Stel je persoonlijke vraag #31

Nav deze meme

Kom jij vaak op random fora uit wanneer je een specifieke vraag googlet?

• Nee doe ik nooit
  • Nee alleen de bekende zoals quora/Yahoo etc
  • Mwah, viva/fok/bokt beetje dat niveau
  • Ja, dan zit ik ineens diep in de krochten van het internet op een super specifiek forum een 8 jaar oud topic te lezen

0 stemmers

Het liefst word ik doorverwezen naar WikiHow. Dat vind ik zo’n fascinerende website. Even praktisch als absurdistisch.

28 likes

Ik kan paardrijden want ik heb het jaren gedaan maar ik vind in een bak op de manege rijden zo troosteloos. Daarom doe ik het niet meer. Ik heb ook niks met dressuur ofzo.

Ik zou heel graag in de bergen willen wonen en dan een paard hebben om tochtjes mee te maken.

Dus zeg maar dit:

En niet dit:

31 likes

Ja dit is ook echt de reden dat ik gestopt ben met paardrijden. Die eeuwige rondjes in de bak op een paard wat je 9 van de 10 keer helemaal niet zo leuk vond (wij mochten nooit zelf kiezen). Vond het best zielig voor de paarden achteraf en ik had ook nooit meer zin om te gaan.

Ik wil wel ooit nog heel graag een mooie buitenrit maken op een ijslandpony, maar daarvoor moet ik eerst nog even iets afvallen :sweat_smile: en verder gewoon alleen nog maar op mooie plekken met een goedverzorgd paard.

3 likes

Awh wat leuk, ik weet dat er op dit forum nogal verschillend wordt gedacht over het rijden op paarden. Volgens m’n vader die tussen heel veel paarden als kind al is opgegroeid houden paarden daarvan. En ook om te rennen, daar heb je weer andere paarden voor. Daar halen ze hun plezier en energie uit. Bij mijn opa waren het altijd enorm blije en tevreden paarden. In de koudste gebieden van de wereld vinden nog steeds honden die het (volgens mij) echt leuk om allemaal die slee te trekken. Vind jij het zielig voor de paarden? Ik dus echt absoluut niet. Ezels JA.

2 likes

Ik vind dit zo’n lastig onderwerp. Ik vind dat paardrijden op zich niet zielig hoeft te zijn maar er zijn wel situaties waarin het dat wel is. Een manage paard zijn lijkt me niet echt leuk.

Maar paarden zijn gedomesticeerde dieren en hebben jarenlang een belangrijke rol voor mensen gespeeld. We kunnen ze nu niet in het wild dumpen net zoals je dat niet met honden kunt doen.

Ik vind het zelf belangrijk dat je op de juiste manier rijdt en dat de paarden voldoende buiten kunnen zijn en beweging krijgen en het liefst met andere paarden in de wei kunnen staan.

Ik ben zelf nogal een beetje hippie (ofzo?) dus ik vind bijv natural horsemanship ook heel interessant. Ik vind het belangrijk om naar de behoefte van het dier te kijken en samen een band op te bouwen.

8 likes

Haha dit zou een mooie titel zijn

7 likes

Oh ja jij zou zo in de familie passen maar waarschijnlijk? Ik vind ze worden allemaal heel goed verzorgd. Mijn opa had echt , ik weet het niet precies maar volgens mij 17! Paarden die hij allemaal wel een goed thuis heeft gegeven. Zo lief.

2 likes

Haha leuk!
Nee ik heb nooit een eigen paard gehad. Ik reed als kind en dat konden mijn ouders echt niet betalen.

Ik reed bij een beetje alternatieve maneges die maar wat aanrommelden (eentje werd ook gesloten door de gemeente :sweat_smile:) maar dat was juist wel heel leuk. Er was een hele casual sfeer, wij mochten ook altijd helpen en poetsen wat we wilden en zonder zadel in het weiland rijden als we daar zin in hadden.

Een van die maneges had ook zelf een soort parcours gemaakt dat je een heuvel op moest en over een boomstam springen. Was echt leuk.

4 likes

mensen die niet religieus opgevoed zijn: kan jij je voorstellen dat je ooit gelooft dat er een god is die dingen bepaalt en de aarde heeft gemaakt?

