Stel je persoonlijke vraag #33

Met wie zou je liever een kerstdiner hebben?

• Paris Hilton
  • Kim Kardashian

0 stemmers

2 likes

Met Paris en haar ā€˜lasagneā€™ sowieso

6 likes

Kerstavond heb ik bij familie gevierd, toen was ik niet in overtreding want toen waren we met 4 volwassen bij de familie (2 volwassen en 2 kinderen net boven de 13) zelfde gezelschap heb ik weer bij ons uitgenodigd 1e kerstdag dus 6 mensen op bezoek.

Ik stem voor Kardashians. Maarā€¦Als Kathy haar zussen ook mee eten met het diner dan bij Paris

3 likes

Zijn jouw ouders blij met jouw partner/meest recente ex-partner?

• Ja ze vinden partner leuk
  • Heb het idee van niet maar laten ze niet duidelijk weten
  • Een ervan wel de ander niet
  • Nee en dat uiten ze ook duidelijk

0 stemmers

Geen idee, moet mog wat dingen retourneren ook dus dat gaat er weer v af. Niks aan inpakspier iig want dat had ik zelf gemaakt!

2 likes

mijn laatste vaste scharrel appte ooit opeens een foto van mijn moeders kat, die was dus bij hem komen logeren omdat mijn moeder een weekendje weg was.

ik wist niet eens dat mn moeder Ć¼berhaupt een weekendje weg was :poop: dus ja die konden het wel met elkaar vinden, bijna beter dan ik zelf met mijn moeder :joy:

35 likes

En ben jij wel eens jaloers geweest op het contact wat jouw partner heeft met je ouders? Dus op de band die je partner heeft met je ouders?

• Nee
  • Ja
  • Een beetje
  • N.v.t.

0 stemmers

Ben echt van mezelf geschrokken dat ik soms jaloerse gevoelens kreeg want dat herken ik helemaal niet van mezelf. Echt zoā€™n heel kinderachtig ā€œhet is MIJN papa!ā€ Gevoel. Belachelijk gewoon, maar ik werd wel jaloers dat mn vader het zo goed kon vinden met hem. En ja ik kan bijvoorbeeld niet meepraten over autos etc.

Nee interesseert me echt geen bal. Alleen maar chill als we met zā€™n allen zijn en de focus niet volledig op mij ligt en er allerlei irritante vragen gesteld worden.

1 like

Oh dit was niet tijdens kerst ofzo, ik merkte het vooral tijdens het schilderen van muren etc. Alsof ik dan aan de kant werd geschoven. En zij 2 dikke vrienden waren. Vond ik toen aan de ene kant natuurlijk mooi, maar ik bestond toen niet meer lol. Maar alles beter dan schoonouders die hun schoonzoon niet mogen en/of andersom.

Als ze de afwasser voor me inruimen. :joy:

Mijn pa doet altijd heel enthousiast als mijn vriend binnenkomt dat ik dat soms irritant vind. Hallo ik ben je dochter, doe enthousiast bij mij aub. Maar dat is niet super serieus, verder vind ik het heel fijn dat ze zo goed met elkaar kunnen

1 like

Mijn ouders zijn beiden nogal van het kletsen en mijn man is een beetje introvert en niet zo van de ā€˜small talkā€™ dus dat gaat niet zo heel goed samen. Volgens mij voelen mijn ouders zich daardoor best opgelaten (als er stiltes vallen)

Onze families aan beide kanten hebben alles afgeblazen. Te veel mensen en in zoā€™n kerstdiner-setting is het lastig afstand houden. Bij mā€™n schoonfamilie had het wat betreft de regels gekund, maar veel kleine (basisschool)kinderen, dus toch besloten het uit te stellen.
Maar ken eigenlijk vrij weinig mensen in mā€™n omgeving die de plannen hebben aangepast.

1 like

De vader van mijn man leeft niet meer en hij heeft geen contact met zijn moeder. We grappen weleens dat hij dan mijn ouders of specifiek mijn vader een beetje leent als ze samen iets gaan klussen. Vind mijn vader heel leuk en ik en mijn broertje missen totaal het klus-gen. Maar het is soms ook wel heel verdrietig voor mijn man om mijn familie dan zo samen te zien. Wordt het nog duidelijker dat hij dat niet heeft en nooit heeft gehad.

2 likes

Mijn broertje en ik zijn echt tegenovergestelde persoonlijkheden dus dat botst nog wel eens, zeker met alcohol erbij. Tot nu toe konden we ons met kerst altijd inhouden maar dat lukte dit jaar niet helemaal.

1 like

Ik heb echt een top kerst gehad! Vond het van tevoren een beetje jammer dat we het niet met mijn hele familie konden doen natuurlijk maar het was echt gezellig en chill. Plus beide dagen werd het een lunch ipv diner ivm mijn broertje die ook naar schoonfamilie moest en mijn kind die op tijd naar bed moet dus de dagen eindigen ook nog eens lui op de bank in pyjama :+1:

4 likes

Denk jij dat jij soms validistisch bent?

• Zeker weten niet
  • Ik denk het niet
  • Onbewust wel
  • Een beetje wel ja
  • Ja best wel veel

0 stemmers

1 like

Ik denk dat iedereen dat wel is. Volgens mij zijn er best veel woorden die voor ons al normaal zijn validistisch. En ik denk niet dat ieder valide persoon zich er 24/7 van bewust is wat een invalide persoon niet kan. Want anders waren er al heel veel dingen aangepast in onze maatschappij.

13 likes

Helemaal mee eens. Ik werk zelf met een blind meisje met een stok en hoe vaak bijvoorbeeld al op geleidestroken bakfietsen staan of iets in de weg van containers is onbegrijpelijk. Denk dat veel mensen zich echt niet bewust van zijn. Of mensen die gebruik maken van de invalide toilet wanneer het druk is en daar ook niet bij nadenken.

En ja woorden die je dan gebruikt die niet netjes zijn.

4 likes