Stel je persoonlijke vraag #31

Ja dat snap ik maar zoveel mensen in de zorg zijn anti-vaxxers

Maar deze poll gaat over iemand die bij de GGD werkt en waarschijnlijk de prikken zet, dat vind ik 10x zo raar

5 likes

Dan snap ik nog steeds niet wat daar raar aan is? Haha! Wat heeft kraamverzorgster zijn te maken met het Corona vaccin? Is toch een totaal ander vakgebied?

2 likes

Omdat je met kwetsbare mensen om gaat. En blijkbaar vind je het verantwoord genoeg om geen vaccin te nemen.

Daarnaast lijkt mij dat mensen in de zorg, over het algemeen, positiever zijn over vaccins

3 likes

Volgens mij is dat laatste niet zo! Heb over ziekenhuisafdelingen gehoord waar de helft vd mensen dus niet gevaccineerd willen worden. Volgens mij denken anti vaxxers niet aan “kwetsbare mensen” maar denken ze vooral (alleen maar) aan zichzelf.

1 like

Ja dat laatste zou je hopen maar hoeveel van mijn collega echt corona wappie zijn wil je niet weten. Echt heel erg

6 likes

Dan valt het bij mijn moeder op het werk mee. Daar is iedereen op het lab gevaccineerd, maar die is ook bacteriologisch analist

Misschien verschilt het per afdeling :woman_shrugging:t2:

Ik ben zo slaperig nu, pfff als ik in mijn bed zou gaan liggen ben ik zo weg. (Kan niet helaas)

• Herkenbaar :sleeping:
  • Ik ga wel ok
  • Heb veel energie

0 stemmers

6 nachten diensten gehad dus ja, zet me tegen een lantaarnpaal en ik slaap

11 likes

Aaaah dat klinkt echt heftig! Heb je nu tijd om te slapen of gaat dat zo door?

De GGD houdt wel meer in dan alleen prikken zetten. Dus ja, als je iemand bent die in het coronabedrijf werkt maar je gelooft er niet in, vind ik dat gek.

Ik ben er nu “uit”, dus drie dagen vrij. Na de laatste nacht (afgelopen nacht dus) ga ik er vroeg uit (rond 12 uur) zodat ik vanavond op een semi normale tijd naar bed kan. Vanaf vrijdag moet ik namelijk precies de omgekeerde dienst draaien en er om half 5 sochtend’s uit.

Het overgrote deel van m’n carriùre bestaat uit puzzelen wanneer ik kan slapen :sweat_smile:

Ik vind wel beetje hypocriet. Ken er ook wel een paar
 maar dan denk ik: je vertrouwt het vaccin niet maar vindt het geen probleem om bij je medeburger in te spuiten? Alleen omdat je er betaald voor wordt? Raar en hypocriet.

2 likes

Maar volgens mij is het daar in de regio ook een beetje een wappie bolwerk. Als in, daar wonen veel mensen die al jaren zeer wantrouwend zijn tegenover de overheid en overheidsinstanties.

1 like

Ah ja ik snap je hoor en ik ben het eens dat het onverantwoord is, maar ik ben dan ook heel erg pro vaccineren (gooi alle vaccins op mij jaaaa!). Maar anti vaxxers geloven dus niet per se dat het dus veiliger is mét vaccin. Dus vanuit die point of view vindt zij zelf waarschijnlijk niet dat het verantwoord is. Ik weet idd ook van vrienden en kennissen dat er (helaas) best wat anti vaxxers in de zorg werken.

2 likes

Als je zwanger bent en je mag daarom geen alcohol drinken, wil je dan dat je partner ook niet drinkt uit solidariteit?

• Ja
  • Stiekem wel maar ik zou het niet vragen
  • Nee hoor

0 stemmers

En het eten van rauwe kaas, vlees, sushi, enz?

• Ja
  • Nee hoor

0 stemmers

En roken?

• Ja
  • Nee hoor

0 stemmers

1 like

Ja gestemd bij het roken, maar niet uit solidariteit want ik rook niet. Zie mezelf ook niet snel een relatie aangaan met iemand die rookt, maar zowel is iedere reden een goede reden om 'm te laten stoppen :wink:

25 likes

Hahahahahaha ik ga dit jaar zelfs de griepprik halen dus idd alle vaccins op mij (drup drup drup)

@Dombo qua eten maakt me niet uit, je kan ook zwangerproof sushi eten en er is genoeg lekker alcoholvrij drinken maar roken zou voor mij een no-go zijn vanwege de effecten van meeroken.

1 like

Ik zou het echt niet aan kunnen als hij lekker kaas gaat zitten vreten naast me, kaas is life :sob:

Ik zou het extreem zuur van mezelf vinden als mijn partner die dingen nu ook niet zou ‘mogen’. Met roken waren we allebei (gelukkig) al gestopt toen we besloten voor een baby te willen gaan.

Ik zou sowieso al zuur zijn door een dieet van 9 maanden :sweat_smile: Ik vind echt dat mijn partner dan extra zijn best mag doen op het eten koken om het ietwat te compenseren. En dingen in huis halen die ik wens.