Hier worden kniepertjes gebakken
Zelf gebakken het allerlekkerst, maar ik kan het niet🤷🏼♀️
Ik wist niet dat dat zo hete wat een schattig woord.
Kruisje om mijn nek (ik heb verschillende) en ik heb enkele triquetra’s. Die laatste worden overigens niet alleen door het christendom geclaimd maar ook door andere geloven / overtuigingen.
In de zomer waren ze in Duitsland €0,80 p stuk en als je een 5 pak kocht dan nog goedkoper. Ik snap echt niet waarom dat daar zo goedkoop kan en hier niet.
Ik leerde kniepertjes pas kennen toen ik 160 km verderop verhuisde. Maar dat is wel een aanwinst in mijn leven hoor!
Je mag ze ook knijpertjes noemen, zolang je ze maar niet vegterrolletjes noemt. Die dingen smaken naar karton
Een hijab (hoofddoek)
Vind dat echt zo mooi, vooral in combinatie met abaya’s. Vind het er echt chique/fancy uitzien.
1000% gallerij! Vind het zo jammer dat die ronde niet in de app bestaat
ja raar toch. waar ik woon kan je per persoon elke maand 10 gratis zelftests ophalen bij de apotheek, op vertoon van je burgerpas zeg maar. echt ideaal
Ik maak altijd oliebollen en appelbeignets met m’n oom, is onze traditie. Top 2000 aan, borreltjes erbij. Zo gezellig. Veel familie komt dan ook vaak even langs.
En vorig jaar heb ik een kniepertjesijzer gekregen dus die maken we sinds vorig jaar ook.
Ooit van kniepertjes gehoord?
- Nee, dit is voor het eerst dat ik erover lees
- Ja, maar geen idee wat het zijn
- Ja
0 stemmers
Foto van twee soorten kniepertjes
Giel Beelen
- Ik ben groot fan
- Niks mis mee
- Neutraal/geen mening
- Walgelijk ventje
- Wie?
0 stemmers
In FR en BE zijn ze volgens mij nog duurder. Hier in FR maximum 5,20 euro, geloof ik, maar het advies is om er vooraf 2 te doen, dat is 10 euro per persoon, toch een behoorlijk bedrag. Ze vragen niet overal die maximumprijs, maar online zie ik toch vooral bedragen van rond de 4 euro. Ik heb er zelf nog geen gekocht, want je kan hier heel gemakkelijk een antigeentest laten doen bij de apotheek en die zijn volledig gratis als je gevaccineerd bent. Toch een beetje krom.
Die achterste lijken meer jaarsflappen trouwens, van die slappere koeken. Mijn moeder bakt ieder jaar kniepertjes en die zijn de beste. Ze heeft ze nu zelfs laten sealen om mee te nemen naar mijn zus in Australië
Weet dat in Groningen ze wel plat kunnen zijn. Overigens heeft het te maken met wanneer ze gebakken worden
Plat in het oude jaar, want het jaar is uitgerold (of iets in die trant)
Opgerold in het nieuwe jaar, want het jaar moet zich nog ontvouwen
Ik doe er nog eens anijszaad in, want anijs staat ook voor een nieuw begin
In de apotheek zijn ze €8 en in Kruidvat zag ik ze voor €2.99! (max 3 stuks pp haha)
Ik krijg ze via de uni, ze willen graag dat je 2 keer per week test. Ik heb regelmatig geen of maar één fysiek college per week en testen terwijl ik nergens heen hoef voelt vrij overbodig, dus dan spaar ik de tests die ik niet doe op
Lust je chocomelk?
- Ja, ijskoud
- Ja, kamertemperatuur
- Ja, warm
- Nee, dankjewel
0 stemmers