Ben jij deze tijd van het jaar meer melancholisch?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wanneer heb je voor het laatst gedanst?
- Vandaag
- Gisteren
- Deze week
- Deze maand
- Dit kwartaal
- Dit jaar
- Langer geleden
0 stemmers
Ben jij deze tijd van het jaar meer melancholisch?
0 stemmers
Wanneer heb je voor het laatst gedanst?
0 stemmers
ik kan echt niet wachten op dr strange ik krijg er helemaal buikkriebels van
Dr strange is zo vet, haha, ben zo blij dat vervolg eindelijk komt
KNIEPERTJES ZIJN GEEN ROLLETJES
Edit: sorry, erg late at the party…
Maar hoe noem je opgerolde kniepertjes dan?
Edit: oh volgens die website rolletjes maar rolletjes kan toch alles zijn wat opgerold is?
Rolletjes of Nieuwjaarsrolletjes inderdaad! Die naam is hier in het Noorden echt wel een begrip, naast de kniepertjes dus.
Was jij je rijst?
0 stemmers
Ik vind bijna alle animeseries niet leuk, maar mijn favorieten kijk ik eindeloos opnieuw! Ranma 1/2, Cowboy Bebop, Fullmetal Alchemist, Magic Knight Rayearth, Kodomo no omocha, alle cheesy dingen van Ai Yazawa etc. Echt comfort watches voor mij! Ik ben ermee opgegroeid en de zomer dat we naar het buitenland verhuisden en ik heeelemaal niemand kende in mijn omgeving keek ik het elke dag met mijn siblings.
Studio Ghibli films vind ik overigens ook prachtig, zou graag meer soortgelijke dingen willen kennen maar ik ben ze helaas nooit tegengekomen!
Ik gebruik builtjes rijst want ik laat rijst altijd aanbranden. (Sad, I know)
Same girl, same. Samen naar het opbiecht topic?
Ik ook hoor, tot ik een rijstkokertje kocht. Klein ding van 15 Euro.
Perfecte rijst en echt onmogelijk om aan te laten branden.
dit is dus een snack in meerdere landen kwam ik laatst achter! ik at het zelf ook altijd op, maar kende niemand anders die dat deed. maar in andere culturen heeft het zelfs een aparte naam
Ik had een Koreaanse studiegenoot die in haar broek piste van het lachen toen ze iemand hoorde vertellen dat we hier rijst afgieten. Heb van haar geleerd hoe je rijst moet koken.
Ohh dit lijkt me wel echt lekker. Mijn moeder maakt wel eens nasikoeken en dat is ook een beetje zo maar dan met groenten e.d. erdoor.
Maar goed bij mij is het soms zo aangebrand geweest dat de hele pan pikzwart was dus ja dat is niet meer lekker hahaha
Ik vraag me ook echt af hoe dat werkt (ben niet zo opgevoed en ken ook niemand die dat doet), is je rijst dan niet nattig na het afgieten?
Het kookt helemaal in dan volgens mij
Geen idee, denk het wel? Geloof dat mijn vader het dan even in de pan laat stomen.
Zeg dat maar tegen mijn Twentse oma. In elke regio is het anders
Ik giet altijd af, maar heb nooit natte rijst. Gebruik wel zilvervliesrijst en meteen afgieten zodra het gaar is.