Stel je persoonlijke vraag #31

Boodschappen doen lijkt me heerlijk als ik lekker rustig langs de schappen kan struinen. In de praktijk is het 1 brok irritatie door veel te veel mensen, hele gezinnen die met hun 30 koters en oma gezellig bananen uit staan te zoeken, vulkarren die in de weg staan en mensen die midden in een gangpad hun karretje laten staan.

Ik kom 9 van de 10 keer overprikkeld en geërgerd uit de supermarkt.

7 likes

Bedwantsen :sob: Was altijd zo bang voor die krengen in hostels. Hoe ben je er vanaf gekomen?

1 like

Huh maar ze kan er toch zelf bijblijven?

Dan moet die bezorger uitladen, aanbellen, wachten tot zij beneden is om op de boodschappen te passen, dan gaat de bezorger parkeren en daarna sjouwen ze samen de boodschappen naar boven. Dat lijkt me echt allerinefficientste manier om boodschappen te bezorgen, in die tijd kan je 3x zelf weekboodschappen doen

5 likes

Nou m’n bagage lag gelukkig op een ijzeren rek, dus die was niet geimpact gelukkig. Werd wakker met jeuk op m’n rug en bultjes, toen de kleding waarin ik sliep in een plastic tas gedaan en toen schone kleren aangedaan buiten de coupé toen we aankwamen. Niet super grondig, maar het kwam gelukkig niet met me mee.

De luis wel, maar dat ontdekte ik pas dagen later toen m’n hoofd begon te jeuken.

3 likes

Als je er achteraf (dus als je al thuis bent) achter komt dat je bent vergeten te betalen na het eten ergens. Bel je dan op/ga je dan terug?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wij kwamen er dus thuis achter dat we niet betaald hadden, ik dacht dat m’n vriend dat deed, en hij dat ik dat had gedaan. Maar allebei dus niet. Ik wilde bellen, hij vond het onzin. Ik heb gebeld en aan de telefoon 3 mensen gehad die echt heel verbaasd waren dat ik belde. Ze wisten ook niet wat te doen (is geen plek waar je regelmatig komt). En ik denk: uh ja stuur me een tikkie ofzo?

Heeft een vreemde jou wel eens gevraagd of je zwanger bent terwijl je dat niet was?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Sta kassa te draaien en een oude vrouw vroeg het aan me… dus ik zei nee, zei ze iets van “oh je buik…”
Dus ik was stil daarna, zegt ze nog “daar schrok je van he?”. Ja nogal.
Heb ook nog eens m’n favoriete jurk aan waar ik me juist mooi in voel :cry:

Heb al van twee vriendinnen gehoord dat ze zoiets ook hebben meegemaakt, echt bizar.

9 likes

The audacity omg

40 likes

dit zeg je toch niet!!

dan heb je al iets zeer ongepast en kwetsends gezegd, en het dan extra emotioneel maken door te zeggen ‘daar schrok je van he??’

als je dan nog niet jankt…

4 likes

Nou idd ze had ook sorry kunnen zeggen. Óf in eerste instantie haar mond houden :rage:

Wat een trol zeg! Trek het je aub niet aan :two_hearts: dat er meer mensen zijn die dit (helaas) ook hebben meegemaakt zegt genoeg. Wanneer leren mensen hun mond nou eens te houden, zeker over gevoelige onderwerpen/tegen mensen die je niet kent/ zaken die je niets aangaan.

1 like

Wtff. Ik snap sws niet waarom je het zou vragen aan iemand. Maar al helemaal niet aan een vreemde. Wat wil je mrt die info? Kom je random op kraam visite wil je peet tante worden?

8 likes

Bi-zar. Ik ben 1 keer door een vreemde gevraagd of ik zwanger en toen was ik het toevallig wel. Maar pas kort en ik had een winterjas over m’n buik aan. Ik had net zo goed een opgeblazen buik kunnen hebben, wat ik óók regelmatig heb.

Ook al was ik zwanger, ik vond dat ook helemaal niet leuk toen. De eerste gedachte die ik erbij kreeg was: “Die durft.” En daarna: “Waar bemoeit ze zich mee?”

2 likes

Een collega vroeg het een keer, omdat ik zei dat ik iets ging opschrijven omdat ik het anders zou vergeten :exploding_head: En er werd een tijdje geleden in een (online) vergadering gevraagd of niet iemand van plan was met zwangerschapsverlof te gaan, omdat iemand wel graag wilde invallen. Alle andere aanwezige deelnemers waren vrouwen van 45+ of mannen en ik was als enige nieuw. Nog altijd spijt dat ik toen niet gewoon m’n middelvinger heb opgestoken.

@En_17_Anderen
Je kan de kratten gewoon bij de servicebalie in de winkel inleveren!

Dat is me 1 keer gebeurt. Echt bizar vond ik het. Vooral omdat het een vrouwelijke collega was die de opmerking maakte. Ik werkte daar nog niet zo lang, maar ben heel open geweest over dat ik geen kinderwens heb en niet zonder hulp zwanger zou kunnen worden. Ik zat gewoon wat onderuitgezakt op een stoel. Daarnaast ben ik (of nouja pre coronakilos) was ik vrij slank. Ik snap echt niet waar ze het vandaan haalde.

Ik had een keer dat een vrouw over mijn buik aaide en vroeg “you pregnant?”

Ik was zeker niet zwanger :thumbsup:

3 likes

I know! En ik weet ook dat ik ze de volgende keer mee kan geven, wat iemand al zei. Maar beide vind ik nog onhandiger dan gewoon meteen meegeven. Want of ze staan dus lang in de weg, of je moet er bewust aan denken om er steeds 2/3 mee te nemen als je boodschappen gaat doen. Meestal doe ik boodschappen recht uit werk, dus al met al is het allemaal meer gedoe dan snel uitladen en meegeven :stuck_out_tongue:

Maar zoals ik al zei: ik ga maar eens overstappen op picnic.

Wat een kutervaring voor je. Hopelijk voel je je niet te rot, weet zeker dat die jurk je prachtig staat!

Oude mensen moeten soms echt een muteknop hebben man. Toen ik nog achter de kassa werkte waren het ook altijd oudjes die ongevraagd advies/opmerkingen over mijn uiterlijk gaven, echt heel naar.

2 likes

Sorry dit is natuurlijk extreem kut, maar ergens ook heel grappig dat een wildvreemde uit het niets je buik gaat aaien. :rofl: Ik zou helemaal flabbergasted zijn.

Wat vind jij van de “nieuwe” plek waar de like knop zit mobiel? Tegenwoordig zit het dus in het midden, waardoor ik continue op die hartjes (of per ongeluk jank of lach poppetjes als het ongepast is voor de situatie) enz klik.

• Ik vind het ook (een beetje) een irritante plek
  • Ik heb er geen last van of zit altijd achter de laptop

0 stemmers