• ja, zou ik wel toe in staat zijn
  • nee
  • ik ben bekeerd voor het religieuze maar geloof niet met volle overtuiging in god
  • ik ben bekeerd en geloof in god
  • ik ben religieus opgevoed en geloof in god
  • ik ben religieus opgevoed maar geloof niet 100% in god

0 stemmers

ik kan me best voorstellen dat ik ooit een religie zou aanhangen in een bepaalde vorm, om de normen/waarden/etc wat er nog meer om religie heen hangt, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik ooit heilig (:crazy_face:) zou geloven dat er een god of goden bestaan, vooral in de zin van een entiteit die met bewustzijn de aarde heeft gecreëerd die naar je luistert als je bid en mensen in de hemel of hel laat komen.
buitenaards leven, energieĂ«n, of computersimulatietheoriĂ«n vind ik nog aannemelijk maar ik heb het gevoel dat je voor zo’n god als in het joden/christendom/islam er echt mee opgevoed moet zijn om dat intrinsiek te voelen.

3 likes

Kan me juist wel heel goed voorstellen dat ik zou geloven dat er een god bestaat en wat minder al het andere religieuze qua regels.

4 likes

Ik geloof alleen in cyclische systemen a la de natuur etc.

2 likes

Haha mijn ondertitel, thanks.
Ik weet niet of hippie het juiste woord is maar die ofzo dekt de lading wel.

3 likes

Een eigen paard hebben is echt een van m’n grootste dromen. Op het strand rijden is echt het allerleukste ooit en wedstrijden waren ook zo leuk, was echt serieus het enige in m’n leven waar ik ooit goed in ben geweest. :joy:

5 likes

Dat is echt m’n droom, ik zou ook echt heel graag een cowboytocht in Montana ofzo doen.

Ik zou wel echt weer graag willen paardrijden alleen ik wil eigenlijk het liefste western rijden en er zijn niet zoveel western maneges helaas.
En ik wil eigenlijk barrel racen :joy::sweat_smile: maar ik weet niet of ik dat durf
(Ik kan nu denk ik trouwens echt niet normaal op een paard klimmen vrees ik)

1 like

Echt religieus opgevoed ben ik ook niet. Ik zou eerder zeggen katholiek cultureel, dus ik heb water op mijn kop gehad en eerste communie. Daarnaast was de kerst mis ook een moetje.

Zou mij nu als agnostisch beschrijven

1 like

Echt grappig dat je Montana zegt want ik ben sinds een week geobsedeerd door Montana nav deze tiktok: https://vm.tiktok.com/ZMRv3ftnr/

Ik was al mijn leven daar aan het plannen maar mijn man zei: maar daar wonen republikeinen :sob:

4 likes

Wij “moesten” in de tweede klas met sportdag naar een manage en paardrijden.

Ik kan me nog herinneren dat ik het voor die paarden echt ultra kut vond dat er zo’n luide klas 14 jarige door die manage renden, die allemaal nul ervaring met paarden hadden. Vond het ronduit zielig, dus nooit meer gedaan al vond ik het stiekem best leuk.

2 likes

Same, alleen het is echt duur en kost zoveel tijd waar ik op dit moment niet helemaal zie waar ik dat vandaan moet halen.

Een paard leasen of delen lijkt me wel ideaal.

Wat voor paard wil jij :grinning: ik een american paint horse

1 like

Ik heb iets van 12 jaar gewoon op een manege ‘Engels’ gereden, toen 10 jaar niet en toen in het buitenland een keer western en dat was echt zo anders, moest heel erg wennen aan met 1 hand rijden, maar het was wel heel Chill zitten in zo’n zadel en we reden in een vulkaanlandschap langs allerlei bergen en vulkanen, echt heel cool.

Was ook de eerste keer dat ik echt in compleet uitgestrekte gallop kon, zo fucking snel ging het, dat je de voorbenen van het paard echt volledig strekt en ze haast onder je weg rennen, was zo fucking cool. In zo’n manegebak of op een ruiterpad is het toch veel beperkter hoe hard je kan.

1 like