Stel je persoonlijke vraag #33

Jeetje. Die poll heeft 3 jaar van m’n leven gekost qua moeite en stress. :joy:

8 likes

Toch 3 van de 5 goed

1 like

Oh dat lijkt me zo ellendig na iemand verliezen. Die eerste keren; verjaardag, kerst, het nieuwe jaar. Sterkte :heart:

1 like

Nog eventjes de foto’s erbij als bewijs/meer uitleg.

Samenvatting

7 likes

Alles goed! Weet niet wat dat over me zegt :joy:

3 likes

Dit is eigenlijk zo waar haha! Vroeger wilde ik ook altijd heel graag een vriendengroep om het mee te vieren en dat leek me echt fantastisch. Nou na mijn studie één keer gedaan met mijn vriendengroep. Maar dan moet ik me dus eerst door een soort oorlogsgebied heenwerken om er te komen, terwijl ik panisch ben voor vuurwerk, mijn vrienden wonen ook niet dichtbij dus eerst vet lang met het ov, bij iemand anders slaap ik toch slecht en dan de volgende dag weer brak vet lang terug met het ov terwijl iedereen nog steeds denkt vuurwerk te moeten afsteken. En het feestje was opzich wel prima, maar had prima op één van de 364 andere dagen gekund.

Eindstand is dat ik nu gewoon weer net zoals elk ander jaar in mijn leven bij mijn ouders ga zitten vreten, maar tegenwoordig ben ik daar zeer gelukkig mee! Dus toch goed om mijn mooie voorstelling van oud&nieuw om zeep te helpen.

8 likes

Ben je wel eens in je eentje meer dan een maand naar het buitenland geweest? Dus niet naar familie, vrienden etc.

• Nee, wil ik nog wel
  • Nee, wil ik ook niet
  • Ja, voor studie
  • Ja, voor vakantie
  • Ja, voor werk
  • Ja, 1-2 maanden
  • Ja, 2-3 maanden
  • Ja, 3-6 maanden
  • Ja, langer dan 6 maanden
  • Ja, en ik zit er nog

0 stemmers

Hoe beviel dat?

• Fantastisch
  • Leuk
  • Niet zo
  • Vreselijk
  • Zou het aanraden, en waarom?
  • Zou het afraden, en waarom?

0 stemmers

Ik heb het 3 keer wat langer gedaan (3-6 maanden voor studie of werk) en twee keer korter (1-3 maanden voor werk) en ben vaak voor mijn werk 1-2 weken weggeweest. Ik vond het meestal heel leuk maar het maakt wel echt uit waar je zit en waarom. Toen ik bijv een keer oninteressant werk op een stomme plek ging doen werd ik er best depri van. En je moet ook niet vergeten dat waar je ook heengaat, je neemt jezelf mee :joy: ergens anders zitten kan een heel fijne afwisseling zijn maar het is vaak ook wel een beetje eenzaam (iig in het begin maar vaak blijft dat wel een beetje) en daar moet je tegen kunnen.

Edit: oja lol ik ben ook een keer alleen geëmigreerd helemaal vergeten, maar dat was België dus ik ging om de week terug.

2 likes

Er was een tijd dat er geen zombiefilm was die ik niet had gezien. Tot het zo populair werd dan er ook echt veel te veel drek werd gemaakt.

Ik heb Army of the Dead een tijdje terug echt schreeuwend van woede uitgezet. Wat een kutfilm.

2 likes

10 maanden als au pair naar een zuid-europees land, toen ik 18 was. Was toen voor mij echt de ideale combi van fun en leerzaam.

1 like

Mijn antwoord is ‘nee, maar ga ik wel doen’. Ik vertrek over 2 dagen :grimacing: en eerst zei ik altijd dat het voor mij niet hoefde omdat ik zo van thuis en mn familie dicht bij me hou maar omdat ik in het buitenland een passende studie vond die hier niet mogelijk is gaat het nu toch gebeuren. Ik ben tegelijk enthousiast en ook een beetje bang omdat het zo’n grote aanpassing is en ik eerder van routine en gemak hou haha

13 likes

Oh echt vaak gedaan, superleuk! Hoe vond je het om in je eentje te zijn? Ik wil een maand of 2 weg, maar vind het ook best wel spannend. Ook omdat het niet voor studie of werk is dus je hebt dan geen vaste dagindeling of sociale contacten. Wat me relaxed lijkt, maar ook misschien wel eenzaam of saai kan zijn.

@sushi parijs toch? Heel leuk, ben heel benieuwd hoe je het gaat hebben! Zin in mooie outfitfotos in idyllische straatjes.

Ik ging een maand op een camping werken in Frankrijk maar het was echt helemaal niet leuk en ben na anderhalve week denk ik teruggegaan
Maar heb wel ja gestemd

1 like

Denk jij dat je moet huilen om 00:00?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

2 likes

Heb een jaar high school gedaan in the VS. Was na m’n middelbare hier dus telde voor niks mee, gewoon voor de leuk, maar heb het toch maar onder studie geschaard.

Het begin was kut, daarna was het leuk, had het niet willen missen maar het was niet zo fantastisch als ik van te voren in m’n hoofd had bedacht. Had een idee dat ik daar spontaan een heel ander leuk, extravert, sociaal mens zou zijn met heel veel vrienden. Maar het is niet zo dat naar een ander land gaan spontaan mijn verlegenheid geneest. Dat was op zich wel de wijze les eraan denk ik :joy:

6 likes

Ik huil elk oudjaar, vraag me niet waarom
Voel het vaak ook al de hele dag aankomen :upside_down_face:

6 likes

Ik hoop echt een keer van niet maar zal vast weer wel :roll_eyes:

1 like

Heel herkenbaar dit haha! Al zat ik er dan tijdens mijn studie voor exchange. Ik had zelf wel dat ik het daar over het algemeen makkelijker vond om een praatje met mensen te maken, maar m’n verlegenheid ging daar idd niet spontaan over, haha.

1 like

Wel een lot gekocht, maar heb er voor het eerst geen vertrouwen in. Dit is niet het winnende lot. Heb zelfs nog niet op funda gekeken :joy:

1 like

Herkenbaar! Heb altijd een heel weemoedig gevoel naar het afgelopen jaar toe.
Dit jaar trouwens niet, want 2021 was m’n kutste jaar ooit. Dus ik ga er vandaag een feestje van maken want 2022 mag wel beter worden dan dit jaar :grin:

1 like