Stel je persoonlijke vraag #31

Ja hoor, welke opties wil je er sowieso in?

Maakt niet uit ik vink ze toch allemaal aan!

6 likes

Ik ben Calabasas en ik wil niet trouwen, want:

• Alle mannen stinken
  • Ik haat feestjes
  • Jurken zijn kut!
  • Ik huur liever de Vengaboys in van dit bedrag

0 stemmers

3 likes

Twee medewerkers van het stadhuis die kwamen even toen er getekend moest worden. :grinning: moet je gewoon vantevoren aangeven dat je zelf geen getuigen bij hebt. Dan komen er twee mensen die er werken. Kan dat in Nederland niet?

2 likes

Mijn vriend heeft me vorige week ten huwelijk gevraagd en ik heb ja gezegd terwijl trouwen ons eerst niet per se aantrok. Zijn we toch wat anders over gaan denken. Laatste tijd best veel nare dingen meegemaakt en nu willen we juist ook de mooie dingen (liefde) in het leven vieren.

9 likes

Hoe… ken jij mij zo goed

Bij sommige gemeentes kan dat wel, bij andere niet, bij weer andere moet je daarvoor betalen.

1 like

Alles rondom kinderen en testament regelen vind ik schandalig duur en ingewikkeld, en daarnaast is een van de dingen die ik heb geleerd van de pandemie dat je het leven moet vieren!! Fucking boeiend als we over 5 jaar in scheiding liggen, hebben we er iig het beste van gemaakt (en met het beste bedoel ik champagne drinken en eten en dansen met onze vrienden terwijl ik eruit zie als een goddamn fairy princess). Maar ik ga niet in gemeenschap van goederen trouwen en houd ook mijn naam en een kind hebben we toch al dus niet alsof ik van hem afkom.

Edit: oja en als we nog eens in het buitenland zijn waar andere partnerschappen niet gelden vind ik dat ook wel een belangrijke reden in geval van nood. Heb gezien hoe belangrijk het is om als partner rechten te hebben toen een familielid handelingsonbekwaam werd. Geregistreerd partnerschap oid vind ik mede daarom zonde van mijn tijd en geld.

20 likes

Ik ben getrouwd omdat ik anders geen visum kreeg :’) en nu is het handig want mijn man kan z’n Nederlandse paspoort krijgen en voor andere dingen (kind en zijn dubbele paspoort), maar ik vind het vooral handig en niet echt romantischer ofzo.

4 likes

Nee, ik kon het niet :cry: Pas 2 jaar later ofzo dat iemand de simpelere methode voordeed met 2 van die losse lussen zegmaar en dat lukte uiteindelijk wel. En nu doe ik het nog steeds op die manier haha

4 likes

Bij mij duurde het ook lang. Het hielp ook niet dat ik linkshandig ben en iedereen die het probeerde uit te leggen rechtshandig was. Ik ben te dom om dan te bedenken om hetzelfde te doen als zij, maar dan in spiegelbeeld

2 likes

Omg I feel ya, ben ook linkshandig! En dan heb je dat eindelijk onder de knie (of niet) en dan komt de volgende hel van leren schrijven met een vulpen als linkshandige

2 likes

Whut. Kregen jullie het uitgelegd? Bij ons werd je apart genomen en kreeg je die houten schoen voor je neus geschoven. Zo van: nou, zoek het maar uit rotkleuter.

Heb dat nooit hoeven doen. Ik was wel de sjaak op school. Alle spullen voor linkshandige, zoals gitaren of honkbalhandschoenen, waren beperkt en volledig afgeragd.

En ik heb nog steeds ruzie met scharen

1 like

Als je partner op vakantie gaat en hij/zij stuurt je allemaal foto’s waaruit blijkt dat diegene het mega naar zijn / haar zin heeft.

Voel je dan jaloerse gevoelens?

• Ja
  • Nee
  • Beetje

0 stemmers

Hoevaak zou je willen dat je partner (video)belt?

• Minimaal 1x per dag
  • Helemaal niet
  • Iets er tussenin, namelijk

0 stemmers

En whatsapp?

• De hele dag door
  • 1x per dag een kort appje
  • Hoeft niet echt van mij

0 stemmers

Maar die dingen veranderen toch in je voordeel als je trouwt, is dat dan geen argument vóór?

Afgrijselijk. Snuit je neus!! Het schijnt beter te zijn om te sniffen maar op een gegeven moment houd het op en moet je gewoon je snotneus zn gang laten gaan. Als iemand dat doet, weet je ook gewoon dat over een minuut precies hetzelfde weer gebeurd.

2 likes

Ze veranderen toch in fiscaal partnerschap als je samenwoont met kind, althans dat vertelt DUO mij (:rage:)

1 like

Niet alles hoor! Recht op toeslagen vervalt voor de minstverdienende partner. En de problemen komen natuurlijk ook vaak pas bij het uit elkaar gaan en je ook je pensioen moet gaan verdelen :crazy_face: (en iedereen gaat natuurlijk op den duur uit elkaar)

@grace ja samenwonend met kind en dat betekent dus ook als je niet meer samen bent met de andere ouder en noodgedwongen met volwassen huisgenoten woont dan is 1 van je huisgenoten je fiscaal partner :slightly_smiling_face:

1 like

Ja idd niemand checkt wiens zaad in het spel was

Anyway mijn lange termijn trouwplannen zijn uiteraard een long con om dat sweet sweet horecapensioen van mijn vriend op te strijken, ladies hit me up voor gold digger tips!!

5 likes