Stel je persoonlijke vraag #33

Ik vind het wel altijd netjes als ze dan een bericht in de bus doen ofzo, of een appje sturen. Dan kun je nog zelf regelen dat je oordoppen hebt liggen of soms bieden ze aan bij overlast het even te laten weten zodat ze de muziek zachter kunnen zetten. Op zo’n momenten denk ik feest lekker en veel plezier, IPV door de weeks meerdere feestjes tot sochtends vroeg geven en de overlast negeren na gesprek met buren ofzo.
Zit ook weer een verschil in.

2 likes

Plus ik woon in een soort oorlogsgebied met oud en nieuw qua knallen en schreeuwen en vorig jaar was mijn baby nog geen twee maanden oud en hij lag er doorheen te pitten alsof het een Enya cd was. En ik heb dat wel vaker gehoord van mensen met kleine kinderen. Dus de ouders maken zich er misschien weleens drukker om dan hun kroost :joy:

19 likes

Hangt er wel vanaf waar je bent vind ik.

Voorheen woonde ik in een appartementencomplex met veel jonge mensen in een wijk waar ook lang en veel vuurwerk afgestoken werd. Daar verwachtte ik echt niet dat het om 1.00 klaar was.

Maar nu woon ik in een hele rustige buurt met vooral gezinnen en pensionados die om 0.30 al wel uitgeknald zijn, haha. Als je hier na 1.00 doorgaat zou ik dat wel stom vinden omdat je weet dat de meeste mensen die hier wonen daar last van hebben.

1 like

Goede voornemens voor 2022:

• Heb ik
  • Nee ga weg daar doe ik niet aan

0 stemmers

Voor degene die goede voornemens heeft, heb je zin om daarmee aan de slag te gaan?

• Nou nee
  • Ja!

0 stemmers

Mijn enige goede voornemen is om een museumpas te nemen en veel musea te bezoeken.

Verder blijf ik lekker kaasjes en chips eten alsof m’n leven er vanaf hangt.

5 likes

Haha ja wij vorig jaar met onze baby:

23.45 - baby was nog wakker dus wij: jeeeeeej kunnen we met zijn drieën het nieuwe jaar inluiden :smiling_face_with_three_hearts:

23.55 - baby sliep en werd pas drie uur later weer wakker hahaha

9 likes

Dat is nog wel een haalbaar goed voornemen. Ik dacht bij mezelf, meer bewegen! En toen dacht ik hahahaha nee…

1 like

Dat is ook wel waar ik een beetje mee zit. Er wonen bij ons in de flat best veel ouderen. Ik denk dat we muziek tot 01:00 doen en daarna zachter (onze woning is goed geisoleerd dus denk/hoop dat het meevalt met geluidsoverlast…).

@grace ik heb toevallig een paar nrs van Enya toegevoegd aan onze Oud & Nieuw playlist, om de rust te bewaren tussen toch ook wel veel klereherrie :joy:

2 likes

Heb jij nu nagellak op?

Ik had eerst altijd nagellak op maar de laatste 6 weken niks, en nu net weer. Het voelt alsof ik een soort klei op mn nagels hebt zo vreemd.

• Ja heb nagellak op speciaal voor kerst
  • Ja heb nagellak op maar niet speciaal voor kerst
  • Nee heb geen nagellak op

0 stemmers

Ik heb wel speciale kerstnagellak op (met glitters), maar normaal heb ik ook altijd nagellak op haha. Dus ik zit er een beetje tussenin.

6 likes

Ben je al langs geweest met een preventief vredeoffer? Wij hebben ook in een flat met veel ouderen gewoond en aandacht en vriendelijkheid werkte echt goed voor de burenrelaties! Ik zou serieus langs de deuren van je directe buren gaan met nieuwjaarskoekjes ofzo om je feestje aan te kondigen en even een kletspraatje te maken.
Wij gingen bij een aantal buren ook echt af en toe op de thee enzo haha echt gezellig. En we hebben NOOIT klachten gehad, terwijl we echt wel eens lawaai maakten.

1 like

Ja echt de leukste herinneringen ook aan. De meeste zijn wel 5-10 jr geleden dus ben nu ouder en wijzer :joy:

Ik vind muziek die zo hard staat dat je buren er last van hebben nooit kunnen, ook niet 1x per jaar. Reden waarom de buren dat niet fijn vinden doet er niet toe. Als je in een rijhuis of appartement woont zet je het gewoon niet zo hard dat de buren hun ding niet meer kunnen doen. Of dat nu slapen of film kijken of met gezelschap praten is of als ze een baby hebben of het is een verpleegkundige met vroege shift of op sterven liggen maakt geen fuck uit. Dat je elkaar hoort ja das normaal muisstil hoeft het niet te zijn, maar dat er in die mate overlast is dat zij in hun huis hun ding niet meer kunnen doen is nooit oké. En dat omkeren vind ik nergens op slaan, dat de buren zich de andere dagen van het jaar aan jou aanpassen. Haha arme buren hoor die geen overlast mogen veroorzaken waar slaat dat nu op. Geen overlast veroorzaken is een basis en niet een super gunst die je je buren doet. Ga feesten ergens waar mensen die niet feesten er geen last van hebben. En heb je niet zo’n plaats tja pech dan zet je de muziek maar op een volume dat de buren niet liggen te trillen in hun bed van de bas. En dat 1x per jaar slaat ook nergens op want als iedereen in jouw straat/gebouw 1x per jaar een uitzondering wil dan heb je alsnog wekekijks overlast. Sommigen praten hier ook echt alsof er hen iets afgenomen wordt als ze geen overlast mogen veroorzaken. Maar ik heb nooit moeten inboeten op mijn feestleven omdat ik geen overlast voor mijn buren mocht veroorzaken. Gewoon normaal volume en vanaf een bepaald uur verleg je desnoods naar elders.

26 likes

Kan jij goed met geluid om je heen slapen?

• Nee
  • Ja
  • Ik twijfel

0 stemmers

Ik denk dat mn brein inmiddels zo gewend is om in slaap te vallen met geluid om zich heen dat ik misschien nog wel in slaap kan vallen naast een live concert.

En met licht om je heen? Maakt niet uit of het fel licht is of niet, überhaupt licht.

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Dit vind ik gekgenoeg nog erger dan muziek. Het moet donker zijn.

2 likes

alsof iedereen ook ergens een boerderij heeft of een loods ofzo :joy: totaal niet realistisch dit.

4 likes

Van een auto die vertrekt voor de deur ga ik niet wakker worden maar de buur die om 4u30 naar werk vertrekt heeft de gewoonte om auto aan te leggen, dan binnen klaarmaken en dan terug naar intussen warme auto. Daar word ik wel regelmatig wakker van :angry: Al eens op aangesproken maar hij zei dat het lekker warm voor hem was en verandert er niks aan.

Ik kan zoooo slecht tegen geluiden, vooral geluiden die ik niet ken. Op vakantie slaap ik standaard elke nacht met oordopjes in. En vaak ook nog met een slaapmasker op.

2 likes

Dan heeft diegene toch gewoon pech en niet de buren.

Ik had wel chance in wvl daarmee. Onze home feestjes waren gewoon letterlijk in de maïsvelden. Maar kon dat niet ja dan was het gewoon muziek stiller. Wij nog steeds ons feestje en buren nog steeds wat ze ook wilden doen die avond/nacht.

2 likes