Stel je persoonlijke vraag #7

Toen ik nog met zijn 2en woonde deed ik ook veel zorgvuldiger onze was. De handdoeken apart en het beddengoed apart en de kleding apart inderdaad. Nu flikker ik gewoon alles bij elkaar. Het is toch voor mijzelf. Nu kom ik nog niet eens aan 1 was per week eigenlijk. Misschien heb ik teveel kleren. :roll_eyes:

5 likes

Dit is ook wat ik doe! Ik heb alleen geen gekleurde was, die gaat mee in de donkere was. Dus 1 keer per week een donkere was en 1 van deze: witte (30 graden), handdoeken of beddengoed. Oh, en soms een wolwas, maar dat gebeurt niet zo vaak.

2 likes

Ja ik ben ook een beetje verslaafd aan het zicht van een lege wasmand :grimacing: (wat erg dit)

3 likes

Wij zijn met zijn tweetjes en ik doe altijd 1 hete was (handdoeken, sokken, ondergoed) en een 30 graden was (kleding). En soms nog een hete was voor het beddengoed. Maar meestal past het beddengoed nog bij de andere hete was die ik heb dus dan blijft het bij twee wassen.

Ik vind het niet nodig om het nog meer van elkaar te scheiden, vind het echt zonde om dan halve trommels te laten draaien voor mijn sokken en ondergoed bijvoorbeeld. Ik sorteer ook niet op kleur ofzo haha. Ik ben echt een wasnoob, maar het is ook nog nooit fout gegaan.

Maar misschien produceren wij met zijn tweetjes gewoon weinig vuile was? Ik begin ook elke week met een lege wasmand.

4 likes

Ik denk dat het ook van de grootte van je trommel afhangt? Ik zou nooit mijn beddengoed én handdoeken in 1 trommel krijgen (en ik ben alleen).

7 likes

Ja blijkbaar haha. Maar ik heb dat nooit gedaan. Ik vind het gewoon echt zonde om halve trommels te draaien, en als ik het allemaal moet opsparen dan zit ik op een gegeven moment gewoon echt zonder onderboeken bijvoorbeeld. En op een gegeven moment wil ik dan ook weer die ene zwarte broek aan…

Ohja en het is bij mij ook luiheid hoor, zoveel wassen doen pfff echt geen zin in

2 likes

Iedereen doet het een beetje anders denk ik :thinking: Ik denk dat je gerust handdoeken, vaatdoeken en beddengoed samen kan gooien, omdat het ongeveer op hetzelfde aantal graden moet bijvoorbeeld.

5 likes

Ik doe zwart en gekleurde was gewoon bij elkaar en dat gaat nooit mis. Als ik witte kleding heb doe ik dat wel apart op een programma van 15 minuten maar ik draag bijna nooit wit. Handdoeken vaatdoeken en beddengoed doe ik ook bij elkaar. Ik heb een keer per week een normale was en dan een keer in de twee weken een was met handdoeken en beddengoed.

1 like

Wordt jouw gekleurde was daar niet grauw van?

Wij hebben sowieso wekelijks een handdoeken was, zwarte was, gekleurde of witte was en een beddengoed was. Eventueel splits ik gekleurd nog op in lichtbont en donkerbont, maar die draai ik dan om de week, dan moet ik wat meer was opsparen.

Nee nog nooit last van gehad.

Haha ik doe meestal ook maar wat :woman_shrugging:

2 likes

Rood en rode tinten (roze/lila/etc.) zijn in mijn ervaring de gevaarlijkste kleuren om uit te lopen in de was. Die zou ik nog wel durven apart wassen (toch de eerste wasjes), daarna samen met zwart/donker (dan let ik er in het begin bv. op dat ik geen al te lichte stukken doe in m’n donkere was).

Verder heb ik weinig kleuren, wel wat (donker)groen en (donker)blauw, dus dat was ik met zwart. Bij nieuwe zwarte stukken let ik er ook op dat ik die de eerste wasjes niet samen was met lichtere stukken in m’n donkere was (bv. dus rood of blauw).

Lichte kleuren was ik samen met m’n witte was van 30/40 graden. Ik sta niet met pastel, geel of oranje, dus die kleuren heb ik niet. In realiteit is m’n witte was vooral wat witte/grijze sokken, witte t-shirts en shirts met zwart/wit-strepen.

En m’n handdoeken zijn wit, dus die was ik gewoon samen met vaatdoeken (ook wit) en beddengoed (ook wit).

Ik koop heel weinig nieuwe kleren en draag steeds dezelfde outfits, dus in realiteit denk ik dat ik eigenlijk wel alles (wit en donker) zou kunnen samen wassen. Ik denk dat m’n kleren ondertussen al zo vaak gewassen zijn, dat niets nog afgaat, haha.

2 likes

Vroeger kregen we er 2 maar nu wel minstens 4. Mijne ex vond dat te weinig en die ander veel te veel dus geen idee wat de rest van de wereld eet :’)

1 like

Wij moesten ook vega burgers delen omdat ze zo prijzig waren en er anders 3 pakjes nodig waren.
Geen wonder dat ik tot mijn 16e ofzo zo mager was :’)

2 likes

Mijn ouders zijn samen sinds dat ze 13 jaar oud waren. Waar mijn moeder heel beschermend werd opgevoed en nooit alcohol heeft gedronken/is gaan stappen/ na 21.00 uur niet meer naar buiten mocht, werd mijn vader echt een boefje. Van iedere school weg gestuurd, het eerste gevecht met wapens in ons dorpje was door mijn vader, hij had een staartje en goude oorbellen en een brommertje. Daarmee ging hij alle hockey-ers achter na zitten en in elkaar slaan? En toch zijn ze nu al 40 jaar samen. 5 kinderen later. Ze hebben beide nog steeds nooit gedronken, nooit gerookt en nooit met iemand anders geweest dan elkaar. Ze zoenen ook waar wij bij zijn :face_vomiting:.

5 likes

Ik was 1x per week mijn beddengoed, handdoeken, keukenhanddoek en -theedoek, vaatdoekje, katoenen ondergoed en wasbare wattenschijfjes. En dan ca. 1x per 2 weken donkere/zwarte was, en zo’n 1x per maand wit/licht.

Mijn ouders kennen elkaar via mijn tante, mijn moeder en zij zijn bevriend, hebben elkaar geloof ik op een verjaardag leren kennen. Weet wel dat mijn vader à la Abe Simpson meteen weer naar buiten/de gang liep nadat hij was binnen gekomen om zijn haar in de spiegel te checken voordat hij zich aan mijn moeder ging voorstellen :joy:

7 likes

Ik voel me een beetje schuldig als ik alle reacties over wassen hier lees, want ik schep al onze was linea recta van de wasmand zo de wasmachine in zonder te sorteren. Hebben ook haast alleen maar katoenen truien enzo, geen zijde blouses oid

10 likes

Sinds ik een baby heb en nog thuis zit in verlof heb ik het idee dat ik niets anders doe dan wassen :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Naja in een gezin heb je die keuze ook: dan zijn er ook 10 handdoeken of genoeg zwarte was etc. Dus het is vast beter, maar in je eentje niet echt te doen of milieuvriendelijk haha

2 likes

Ik heb geen idee hoe vaak we de was doen want mijn vriend fixt dat altijd? Ik weet alleen dat we 2 manden hebben, 1 voor vieze was en 1 voor schone was en ik gooi het in de ene en op een gegeven moment duikt het weer op in de andere :purple_heart:

31 likes