Stel je persoonlijke vraag #33

Oh ja nu je t zegt, ik heb ook nee gestemd maar heb ook een fitbit om. Maar vind een horloge te functioneel om een sieraad te zijn ofzo??

1 like

Verlovingsring heeft mijn vriend betaald van zijn eigen rekening, trouwringen betalen we van ons gezamenlijke spaargeld.

4 likes

Ja, vind ik in het geval van een Fitbit ook! Snap dat als je een mooi Cluse horloge hebt oid dat je het dan ook wel als sieraad kan zien.

Ook gevaccineerden raken besmet dus hopelijk denken mensen daarom niet dat maar safe zitten!

1 like

Dan kan je dus niet zo’n feest geven.
Ik bedoel gewoon exact wat @Penny_Lane zegt. Dat het maar 1 keer per jaar en oud en nieuw is is geen vrijbrief ofzo, in mijn ogen.

3 likes

vraag me nu echt af wat de politie zegt als je om 3 uur in de nacht van oud en nieuw belt voor overlast

11 likes

Ik denk dat ze zoveel meldingen krijgen , dat ze daar 0.0 aandacht aan gaan besteden.

7 likes

Hangt ervan af hoeveel geld ze krijgen van de feesters!

Maar serieus, in mijn stad was er eens zoiets. Rustige woonwijk waar uitzonderlijk een festival mocht plaatsvinden voor jongeren. Ze hadden een vergunning tot 1 uur en wees maar zeker dat politie er stond om 1u01 om te kijken of ze zich er wel aan hielden. Maar de muziek ging tot 5 uur 's ochtends keihard door. Alleen dat bleek niet van hen te zijn maar een rijk zoontje van een bedrijf waar volgens de verhalen stad goeie financiële banden mee heeft die een privé feest gaf. Die had geen vergunning. Veel mensen hadden politie gebeld maar die knepen een oogje dicht.

Ik vind wel/niet gevaccineerd daar echt geen verschil in maken of het wel/niet verstandig zou zijn om zelftest te doen voor het samenkomen. Of je vraagt dat van iedereen of van niemand, niet alleen van ongevaccineerden that makes no sense to me.

2 likes

Ik snap niet hoe je dat overdreven kunt vinden. Hoezo is het overdreven om geen naasten te willen besmetten met een virus dat voor iedereen anders valt. Succes aan jullie naasten :sweat_smile:

7 likes

Ik vind eigenlijk dat er geen max is die dag. De muziek hoeft niet op standje scheurende trommelvlies, maar ik vind dat muziek gewoon moet kunnen zolang mensen willen. Ik vind mensen die de politie bellen wegens geluidsoverlast op oudjaar wel echt een zeur hoor

5 likes

In mijn situatie vind ik het overdreven.

Mijn schoonmoeder komt hier wekelijks schoonmaken en is hier dan meerdere uren met mij in één huis. Soms komt ze met m’n schoonvader ‘s avonds langs. Zonder een test te doen.
En nu met kerst wil ze perse dat we een test gaan doen. Terwijl we met dezelfde mensen in het huis zitten als 2 dagen hiervoor. Dat vind ik overdreven. Gelukkig zag ze zelf later ook in dat het krom is.

Edit: de poll heb ik dan wel verkeerd beantwoord. Ik heb het bekeken in mijn situatie

1 like

Ja ik las de poll algemeen

Maar juist omdat ze nooit laat testen is het nu misschien wel handig en een kleine moeite toch. En met kerst blijf je toch ook langer bij elkaar dan alleen schoonmaken, je eet samen, kunt misschien geen afstand houden, etc. En je zit dan wel dezelfde mensen in huis als 2 dgn ervoor maar je kunt in de tussentijd toch ook besmet raken

3 likes

Ik heb ook een zelftest gedaan net omdat ik naar familie ga. Snap niet dat sommige mensen het zo’n probleem vinden, is nog geen minuut werk man :joy:

1 like

Ligt wel een beetje aan het type geluid. In mijn top 5 van Spotify stonden dit jaar walvisgeluiden die ik vaak aan zet met slapen haha.

1 like

Dat kan zeker. Maar dat kan ook nu tussen kerst en de volgende keer schoonmaken gebeuren. En dan wordt er weer niet getest. Afstand hou ik sowieso al.
Zo lang er niemand klachten heeft vind ik het prima.

1 like

Mijn vriend heeft de verlovingsring betaald en we betalen gewoon samen de trouwringen inderdaad!

1 like

Ik de A16, maar het klinkt een beetje als de zee vind ik altijd. :biggrin:

1 like

Wij betalen die van gezamenlijk spaargeld. Met verlovingsring ook gedaan, aanzoek was zonder ring en die later samen uitgezocht. En ook een matching verlovingsring voor ons allebei.

1 like