Stel je persoonlijke vraag #33

Ik interpreteer nieuwsjaarsavond als de avond van 1 januari.
@evert Dan heeft het toch niets meer met oud & nieuw te maken?

3 likes

Ja exact

Accepteer gewoon dat je die nacht kut slaapt, of iemand nou muziek draait of iemand ineens om half 5 weer een vuurwerkbom afsteekt, laat ze lekker.

Het is 1 dag van de 365 dat is niks je kan letterlijk alle andere nachten in het jaar rustig slapen. Wat een gezeik.

23 likes

Sorry ik bedoel oudjaarsavond, dus de 31ste!
Dus echt de nacht van de jaarswisseling

Twee bakjes met medicatie omgewisseld. Dus persoon A kreeg de pillen van persoon B en omgekeerd. Persoon A slikte het zo achterover maar persoon B viel het direct op. Gelukkig ging het om een allergie tablet, vitamine blabla en paracetamol. Maar toch vond ik het echt mega beschamend.

En in dezelfde trant

Iemand de medicatie van 23:00 al om 17:00 gegeven… wat dus de slaapmedicatie was van die persoon :woozy_face: die viel dus boven de soep in slaap.

29 likes

Ik moest een afroeporder plaatsen, maar ik plaatste per ongeluk de hele order, waardoor het warehouse uitpuilde van voorraad.

Het ging niet om een paar doosjes, maar om tientallen pallets vol voorraad.

3 likes

Dan maar een zeiker. Ook die ene avond in het jaar kan je best rekening houden met de mensen om je heen en om een uur of 01:00 (ipv 22:00) zorgen dat het stiller wordt. Baby’s hebben niet zo’n boodschap aan dat het maar 1 nacht is en zijn direct 2 dagen van de rel als zoiets zo belachelijk lang door gaat (en zo hard is dat ze niet kunnen slapen). Denk dan eerder als je 1 keer per jaar lang met zoveel geluid wil doorfeesten, zorg dan dat je ergens bent met meer ruimte voor herrie om je heen en anderen er geen last van hebben. Heb ik het wel over echt veel herrie met harde muziek en geschreeuw, veel mensen en echt een feest. Een beetje normaal volume muziek en gepraat waar anderen nog wel bij in slaap kunnen vallen maar het misschien nog wel een beetje horen kan best een keer in het jaar tot de volgende ochtend ja.

En die vuurwerkbom vind ik de rest van de dag ook niet kunnen trouwens, maakt geen fuck uit of dat half 5 is.

26 likes

Ik heb gestemd wat ik nu zou doen: gelijk retour. Laatst had ik dit en was mijn gedachtegang: ik maak het open en dan stuur ik het met de retourbon terug.
Nou die sticker zat er niet in en het bleken vrij bijzondere seksattributen. Doosje ging heel snel weer dicht en het pakket retour!

4 likes

idd ja en dat werkt twee kanten op.
de rest van het jaar houden die mensen rekening met jullie, met oud&nieuw mogen jullie een keer rekening houden met de mensen die 1!!! nacht in het jaar legitiem de hele nacht kunnen feesten als ze dat willen.
waarom is jouw behoefte 24/7 zoveel belangrijker dan 1 avond de behoefte van die mensen?

57 likes

Ik heb 4u gestemd omdat er geen later tijdstip is. Van mij mogen ze door tot ze willen, gun iedereen wel z’n lol.

Ben jij weleens op een (oudjaars of ander) feestje geweest waar de politie werd gebeld voor geluidsoverlast?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb jij weleens de politie gebeld over de geluidsoverlast van een (oudjaars of ander) feestje?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Volgens mij kon je dat zelf al prima bedenken vanuit m’n bericht: omdat baby’s echt 2 dagen van de rel zijn als ze niet normaal kunnen slapen.

