat veel mensen er wel op uit gaan ja of iets met familie gaan doen ofzo.

Ik zag gisteren een potje glow in the dark nagellak liggen in een opruimingsbak en het kriebelde wel om als een coole kiddo rond te gaan lopen met glow in the dark bagels.

3 likes

Nieuw bij bagels & beans: de glow in de dark bagel! Handig voor als je trek hebt tijdens het uitgaan

27 likes

Ik heb er inmiddels 4 uur LotR op zitten. Jaarlijkse bingewatch.

10 likes

Ik heb gewoon aan m’n scriptie gezeten, maar ik moest even de stad in (Utrecht) en het was echt bizar druk, veel toeristen ook. Denk dat veel mensen wel een dagje weggaan naar een stad ofzo.

1 like

Het is al zover hoor!

3 likes

Ik ben momenteel elke dag vrij, dus voor mij is het niet echt een speciale dag, maar ik heb een beetje rondgewandeld en genoten van de rust (hier was alles dicht, en het is mooi weer, dus veel mensen zijn de stad uit voor het weekend), en een terrasje opgezocht met mijn boek, en ook even met een vriendin daar nog wat gedronken.

2 likes

Ik zou de vrije dag voor hemelvaart willen schrappen en van 5 mei gewoon een standaard vrije dag maken in Nederland.

4 likes

ja en dan pinksteren vervangen voor suikerfeest ofzo, vind het zielig dat al m’n collega’s soms niet eens vrij kunnen krijgen op die dag, beter is iedereen vrij :smiley: en omdat het niet zeker is op welke dag het valt gewoon lekker allebei de opties doen hehe

5 likes

oh en misschien gewoon prinsjesdag ook een nationale feestdag maken? in het najaar hebben we zo weinig vrije dagen

6 likes

Ik was toevallig vandaag nog aan het bedenken hoe ik nationale feestdagen zou indelen en ik denk dat ik iedereen gewoon recht zou willen geven op X vrije dagen per jaar + koningsdag. Het is zo’n onzin dat bijna allle feestdagen christelijk zijn en er zit tussen pinksteren en kerst een gat van ruim 6 maanden :woman_shrugging:

2 likes

Mag ik mijn buren nu al vragen of ze het geluid zachter willen zetten? Het is nu 22:40

• Ja
  • Nee, vanaf 23 uur
  • Nee, vanaf 0:00 uur
  • Nee, vanaf 1 uur
  • Nee, iedereen is morgen vrij

0 stemmers

Ja tot 22:00 mag je geluid maken, daarna is ‘t stil. Is dat niet zo’n algemene regel van de gemeentes?

2 likes

Ik heb ook al last van m’n buren die een feestje hebben. Moet morgen gewoon vroeg op :expressionless: