Nou ‘last’. Woon in een huis met praktisch kartonnen muren dus alles van de baby van de voormalige buren meegemaakt (incl de bevalling). Ze was de laatste maanden onze natuurlijke wekker om 6u. Maargoed, hebben zelf ook een kind en genoeg mensen die hem gehoord hebben, hoort er een beetje bij. Boos op de vloer bonken als kind een driftbui heeft daarentegen en je al alles doet om het weer tot rust te laten komen… dan moet je misschien even iets aan je eigen driftbui doen.
Ik wist dus niet eens dat ze er last had hadden en ze hebben gewoon m’n nummer. Ik heb eerlijk gezegd nav gebonk op de muur niet zo’n zin om zelf het gesprek te openen. Vraag me gewoon hoe het zit en of ik er iets aan kan doen, denk ik dan. Maar goed, ik zal er wel over beginnen als ik dr van de week tegenkom met honden uitlaten, ga er niet speciaal voor langs op deze manier.
@MadameMignon de aangrenzende kamer is haar eigen babykamer, maar daar slaapt ze nu nog niet (ze ligt nog naast ons). Ik kan die kamer moeilijk verplaatsen en binnenkort gaat ze er dus meer naar toe zelfs. Haar commode met aankleedkussen staat daar met alles wat ik nodig heb, daar heb ik ergens anders geen plek voor.
Overigens grenst die kamer aan hun badkamer.
En nog meer context: zij horen ons nooit, ook de baby niet (vaker gesprekken over gehad), wij horen hun echt heel veel. Ze zijn nu al 2 maanden aan het klussen elke avond om de week tot 21.30 ongeveer. Om de week omdat haar zoons dan hier zijn en helpen. Als haar zoons hier zijn hoor ik sowieso constant harde muziek en hard geren op de trap, maar je woont nou eenmaal naast elkaar dus behalve het klussen zo laat zeg ik daar nooit wat van en accepteer ik het gewoon.
En ze hebben 2 teckels die elke dag dat ze werkt uren achter elkaar blaffen. Ik heb de sleutel van haar huis, omdat ik heb aangeboden ze even te troosten als ze zo lang alleen zijn en zo blaffen.
Ik doe m’n best om een goede buur te zijn en hier heb ik gewoon geen invloed op en ook eerlijk gezegd nul zin om m’n blije baby te temperen met dit alles er omheen en dus niet eens normaal aangesproken te worden met vragen maar muur gebons.
misschien herinneren mensen zich het verhaal nog, maar ik heb mijn buurvrouw bijna van de trap gegooid nadat ze mij een klap had verkocht kostte me echt al mijn wilskracht om dat niet te doen, want omdat we hetzelfde ding vast hadden op het moment dat ze me sloeg had ik dat alleen maar met minimale kracht hoeven kantelen
heb denk ik bijna nooit zó’n gestoord mens meegemaakt, maar zij is gelukkig een tijdje voor corona verhuisd. ze kwam nog een keer post ophalen en toen ik vroeg hoe het in haar nieuwe huis was zei ze ‘ja goed, wel even wennen dat er niemand was om ruzie mee te maken’
…LACHEND zei ze dat, ik dacht echt bitch je hebt mijn leven zo fucking hard geirriteerd toen, daar is niets grappigs aan. maar ik heb haar daarna noooit meer gezien
en de oostblokkers die met zijn 20en in 1 minihuis woonden zowel naast als achter me zijn ook weg dus ik ben super gelukkig met de nieuwe buren waarvan ik enkel klusgeluiden hoor
Woon jij in een buurt waar mensen honden hebben,? Dus ja je nabije buren.
- Nee
- Ja
0 stemmers
Oke misschien wordt dit een gekke vraag. Stel, je belt aan bij een gezin met kinderen (al eind basisschool/begin puber). Een van de kinderen maakt de deur open, maar je wil eigenlijk de ouder spreken. Je kent het gezin wel. Vraag je dan:
- Is je moeder thuis?
- Is -naam van moeder- thuis?