Persoonlijk kan ik best oké zijn met een feest hoor, slaap toch met oordoppen in en heb daar sowieso niet zo’n last van, zou ik persoonlijk geen enkele nacht in het jaar last van hebben.

je hebt toch niet elk jaar een baby :exploding_head: en jouw baby jouw verantwoordelijkheid, je weet dat oud & nieuw zo gaat
(niets mis met met je buren overleggen hoor en als je het van tevoren zegt, zou ik er zelf best rekening mee willen houden om mn feestje dan bij iemand anders te doen, mits mogelijk.
maar jij brengt het alsof iedereen zn oud&nieuw in een bunker moet doen omdat er misschien ergens een baby in de buurt is.)

50 likes

Meerdere van mijn feestjes :flushed: Heb gewoon de tijd dan niet door en zet de muziek graag heel luid.
En dan zo beschaamd door de flat lopen een paar dagen erna

1 like

Ah joh, dat is een teken dat jouw feestjes goede feestjes zijn :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik krijg heel vaak verkeerde post die niemand komt ophalen en ik heb een aantal keer een pakketje open gemaakt en het is altijd iets wat ik totaal niet kan gebruiken. Pas bleef er een verkeerd pakketje wekenlang bij het hek staan en ik heb het niet eens open gemaakt, de nieuwsgierigheid heb ik door alle teleurstellingen verloren haha.

1 like

Onzin, zo breng ik het helemaal niet. Ik zei dat ik het normaal zou vinden als het na 1 uur stiller is. Je hoeft niet naar huis, er mag nog best geluid en muziek zijn, maar zorg gewoon dat mensen om je heen kunnen slapen. Als je ervoor kiest om je feest te vieren op een plek waar veel mensen wonen zorg dan gewoon dat je geen knetterharde muziek draait buiten na 1 uur of met veel mensen staat te schreeuwen, want je weet niet wat er achter elke deur om je heen plaats vindt en of die ene nacht kut slapen gemist kan worden en wat voor gevolgen dat heeft. Heb het niet per se specifiek over mijn baby, heb het over baby’s als voorbeeld.
Als jij weet dat je geen rekening kan houden met de mensen om je heen verplaats je feest dan lekker naar een gepaste plek ipv ergens waar veel mensen wonen. Dát zeg ik.

Fucking retorisch dit ook, want eerste jaar met baby, maar er is hier echt nooit herrie met oud en nieuw, ook al woon ik midden in het centrum. Maar áls mijn buren dit jaar als eerste jaar kiezen om een technofeest te geven, hoop ik dat ze na 1 uur even chill doen omdat er in dit blok 4 huizen zijn waar baby’s wonen ja.

5 likes

Ik heb zelf een baby maar ben het met je eens. Als ik de garantie zou willen dat mijn baby goed slaapt ga ik wel naar een hutje op de hei. Ik vind niet dat mijn buren altijd rekening met mij en mijn kind hoeven te houden. De baby maakt hen immers ook wel eens wakker midden in de nacht, daar hebben zij ook niet om gevraagd maar dat is het leven.

40 likes

Ja ik vind dit dus echt onzin voor die ene nacht. Rekening houden met elkaar works both ways en dat word het hele jaar al gedaan. 1 nacht per jaar, waarvan iedereen ook wéét dat het gebeurd dus als jij gaar op je werk aan komt is er echt nienand verbaasd, mag je feesten. Het is elk jaar dezelfde dag dus je hebt een heel jaar om je voor te bereiden en oordoppen in te slaan of een bunker voor je baby te bouwen als je graag om 12 uur wil slapen.

12 likes

Dat kan. Ik vind dat niet.

Maar dat zeg ik: mega retorisch, het is hier altijd doodstil ook al woon ik niet op de hei.

1 like

Dat weet ik :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Maarja chill voor jou en je baby dat jullie er iig geen last van gaan hebben!

Of ik heb het nu gejinxt en nu gaan m’n achterburen opeens een rave op hun balkon houden :joy: