Stel je persoonlijke vraag #33

Ik zou dit niet kunnen beantwoorden, ligt er op die leeftijd denk ik aan hoe het karakter is en of ze daar zelf verantwoordelijk mee kunnen omgaan of niet.
Lijdt school er bijvoorbeeld onder dan blijft het enkel bij in het weekend.

1 like

Ja natuurlijk zitten er allerlei maar-als-want aan, maar het is bedoeld als luchtige vraag haha. Ik voegde zelf ook al toe dat het afhangt van diegenes thuissituatie maar je kunt ook nog je eigen specifieke thuissituatie toevoegen enz enz maar ik denk niet dat dit in die adviescolumn er ook bij werd gehaald. Ik ben nu wel benieuwd naar het antwoord van de deskundige dus misschien maar eens terugzoeken

DPG Media Privacy Gate Gevonden. De zoon is 20 en haar advies is: het huis uit, ik weet dat het niet makkelijk is om aan betaalbare woonruimte te komen nu maar het moet gewoon. Schat, sluit je aan bij het woonprotest in plaats van adviescolumns schrijven. Nu ben ik zelf helemaal geĆ«rgerd ondanks mijn luchtige vraag :laughing: 20 is het nieuwe 17 hoor Beatrijs en niet iedereen hoeft een schop onder zā€™n hol te krijgen tijdens deze slecht georganiseerde pandemie

2 likes

2x in het weekend dan. vrij-zat, zat-zon. in het weekend logeren vind ik prima, als ze dan weinig slapen oke, maar doordeweeks liever niet. mocht ik als kind/puber ook niet

2 likes

17ā€¦is wel bijna 18. Ik denk sowieso in het weekend en 1 keer doordeweeks

Voor mij zou leeftijd er niet zo veel mee te maken hebben maar meer dat het ook mijn huis is en ik geen zin heb in bezoek. Daarom 1x per week gestemd maar zou liever hebben dat ze dat pas zouden doen als ze op kamers zijn.

*Nu ik dit zeg bedenk ik me dat super veel mensen natuurlijk helemaal niet op kamers gaan en daar vind ik helemaal niks mis mee maar als ik een puberkind had zou ik daar denk ik wel van balen. Ben gewoon best op mezelf. Goede reden om Ć¼berhaupt geen kinderen te willen haha.

4 likes

Toen ik 17 was, had ik al verkering met mijn huidige partner. Ik geloof niet dat er een maximum was aan het aantal nachten dat wij bij elkaar mochten slapen, maar i.v.m. school en bijbaan was dat toch maar Ć©Ć©n keer per week. Wel allebei met een fijne thuissituatie. Had het niet vaker gewild.

1 like

Jaa, ik ging zo vaak naar festivalletjes waaronder wantijpop enzo en al die Gothic kerels waren enorme softies maar wel altijd lief. Zo ben ik echt vaak geholpen door andere mensen in die periode.

2 likes

Als ie 20 zou zijn dan zou ik m behandelen als een inwonende volwassene en dan zou t onbeperkt zijn maar tevens zou ik verwachten dat ie dan zelf zou zorgen voor ontbijt enzo en alleen mee zou eten na bericht/1x in de week ofzo voor ons zou koken. Als het effectief zou betekenen dat partner bij ons ingetrokken is dan zou er ook wel een gesprek van hoe en wat volgen (aangezien duidelijkheid altijd het beste is).

Maar eigenlijk zou ik het in beide gevallen (17 vs 20) met elkaar bespreken en zo bepalen wat we allemaal een goede oplossing vinden in plaats van het van hogerhand besluiten. Ik denk dat dat ook een goeie oefening is en het dwingt je kind tot nadenken wat ie zelf wil en dat communiceren naar zn partner.

4 likes

Dit ja. Ik vind 1x in de week al te vaak, want ik zou helemaal niet iedere week een logƩ over de vloer willen hebben.

5 likes

Ik zeg 3 keer, maar denk nu als je dat bij de een doet mag de andere sibling dat ook. Dan zit je straks 6 dagen per week met loges. šŸ„²

Mijn moeder heeft dat ook en soms word ze er wel gek van als ze ā€˜s ochtends gewoon even wilt bellen en hangen op de bank.

