Stel je persoonlijke vraag #33

Mijn standaard vragen waren altijd:

• Wat is jullie laatst behaalde succes? → vind ik vaak heel tekenend voor het bedrijf. Moeten ze daar heel lang over nadenken? Kunnen ze zo iets opnoemen? Zijn het prestatie gerichte dingen, een nieuwe skill leren of biv iets wat ze op persoonlijk vlak hebben overwonnen. Worden deze succes ook gevierd/bij stil gestaan → zo ja hoe dan?

• Wat zou een eerste project zijn waar ik mee aan de slag ga? → daar kun je dan zelf ook weer op inhaken. “we zouden graag dat je aan de slag gaat met X want dat blijft nu steeds liggen” en dan (als het ook zo is) inhaken dat je dat biv al vaker hebt gedaan, veel ervaring hebt etc etc.

• Werkt het bedrijf hybride En hoe is die verdeling, is daar een vaste verdeling is of wordt dat per week gekeken.

14 likes

Wat eet jij bij Oud en Nieuw?

• Oliebollen
  • Borrelplankje
  • Sushi
  • Afhaal
  • Alles
  • Ik eet gewoon zoals ik op andere dagen ook eet

0 stemmers

Niet als andere dagen maar niks van dit

4 likes

Wat eet je dan?

Zeg jij
  • Broer/zus
  • Sibling

0 stemmers

Haha wat een schattige vraag alsof iedereen hetzelfde eet :stuck_out_tongue:

Allemaal kleine gerechtjes door mijn ouders gemaakt…

• bladerdeeghapje met geitenkaas, honing tijm
  • warme ovenkoekjes kaas vega spek en tomaat mozzarella
  • vega gehaktballen met vanalles erin + saus
  • kaasballetjes
  • venkel ottolenghi
  • ik vergeet wel nog dingen
  • crème catalana
10 likes

Nee, ik ben gewoon tering nieuwsgierig naar wat iedereen eet. Ook als je stamppot had gegeten, had je honderd procent mijn aandacht

4 likes

Ik vind t zo dom als nederlandse mensen sibling zeggen als ze het over 1 persoon hebben.
Als je het over meerdere mensen hebt en ze dan siblings noemt oke. Maar ik zie t hier ook wel eens voorbij komen dat iemand het gewoon over 1 broer of zus heeft en dan zegt “Mijn sibling” meid hou op.

40 likes

Ik denk dan dat die sibling non-binair is?

2 likes

Dat vind ik de enige geldige reden om t te gebruiken.

Ik gebruik het woord sibling omdat.

• Mijn sibling non binair is
  • Ik dan het idee heb dat ik interressanter over kom

0 stemmers

2 likes

Is toch gewoon handig om het genderneutraal aan te duiden. Net als bijv partner ipv vriend of vriendin

1 like

Maar waarom dan sibling en niet geschwister

21 likes

Ja ik vroeg het me af omdat ik het hier steeds vaker voorbij zien komen. Ik vond het altijd een beetje raar. Maar nu begrijp iik omdat het non binair is… niet over nagedacht. Dacht ook dat het meer interessant doenerij was eigenlijk

1 like

oh ja dat gebruikten we vroeger wel, geschwester wat een mooi woord toch

3 likes

Ik gebruik het als ik iemand naar zijn haar broers/zussen vraag: hoe gaat het met je siblings? in plaats van: hoe gaat het met je broers en zus?

Ik haaaat het gebruik van siblings in het Nederlands, doe niet zo special snowflake :rage:

Edit: niet als iemand non-binair is natuurlijk maar vaak is het onder het mom van ‘we hebben er in het Nederlands geen woord voor en dit is zoooooveel makkelijker dan broer/zus’ hou op hoor

39 likes

Wij gaan een borrelplank afhalen:
afbeelding

En dan nog heel veel oliebollen

26 likes

Oke m’n echte reden is dat ik vrienden heb met zooooveel broers en zussen (!!!) dat ik soms vergeet wie er nou 1 broer heeft en wie meer zussen dus dan vraag ik maar: hoe gaat het met je siblings? ipv dat ik moet nadenken of ze nou 1 broer of meer hadden en dan niet per ongeluk vraag hoe gaat het met je broer en zussen en dat ze dan 2 broers en 1 zus hebben.

3 likes

Ja dan is het meervoud en makkelijker. Maar als diegene gewoon een (cis/niet nonbinaire) broer of zus heeft vraag je dan “Hoe gaat het met je sibling?”

nee

2 likes