Stel je persoonlijke vraag #33

Het lijkt me zo zalig om nooit last te hebben van je buren. Ik kan de plasstraal van de mijne horen. En dat is het ergste niet want ze hebben kinderen, fluitjes, trommels, een mega dj installatie, twee auto’s die ze 's nachts soms laten draaien, deuren die ze keihard dichtgooien, hun lievelingsplaats in huis is blijkbaar de trap, een vreselijk luide stem en in de zomer bellen ze het liefst om 7 uur 's morgens onder mijn raam.

4 likes

Mijn buurman stond onder invloed op m’n platte dak te schreeuwen dat ie een architect was. Ik stond me om te kleden en hij kon mij door de lichtstraat zien dus toen heb ik geschreeuwd dat ie op moest bokken. Hij ging niet overigens :sweat_smile:

2 likes

Aan de wekelijkse wascycle van mijn mondkapjes :sob:

1 like

Mijn buurjongetje was een huilbaby en zijn kamer was naast mijn slaapkamer en die muren van dat huis hielden niks tegen. Wat kon hij krijsen zeg.
Maar ja als ik sliep dan sliep ik er gewoon wel doorheen en die ouders konden er ook weinig aan doen. Zo vaak dat ze hun excuses kwamen aanbieden en of ze er iets aan konden doen oid voor mij, eh ja wat dan haha. Toen ze een keer een weekend weg gingen kreeg ik wel een kaartje in de bus met een chocoladereep dat ze een weekend weg waren en ik rustig kon slapen ofzo haha. Wel cute

14 likes

Bij ons was het:
maandag: blauw
dinsdag: geel
woensdag: bruin
donderdag: groen
vrijdag: rood

3 likes

Ik heb nu al een halfjaar last van mn buren omdat ze sinds juni de sleutel hebben en ER NOG STEEDS NIET WONEN maar wel verbouwen!!! Het is een sociale huurwoning btw, geen villa

Hebben jullie ook dat het eigenlijk nooit lang stil is 's nachts waar je woont? Dat er altijd wel iemand is die tot 2 uur lawaai maakt en een ander die dan alweer om 4 uur begint?

• Ja vaak wel
  • Mwah soms
  • Nee zo goed als nooit

0 stemmers

Ik hoor mijn buren gewoon altijd (bovenburen), ik weet niet of andere mensen dat ook als ‘‘last’’ zouden ervaren maar ik ben nogal gevoelig daarin. In zekere zin wen je er ook wel aan, maar bepaalde geluiden zijn (vind ik) echt niet te negeren. Soms gaan ze sporten, waardoor het klinkt alsof het plafond naar beneden komt zetten. Maar mijn buurvrouw stampt bijvoorbeeld ook heel vaak door het huis met schoenen aan en dat maakt ook zoveel lawaai, of deuren die dicht worden geslagen, gestamp op de trap. Als ik het voor het kiezen zou hebben zou ik noooooit meer ergens gaan wonen met bovenburen.

2 likes

Ik was gisteren weer even in de stad en was vergeten hoe kut dat rond oud en nieuw altijd is :broken_heart: love de rust in mijn saaie nieuwe dorpje

1 like

Hoelaat is het vroegste uur dat verbouwingen vaak beginnen in jouw buurt? Op een weekdag.

• Voor 5u
  • 5u
  • 5u30
  • 6u
  • 6u30
  • 7u
  • 7u30
  • 8u
  • 8u30
  • 9u
  • Na 9u
  • ze verbouwen nooit in mijn buurt :smile2:

0 stemmers

Blijkbaar hadden er dit jaar super veel mensen in mijn straat nieuw beton nodig. Dat maakt echt een kut lawaai zo met die betonvrachtwagens. Officieel mag dat vanaf 6u maar dat bedrijf begint standaard rond 5u30 want ja tegen dat iemand bed uit is om te klagen is het toch 6u.

1 like

Er zit een bedrijf tegenover mijn huis en daar beginnen ze gerust om 5 uur met verbouwen, inclusief geschreeuw van bouwvakkers, dingen keihard in containers gooien en vrachtwagens die hun motor constant laten draaien :sob:

Wij wonen in een nieuwbouwwijk inclusief tering goeie isolatie dus je hoort hier echt niks s nachts

1 like

Dit hadden wij op school ook! Ik associeer maandag nog steeds met groen, dinsdag met blauw, woensdag met geel, donderdag met oranje en vrijdag met rood, haha.

2 likes

Plottwist, het was wel dr jongste zoon (17). Blijkbaar zat ie te kakken en vond ie het vervelend.

Edit: screenshot van het gesprek is weg. Ze vertelde dat dr zoon buikgriep had en op de wc zat de hele nacht in elk geval. En dat ze de baby verder nooit hoort gelukkig.

34 likes

Denk dat het niet de bedoeling is hier dat screenshot te plaatsen. Mag niet maar 'k zou het als die vrouw zijnde ook niet fijn vinden.

2 likes

Mijn overbuurman zit nooit stil en die staat dus ook regelmatig zijn aanhangwagen in te laden om 4 uur 's nachts. Ik woon hier al jaren en hij wandelt ook al jaren met zijn klusoveral rond terwijl de oprit vol staat met bouwmaterialen.

Oh vergeten, sorry, je hebt gelijk, ik haal hem weg.

1 like

Thanks voor dit haha was dit vergeten, geweldig.

Niet echt klussen, maar vorige maand begon vanaf 6:30 de bladblazer. Ik woon in een studentenflat op de campus en ik snap echt niet waarom ze daar zo vroeg aan beginnen??

1 like

Omdat een hoveniersbedrijf niet z’n hele schema aan gaat oppassen omdat studenten perse uit moeten slapen, ofzo?

8 likes