Vraag me wel af waarom een baby midden in de nacht een kwartier ligt te gillen (?) van “plezier”?
Geen enkel geluid is leuk om 3 uur in de nacht, ook niet als het krijsen van plezier is, wat dat dan ook mag beteken in deze context.
Vraag me wel af waarom een baby midden in de nacht een kwartier ligt te gillen (?) van “plezier”?
Geen enkel geluid is leuk om 3 uur in de nacht, ook niet als het krijsen van plezier is, wat dat dan ook mag beteken in deze context.
Iedere nacht? Daar zou ik me wel aan ergeren op een gegeven moment ja en echt wel wakker van worden. Zeker als ik de volgende dag vroeg tentamen heb oid. Incidenteel maakt het me niets uit.
Zou niet op de muur bonken overigens maar gewoon even langsgaan overdag
Ze is nogal dr stem aan het proberen op het moment. Ik geef dr eerst dr fles als ze wakker wordt en daarna gaat ze zodra die op is steeds iets harder gillen en lachen terwijl ik dr luier verschoon en daarna weer inbaker om dan mee terug te nemen naar de slaapkamer en ze weer verder gaat slapen. Denk dat het verschonen en daarna inbakeren zo lang ongeveer duurt. Ik praat niet tegen dr in de nacht, omdat ik wil dat ze zo rustig mogelijk blijft en weer verder gaat slapen daarna. Als ik tegen dr zou praten gaat ze er nog harder bij lachen tussendoor.
Wist tot het bonken als reactie daarop vannacht niet eens dat ze er last van hadden en zou ook niet zo goed weten wat ik er tegen moet doen?
@Teigetje ja, ze doet dat wel elke nacht, alleen slaapt ze steeds verder door dus soms is dat nog zoals nu rond 1 uur, maar steeds vaker is dat tussen 5 en 7.
Snap dat je er niets aan kan doen, maar snap ook dat de buren dat na talloze nachten echt spuug en spuugzat zijn. Dan kan je ook wel eens je geduld verliezen.
Niets aan te doen verder
Ik kan niet wachten totdat het weer tot 22 open is omdat ik heel vaak twijfel nog iets te halen en dat is dan vaak net voor 22 uur nog snel. Ik mis dat echt. Vooral met ijs en chips.
Blij zijn dat het bij de buren is en niet bij mezelf 🥲
(Helaas wel bij mezelf al wekenlang)
Ik denk dat het voor buren weinig uitmaakt of een baby krijst om 3:00 omdat ie heel blij is of huilt wat @Frenky zegt.
Mn ex woonde ooit in een gehorige flat en daar was ook een baby die je elke nacht hoorde, maar het enige wat je kan doen is het gewoon accepteren of oordopjes aanschaffen.
Hoevaak ervaar jij last van je buren?
0 stemmers
Heb je wel eens schreeuwende ruzie met buren gehad?
0 stemmers
Ik ben misschien echt een teringwijf, maar ik zou al het geld terugwillen en dreigen met rechtsbijstand/aangifte van oplichting als ze niet meewerkt .
Kan hier echt moedeloos van worden. Het is een baby, die kan niet klokkijken en die maakt wel eens geluid, positief en negatief. Wat willen ze dan, dat je met tape aan de slag gaat?
Succes!
Mijn buren hebben een muziekinstallatie met flinke bas, die dreunt wel regelmatig door. Daarom heb ik maandelijks gestemd. Maar het is nooit op onchristelijke tijdstippen oid dus heb er verder niet super veel problemen mee.
De oorzaak van het geluid maakt toch niet uit. Geluiden kunnen gewoon heel irritant worden, zeker als je wilt slapen of er wakker van wordt.
Als de hond van je buren dagelijks veel blaft - die kan ook niet klokkijken en maakt nou eenmaal geluid - heb je daar dan ook geen problemen mee? Of is dit geval geoorloofd alleen omdat het een blije baby betreft?
Ja eens, maar bij een baby weet je dat je er echt niks aan kan doen. Bij een hond misschien wel? Ik zou eerder klagen als een hond heel veel blaft.
Heb jij zelf ooit last gehad van een baby van de buren midden in de nacht?
0 stemmers
Ja ik weet ook niet helemaal of het nou een goede vergelijking was, maar persoonlijk zou ik beide gevallen echt heel irritant vinden dus misschien zegt dat wel meer over mij dan.
Misschien kun je eens zeggen dat je al alles doet om te zorgen dat ze niet verder gestimuleerd wordt en meer geluid maakt? Ik zou het als buur wel echt schijtirritant vinden maar anders als je er al alles aan doet om het te verminderen. Misschien denken ze wel dat je met haar aan het spelen bent ofzo.
Maar verder kun je er inderdaad niet zoveel aan doen, al snap ik de frustratie van de buren ook! En vooral als je midden in de nacht wéér wakker wordt gemaakt, dan kan die frustratie echt in je opbouwen. Bij mij scheelt het vaak wel als ik weet dat het niet ‘expres’ is.
Aquaman en dino’s! Zou mooi zijn als Aquaman als dinotrainer zonder shirt op zou duiken.
Goede vraag haha, een blije baby heeft uiteraard wel meer een gun factor dan een blaffende hond. Maar als een hond heel veel alleen zou zitten en daarom zou blaffen, dan kan de hond er ook niks aan doen. Dan zou ik wel klagen bij de buren denk ik.
Ik denk ook dat het me irriteert omdat die baby fase zo tijdelijk is en we tegenwoordig al snel minder van elkaar kunnen hebben. Maar het komt vast ook omdat ik me wel in de situatie kan verplaatsen.
Ik ben bevoegd docent Duits met 10+ jaar ervaring op de mavo. Ze leggen nog net geen rode loper uit als ik op gesprek kom.
Ja dit… alhoewel ik dus wel lees dat je de baby naar de aangrenzende kamer brengt puur voor die 15 min en hem/haar erna weer terug brengt naar een andere slaapkamer. Kun je dat evt nog anders doen?