0 stemmers
Ik snap ook echt niet dat mensen op de muur gaan bonzen als ze ergens last van hebben. Bij de rijdende rechter was er ook eens een vrouw die dan met een bezemsteel tegen het plafond begon te bonzen als ze last had van geluid. Loop er gewoon heen en praat erover, maar dat bonzen vind ik echt asociaal. Nu snap ik dat jouw buren niet midden in de nacht langs komen, maar bel de volgende dag gewoon een keertje aan, of gooi een briefje in de bus als je elkaar misloopt.
Kan het ook zijn dat de kinderen van de buren het waren ipv de buurvrouw zelf?
- Ik heb geen instagram
- 0-100
- 100-200
- 200-300
- 300-400
- 400-500
- 500+
0 stemmers
- 0-100
- 100-200
- 200-300
- 300-400
- 400-500
- 500+
0 stemmers
- 0-1 uur
- 1-2 uur
- 2-3 uur
- 3-4 uur
- 4+ uur
0 stemmers
- Ik heb geen insta
- Geen
- 0-10
- 10-20
- 20-30
- 30-40
- 40-50
- 50-60
- 60-70
- 70-80
- 80-90
- 90-100
- 100+
0 stemmers
- I wish
- Ja
- Nee
- Ik heb geen instagram
0 stemmers
Ik denk het niet, want ik hoor ze al de hele week niet, denk dat ze bij hun vader zijn.
Maar wie weet, ik ga het wel gewoon vragen straks, het wordt nu een steeds groter ding in m’n hoofd.
Wat zeg / gebruik jij:
- Oud en nieuw
- Oud op nieuw
- Oudejaarsavond
- Oudjaar
- Anders…
0 stemmers
Ik ben echt een zure vrouw maar ik zou echt nooit op de muur bonken. Ik zou eerder even een keer overdag langs gaan om te vragen goh zouden jullie misschien niet midden in de nacht met je baby willen spelen maar als je dat überhaupt niet doet valt er ook weinig aan te veranderen. En babies kunnen eigenlijk nergens wat aan doen dus dan vind ik dat een stuk beter te handelen dan bijvoorbeeld buren die om 2 uur snachts buiten heel hard gaan zingen (waarbij ik overigens ook niet op de muur ga bonken maar gewoon uit t raam schreeuw dat ze hun bek moeten houden, like I said zure vrouw)
Ik heb laatst zelf gevraagd aan onze buurvrouw of ze geen last geeft van onze baby. (Goed he ) maar ze zei: nee hoor we horen nooit wat, ik denk dat je meer last hebt van ons (2 jongens van 5 en 8 ofzo).
En ons huis is zo goed geïsoleerd dat ik het me niet kan voorstellen dat je zoiets heel hard hoort eigenlijk?
Hoe maak jij een week of jaar visueel in je hoofd?
- Als een cirkel (een soort klok)
- Als een tijdlijn (bijv een nieuw jaar begint weer vooraan)
- Als een soort kalender bijvoorbeeld per week onder elkaar
- Anders, namelijk
- Niet
0 stemmers
Aan de hand van mijn periodes op school en rondom schoolvakanties
Pff nou als jij ze zelfs helpt met hun hondengeblaf (irritant) en je buren daarnaast nog dagelijks tot 's avonds klussen (ook irritant) zou ik zelf ook nul behoefte hebben om als eerste die stap te nemen voor een gesprek erover. Ik zou het dan lekker laten.
Een soort heuvel, januari laag, zomer in de piek en dan weer omlaag naar december.
Maar ik heb tegelijkertijd ook wel dat ik naar januari kijk als iets achter een soort dikke streep, een soort nieuwe bladzijde, terwijl het over een paar dagen is.
Eerst giette ik rijst af (zo staat het zelfs op de verpakking!) tot het forum vorig jaar, hier heb ik geleerd dat dat niet de bedoeling is. Mijn eten is verbeterd
Ik doe dat wel, maar ik ben al ontelbare keren aan de deur geweest (zowel ‘s nachts als overdag). Als je buren meerdere nachten per week een soort kabouter Plop-dans uitvoeren boven je hoofd, is het een keertje klaar