Rijst afgieten. Huilon.
Domme vraag waarschijnlijk maar op rijstpakjes staat toch juist vaal dat je het niet moet wassen? Ik zal wel tata rijst kopen, daar niet van.
Ik vond rijst vroeger nooit lekker tot ik er achter kwam dat er andere rijst bestaat dan afgegoten zilvervliesrijst. En mijn moeder is nog wel opgevoed door Indonesische pleegouders… maar zij dacht: ik maak alle recepten die ik heb geleerd maar dan met afgegoten onderkookte zilverliesrijst. Een soort fusion cooking, zeg maar… 🥲
Je favoriete rijst?
- Zilvervliesrijst
- Witte rijst
- Basmati rijst
- Pandan rijst
- Jasmijn rijst
- Sushi rijst
- Risotto rijst
0 stemmers
Zilvervliesrijst walgelijk
waarom kwellen mensen zichzelf met nare vormen van koolhydraten (bloemkoolrijst, bloemkoolpizza, zilvervliesrijst) terwijl je ook gewoon kan genieten van het leven?
Haha ik vind risottorijst ook lekker, maar wel voor iets andere soort gerechten. Dus de basmati wint het. Heb ook zilvervliesrijst in huis, als ik weer even meer gezond wil doen maar vind dat eigenlijk niet zo lekker
Ik vind zilvervliesrijst lekker. Tja.
JAAAA wij maakten hier thuis vroeger altijd ruzie over
Wij noemen het ‘krak’. En zodra mijn moeder de rijst uit de pan schraapte rende we al naar beneden. En dan met zout erop. Eet het nu nog steeds, maar mijn vriend laat soms de rijst niet aanbranden (hij kookt vaak)
Enige ‘kookkunst’ wat ik heb ‘geërfd’ van mijn Indo oma.
Zilvervliesrijst komt hier het huis niet in, en zowel, dan gaat het met dezelfde snelheid linea recta door het raam heen.
Volkoren pasta er ook achteraan.
Ben zeker geen food snob, maar daar trek ik echt een keiharde grens.
eigenlijk ketanrijst, lemper is mn crack
ik wil eigenlijk dat mn andere crack (nasi kuning) ook met ketan gemaakt word
Rijstkoker voor life. Ik was een keer bij mijn ouders aan het koken toen opeens na een enorme knal de rijstkoker ermee ophield. Ik zat echt van , maar mijn vader liep gewoon naar de kast en pakte daar een nieuwe rijstkoker uit haha.
Oke wat is er mis met zilvervliesrijst en volkoren pasta?
Dus bloemkoolpizza en bloemkoolrijst komen er nog wel in?
Meit, hou op hoor.
Simpel, kwestie van smaak.
Vind zilvervliesrijst oprecht veel overeenkomsten hebben met bordkarton.
Bloemkoolrijst?
- Mwa
- Best wel lekker
- Niet te nassen
- Nog nooit gegeten
0 stemmers
Het is hard en minder lekker. Daarbij is het echt onzin dat je er sneller van afvalt (als dat je doel is, maar mensen eten het vaak om die reden)… Het heeft namelijk evenveel kcal als normale rijst en pasta. Het enige is dat je door de vezels langer vol zit maar dat kun je ook oplossen door een dikke schep saus met extra groenten te nemen. Als je het wel lekker vindt moet je het lekker blijven eten maar je moet het niet tegen je zin eten omdat je denkt dat het een wondermiddel is.
@Schaakmat
Wel lekker maar gewoon kleine stukjes bloemkool, geen rijst.
Ooo oke, ik dacht dat er nu een groots voedselmysterie opgelost ging worden
Bloemkoolrijst weiger ik principieel te eten/maken/kopen. Wil gewoon koolhydraten.
Zilvervliesrijst vind ik niet perse vies trouwens, maar volkorenpasta doe ik absoluut niet aan
@Bunnyslippers life goals wel, ik wil ook een backup rijstkoker nu
Welke is dan wel lekker? Ik denk dat ik geen rijst lust maar ik heb eigenlijk geen idee