Stel je persoonlijke vraag #31

Oh op mijn markt kan het gewoon met een QR-code

4 likes

Jaa daar kom ik ook vaak. Een marktkraam herkent me ook en krijg vaak gratis fruit toe gestopt haha.

Nu neem ik ook wel eens de too good to go box van de lidl daar zit ook genoeg in voor een week of langer soms

2 likes

Als ik een grote supermarkt met alles in de buurt zou hebben 10 (zoals een Franse hypermarche :star_struck:) maar in de praktijk is het vooral irritatie dat ze allemaal dingen niet hebben in de ruim opgezette stadssupermarkt dus bestellen is dan veel relaxter. En scheelt sjouwen.

3 likes

Ik vind boodschappen laten bezorgen elke keer een vrij stressvolle ervaring haha. Alleen al daarom doe ik het maar een paar keer per jaar. Bijv. bij een feestje en voor de zware dingen.

Maar dan staat dat busje op straat (eenrichtingsweg) en moet de bezorger snel alles uitladen en naar boven brengen. Ik help altijd met sjouwen, want vind het sneu en ook ongemakkelijk dat zij al die zware kratten naar boven brengen. Ondertussen probeer ik dan, inmiddels helemaal bezweet, die kratten zo snel mogelijk leeg te laden zodat ik die meteen leeg mee kan geven. Anders heb ik hier 6-10 lege kratten in de weg staan.

En dan moet je ook nog afstand houden en dan betalen, en ondertussen hoor je buiten de toeterende autoā€™s die er nu niet langs kunnen.

Het is dat zelf halen zonder auto nĆ³g meer gedoe is, maar anders zou ik het echt nooit laten bezorgen. :dizzy_face::dizzy_face:

4 likes

Je maakt het jezelf ook wel moeilijk zo :stuck_out_tongue:
De chauffeur moet gewoon op een andere plek parkeren, je hoeft niet te helpen en je hoeft ook niet alles gelijk uit te pakken!

Maar dit is AH zeker? Ik vind Picnic daarvoor wel echt een uitkomst. Klein wagentje die bijna overal wel kan staan. En je krijgt geen kratjes maar zakken (die je de volgende keer weer kunt inleveren). Oh en betalen doe je gewoon vooraf via de app dus daar hoef je ook niet op te wachten

12 likes

Ik haat boodschappen doen. Ik schrijf alles op en toch slaag ik er in om nog dingen te vergeten. Ik sta dus regelmatig alles op mijn lijstje op te sommen en te kijken of ik het in mijn kar heb gelegd. Ik schrijf niet alles bij elkaar (groenten bij groenten, zuivel bij zuivel,ā€¦) op mijn boodschappenlijstje, ik schrijf het per recept dat ik het nodig heb,dus dat maakt het ook ingewikkeld want dan ben ik die rayon al lang voorbij moet ik terug naar daar. Ook krijg ik stress en errors als ze iets wat ik nodig heb niet hebben.
Als ik online alles bestel duurt het minder lang bij mij dan effectief in de winkel rond te moeten lopen. Het scheelt mij heel wat onnodige stress.

2 likes

Ik had een keer luizen toen ik 15 was en ik schaamde me kapot en net toen ik over de wasbak hing en mā€™n moeder mā€™n (lange) haar in die shampoo zette belde er een vriendinnetje aan die huiswerk kwam brengen en wilde weten waarom ik ziek was en toen was ik in paniek en deed ik mā€™n ogen en mond open om te roepen ā€œniet binnenlatenā€ en toen zat het in mā€™n ogen en mond en dat doet echt heel veel pijn šŸ„²šŸ˜­

Het is ook nooit meer goed gekomen met die vriendin omdat ik vertikte te vertellen wat er was.

Als ik op een rustig moment kom: 8, om precies de redenen die jij noemt! Als ik op een druk moment ga omdat het even niet anders kan: 2, want dat wil nog al eens een paniekaanval triggeren :ok_hand:t2: Heb nu wel van die oordopjes besteld die de scherpe kantjes van geluid afhalen voor als je snel overprikkeld bent dus ik hoop dat dat gaat helpen

3 likes

Dat parkeren kan hier soms een uitdaging zijn. De stoep is vaak al bezet met vrachtwagens/busjes/foutparkeerders en als ik niet alvast uitlaad heb ik hier superveel kratten in de weg staan, waar ik ook niet blij van word.

Maar als ik het zo hoor, moet ik misschien maar overtappen op Picnic!

1 like

Hierom gebruik ik de app van de Albert Heijn die alles op looproute zet. Nooit meer iets teruglopen + een vaste wekelijkse lijst die ik elke week erop zet.

Vind het ook heel fijn dat we voor de weekboodschappen naar een AH XL gaan, daar hebben ze altijd alles.

Ik vind boodschappen zelf doen echt fijner omdat je het allemaal kan bekijken, je weet zeker dat je het juiste aantal hebt, de juiste houdbaarheidsdatum etc. En ik wil soms even in het schap beslissen welke versie ik van iets wil.

4 likes

Kattengrit! Dat gesleep met die dozen zou ik graag willen skippen.

1 like

Ik juist veel fijner omdat het rustiger is in de winkels. Ga nu ook vooral ā€˜s avonds, dat is helemaal ideaal.

1 like

De kratjes kan je inklappen en volgende keer meegeven, neemt niet heel veel ruimte in beslag vind ik zelf! Snap wel dat t stresvol is aan zoā€™n eenrichtingsweg maar kan hij niet uitladen, een stukje verder parkeren en dan naar boven brengen? Of zijn is er helemaal geen parkeergelegenheid in de buurt?

Hier is het dus drukker en iedereen is constant geĆÆrriteerd. Komt deels ook door de winkels die er totaal niet op ingericht zijn. Ik ben na het winkelen zo kapot moe van.

En dan in die vijf minuten dat iemand anders de boodschappen meeneemt.

Wel echt super vriendelijk van je maar je betaalt voor die service he

2 likes

Oh, dat is wel heel jammer ja! Stom dat dat zo verschilt.

Als volwassene ja, maar ben toen niet naar de kapper geweest.

En hier verdampt mijn behoefte om een keer met de slaaptrein te gaan weer iets verder :sob: moet echt niet denken aan bedwantsen

1 like

Ja die tgtg vind ik ook wel fijn!

(Behalve die keer dat ik ZES ZAKKEN wortels kreeg)

5 likes