Stel je persoonlijke vraag #33

Ben jij wel eens samen blijven wonen met je partner toen het al uit was?

• Ja, korter dan 1 week
  • Ja, 1-2 weken
  • Ja, 3-4 weken
  • Ja, 1-2 maanden
  • Ja, 2-3 maanden
  • Ja, langer dan 3 maanden
  • Nee, een van ons is of beiden zijn meteen het huis uitgegaan
  • Niet van toepassing: nog nooit samengewoond, nog nooit een relatie gehad die eindigde bij samenwonen etc.

0 stemmers

Wat vind je ervan als iemand samen blijft wonen met een ex-partner als het al uit is?

• Lijkt me geen goed plan
  • Logisch
  • Goed om het samen af te kunnen sluiten
  • Moet je absoluut niet doen
  • Prima
  • Kortdurig kan wel, maar niet langdurig
  • Ik heb dit gedaan en dat ging goed
  • Ik heb dit gedaan en dat ging niet goed
  • Ligt eraan hoe je uit elkaar bent gegaan

0 stemmers

Het was puur praktisch hoor, zaterdag was het over. Dinsdag was ik verhuisd. Sneller zou me niet gelukt hebben :sweat_smile:

En zit je zelf in deze situatie misschien?

4 likes

Nee ik niet, maar een bekende van me wel. Diegene twijfelt heel erg, omdat je nu ook niet echt snel een andere woning kan vinden. Had je toen wel een eigen woning gevonden?

Ik heb het trouwens een keer ongeveer 1,5 maand gedaan en dat ging prima en was eigenlijk nog wel een gezellige periode.

Met deze woningnood lijkt het me absoluut niet raar. Vaak is het dan toch makkelijker om bij je ex te blijven wonen dan bij vrienden of je ouders.

10 likes

Nee dat niet maar wou daarop niet wachten dus naar mā€™n ouders

1 like

Toen ik tijdelijk dakloos was mocht ik weer bij een ex wonen tot ik zelf weer wat gevonden had. Toen was het al wel een paar jaar uit. Was heel gezellig. We zijn lang bevriend gebleven, inmiddels helaas verwaterd.

8 likes

Wat lief! Wel een andere situatie dan ik bedoelde :slightly_smiling_face:

Ja hahaha echt idioot toch? En er zijn dus ook geen verplichte herkeuringen boven een bepaalde leeftijd :flushed:

1 like

ken jij iemand die larpt?

• nee
  • ja
  • ja meerdere
  • ik doe het zelf

0 stemmers

wil jij larpen?

• ja lijkt me best geinig voor een keer
  • ja voor vaker
  • nee

0 stemmers

als je wil larpen, heb je dan al een idee in wat voor wereld/wat je personage zou zijn

• ja al helemaal uitgedacht
  • ja heb een paar dingen die me leuk lijken
  • nee geen idee
  • ik wil sowieso niet larpen

0 stemmers

Ik ā€œkenā€ ze, alsin ik zie weleens wat voorbij komen op social media van oud-klasgenoten. Nee, ik zou niet bevriend kunnen zijn met iemand die dat echt mega serieus neemt.

2 likes

Maar dan wel een goede larpsessie met mooie kostuums

@Vaiana kunnen we ons niet uitdossen als die geweldige poppen die je spaart en dan larpen. :innocent:

Ik ben vroeger wel eens mensen mee gaan ophalen die van een groot larpevent afkwamen. Ik vond het best interessant om te zien wat die mensen allemaal hadden gefabriceerd en uitgedacht om een weekend je te vermaken. Nu heb ik een grote fantasie maar die komt niet op die manier tot leven.

4 likes

haha ik ken niemand die dat doet en het lijkt me best leuk om iemand te kennen en een keer mee te gaan

1 like

Als we als fashion dolls gaan larpen dan wil ik wel mee doen. Maar dan niet in een bos maar in een stad ofzo.

3 likes

Ik ging voorheen (voor corona) weleens paar uur/ochtend naar Elf Fantasy Fair (kasteeltuinen Haarzuilen), en dan ga ik voor mijn doen wel uitgedost/verkleed maar ken die daar hele weekend larpen.
Hele fijne community hoor.

11 likes

Maar straks denken ze nog dat het een vossenjacht is of een opdracht is van Wie is de Barbiedoll.

Heb jij wel eens een fantasyboek gelezen (en dan even geen Harry Potter).

• Ja een boek
  • Nee
  • Misschienā€¦
  • Een hele boekenserie
  • Ik heb meerdere fantasy boekenseries versleten
  • Alleen Harry Potter
  • Als boeken zoals The Mortal Instruments en The Hunger Games meetellen dan meerdere.

0 stemmers

2 likes

volgens mij is het echt niet mijn publiek :sob: allemaal mensen met zwart-rode kanten jurken.
maar kan me voorstellen dat het fijne mensen zijn. wat voor kostuum deed jij aan?

ik wil wel larpen dat je gaat boogschieten en zwaardvechten

4 likes

Het is best gevarieerd tegenwoordig! Veel diverser dan alleen rood-zwart.
Ik draag vaak top waarin tatoeages goed te zien zijn en iets (rok) waar me ik wel nog veilig in voel, werkt voor mij beste en is voor mij best anders.

Maar de kramen zijn het best, echt veel ambachtslieden uit Duitsland met mooie spullen en goed (vegan) eten. Ik spaarde er ook altijd voor om echt iets moois te kopen en lekker te eten

6 likes

@Kali je hebt mensen die zich alleen voor dat soort events (waar Castlefest ook deel van uitmaakt) een jurk etc. maken (die zwart-rode kanten jurken) en zich dan graag laten fotograferen etc. En soms overlapt die groep met mensen die graag larpen maar dat hoeft niet.

Mensen die larpen zijn vaker types die ook gek op het spelen van uitgebreidere bordspelen zijn etcā€¦

En zelfs die soort zaken zijn trendgevoelig. Je zag een verschuiving van Steampunk naar viking-achtige taferelen.

3 likes

Ja omg. Is echt voornemen voor volgend jaar om met de pijl en boog van mn pa te oefenen

2 likes