Stel je persoonlijke vraag #7

Knoflookpers?

1 like

Tot hij bot is haha, hangt van het mesje af hoe snel dat gaat!

21 likes

Ja, altijd geweest. Het is nooit iets geweest waar schaamtevol ofzo over gedaan werd, juist als sterke verhalen om om te lachen. De meeste verhalen over vroeger beginnen met ‘we waren in dat of dat cafe’ of ‘we hadden teveel gedronken en toen’. Maar goed mijn ouders waren ook gewoon twintigers in Amsterdam in de jaren '70 dus ik denk niet dat dat zo ongewoon was. De ouders van mijn (Amsterdamse) vrienden hebben best soortgelijke verhalen.

1 like

Om je gerust te stellen: ik lees dat topic vaak (en meerdere topics haha, volg er behoorlijk wat) en dit is de 1e keer dat het me überhaupt bewust opvalt dat er meerdere mensen uit Hoorn zitten haha

4 likes

Mijn ouders waren volgens mij niet heel wild. Ze waren wel punkers. Mijn moeder toupeerde haar haar helemaal omhoog en verfde het zwart, mijn vader had lang haar met een permanentje er in en meerdere tattoos. En hij dronk wel veel volgens mij, maar ja zo raar is dat niet op die leeftijd (toen mn moeder zwanger werd was hij 22 en woonde nog thuis).

Ik dronk niet zoveel als mijn vader toen ik 22 was, maar ik was ook wel elk weekend uit en dronk dan ook wel een paar drankjes. Heb ook tattoos. Dus mwah.

2 likes

Volgens mij was mijn moeder echt een lief braaf meisje itt mijn vader. Hij deed 8 jaar over z’n vwo want hij voerde blijkbaar geen ruk uit? Maar dit hoorde ik op late leeftijd pas en hij schaamt zich er volgens mij nog steeds voor. Hij bleef dus 2 keer zitten. Hij was ook fanatiek motorrijder en ik hoorde ook dat ze vaak zeiden “die jongen van (…) rijdt zich nog een keer dood”. Omdat hij dus zo keihard roekeloos reed. Drugs voor zover ik weet 0.0. Toen m’n zus geboren werd is m’n vader cold turkey gestopt met roken en hij scheen te trillen en zich kapot te hebben gezweet. Denk qua “wildheid” dat we wel gelijk lopen. En mijn moeder, ik vraag me af of ze überhaupt ooit iets fout heeft gedaan in haar leven.

1 like

Ohh haha gelukkig! Dan valt het vast mee :smile:

Echt maanden :’) maar ze zijn heel chill en krijg het er gewoon (met meerdere keren per week scheren) glad mee. Weet alleen niet waarvan ik ze had. Ze zijn roze. Action misschien?

1 like

Soms ook als ik naar een kookvideo op Youtube kijk van een Amerikaan denk ik gatver, dit lijkt me echt niet te vreten. Vooral op kanalen van de vegan en/of fitgirls :stuck_out_tongue:

2 likes

Met wie ben jij hechter? (Pff ik heb helemaal gegooglet naar dit woord omdat ik het in het Nederlands ineens niet wist :joy:)

• Mijn vader
  • Mijn moeder
  • Geen van beide
  • Allebei even hecht

0 stemmers

Hahahaha ik schaam me altijd als ik dit soort berichten lees want ik ga dus standaard naar Olive Garden/Cheesecake Factory en geniet er echt van. Inclusief de breadsticks :sweat_smile: Maar vooral Olive Garden valt bij mij in de categorie ‘vies lekker eten’. Zoals kapsalon etc. Maar ik vind de smaken dus echt wel lekker, vooral de alfredo shrimp. Al heb ik iedere keer 4 uur lang de schijterij als ik daar eet dus dat zegt ook al wel genoeg denk ik :upside_down_face:

7 likes

Ik denk dat mijn moeder wel een soort hippie type was. Met haar biologische landbouw opleiding, elk weekend op haar racefiets half Nederland door om haar ouders te bezoeken en uiteindelijk in het meest antroposofische dorp van Zweden gaan wonen. Terwijl mijn vader zich vanaf zijn 16e kapot zoop, vocht, regelmatig vastzat en zijn hele leven rond zwierf.
Wonderlijke combinatie wel.

15 likes

Mijn moeder was echt een hippie. Lekker in de blote tetten een jointje zitten te roken in de zon.
Ze is zelfs getrouwd in het leer :joy:
Ze heeft altijd goed geleefd alsof ze wist dat ze niet heel oud zou worden.

53 likes

Mijn vader was een punker met een lange leren jas en droeg een pluk van mn moeders haar als oorbel??? Denk aan een haakje vastgemaakt ofzo. Vind het een romantisch idee maar zie niet in hoe iemand dat nu zou doen hahaha

56 likes

Al jullie ouders klinken zo spannend haha. Mijn vader was echt een nerd en als je vraagt wat het spannendste aan zijn studententijd was, dan was het dat hij zn eigen computer heeft gebouwd. Mijn moeder was een chagrijnige feminist met een kat die “rotkat” heette.

Nu ben ik precies de combinatie van die twee

57 likes

Mijn ouders waren penvrienden (mijn moeder woonde in een land in Azië). Dan stuurde hij mixtapes met liedjes en wachtte hij wekenlang tot ze een brief terug stuurde. Na flink sparen is hij erheen gevlogen om haar echt te ontmoeten. Daarna na weer veel sparen teruggegaan en toen zijn ze getrouwd en is mijn moeder naar Nederland geëmigreerd.

Ik hoorde dit verhaal pas veel later van mijn tante. Verklaarde wel waarom ik nooit een penvriend(in) mocht hebben.

114 likes

Wat een ontzettend lief verhaal :heart: Hoe hadden ze elkaar in eerste instantie als penvrienden gevonden?

1 like

Mijn ouders hebben jaren over de hele aarde ‘gelift’. Het klinkt ook veel avontuurlijker in die tijd, zonder internetz, Google Maps of überhaupt een beschikbare telefoon.

Mijn vader heeft me eens verteld dat ik LSD moest proberen (ik was 16) en mijn moeder heeft een jaar met een stel hippies in India gewoond.

Ze stonden op het punt naar Australië te emigreren maar mijn vader werd ziek en sindsdien wonen ze in Nederland en leven ze een burgerlijk leventje. Oké, af en toe roken ze een jointje.

26 likes

Hahaha die van mij via een contactadvertentie in de krant :rofl::rofl::rofl:

32 likes

die van mij tijdens de carnaval van de stijldansvereniging :joy:

5 likes