3 likes

Ik zou willen zeggen ā€˜onbeperktā€™ maar ik denk dat ik zelf gek zou worden van continue een extra tiener in huis als ouder zijnde haha. Maar ligt ook heel erg aan hoe ze beiden zijn, of ze een beetje meehelpen in huis, of ze luidruchtig zijn, etc. Mocht ā€˜mijnā€™ zoon in dit voorbeeld bijvoorbeeld in zijn eindexamenjaar zitten dan zou ik het alleen in het weekend oke vinden. Maar als hij al van de middelbare school af is en een tussenjaar heeft zou ik het misschien weer anders benaderen.

1 like

Ik stem onbeperkt, omdat dat bij mij zo was. Ik kreeg op de middelbare school verkering met mijn huidige vriend. We mochten zoveel bij elkaar slapen als we wilden. Meestal een keer in het weekend en een keer doordeweeks. Maar als het vaker was was dat geen probleem. Het was niet een logeerpartijtje met vriendinnen ofzo, we gingen gewoon normale tijden slapen. Ik vroeg wel altijd of vriend mocht blijven slapen en ze zeiden altijd ja.
Ik denk er door jullie berichten pas aan dat het misschien voor hun irritant was zo vaak een gast. Maar volgens mij vonden ze mijn vriend helemaal niet echt een gast meer en gewoon deel van de familie en gezellig als hij er was,
Ik ben erg blij dat mijn ouders ons gewoon lieten gaan. Zorgde ervoor dat hij zich welkom voelde en dat ik me ook niet een klein kind voelde die niet met haar vriend mocht slapen wanneer ze wilde. Ik denk dat het er ook gewoon bij hoort dat je als je kinderen hebt je huis niet altijd voor je alleen hebt. Het is ook je kinds huis en die heeft ook een leven en een ā€˜partnerā€™. Op een bepaalde leeftijd krijg je gewoon wat meer autonomie en meer vrijheid daarin

20 likes

Ik ben waarschijnlijk verschrikkelijk ouderwets maar ik zou zeggen max 1x per week. Ik vind het op die leeftijd gewoon niet nodig om zo extreem veel tijd met elkaar te spenderen. Er is nog zoveel meer in het leven dan partner. Oke moest ik een kind hebben die dat vanzelf inziet dan zou ik misschien wat losser zijn maar goed dan beslist ie vanzelf wel 1x per week. Maar als ik kijk naar mezelf als 17-jarige. Ik zou voor bijna elke dag gekozen hebben en ben nu achteraf zo blij dat dat niet mocht van mijn en zijn ouders.

7 likes

Heb jij standaard zelftests in huis?

• Ja heb ik
  • Nee heb ik niet

0 stemmers

Ik heb ze nu gekocht omdat we met de feestdagen op bezoek gingen bij mensen maar wat zijn die dingen duur? ā‚¬3 per stuk en lastig te krijgen want iedereen wilde ze hebben natuurlijk. In de zomer zag ik bij etos wel eens 2+2 gratis op zelftesten ofzo maar nu natuurlijk niet. Vind het best wel veel gevraagd van de overheid om van burgers te verwachten dat ze bij milde klachten zelftesten doen en die zelf betalen, zeker voor mensen met laag inkomen. Ik vind dat iedereen eigenlijk 2 zelftesten per week gratis zou moeten kunnen krijgen via de apotheek ofzo, in onderwijs krijgen ze dit ook al.

15 likes

Oliebollen en/of appelbeignets op oudjaarsdag:

• Zelf bakken
  • Kopen
  • Gewoon helemaal niet

0 stemmers

Zelf bakken maakt oudjaar juist zo leuk :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Allebei niet, maar wel zelf gebakken wafels :yum:

1 like

Draag jij iets wat symbool staat voor of te maken heeft met jouw religie?

• Nee, ik ben niet religieus
  • Nee, ik ben wel religieus
  • Ja, ik ben christen
  • Ja, ik ben joods
  • Ja, ik ben moslim
  • Ja, ik hang een ander geloof aan (welke?)

0 stemmers

En als je het wil delen: wat draag je?

Geloof is een groot woord maar ik heb een ketting met de Laguz-rune en die staat wel voor meerdere dingen.

image

6 likes