10 dadels met spek omhult en 6 Jamie Oliver Turkse pizza’s gegeten en ruzie gemaakt met de buurvrouw.
Ik heb geen idee wat de verhouding ochtendmens/avondmens in de maatschappij is, maar ochtendmensen hebben wel aan het langste eind getrokken in Nederland. Bijna alles is daarop ingericht: openingstijden van instanties, scholen, de meeste bedrijven.
Je ziet ook alleen cursussen en tips en zo om meer een ochtendmens te worden of vroeger op te staan, vroeger productief te zijn, en nooit om meer een avondmens te worden. Ik heb wel het idee dat het als gezonder, beter en iets om na te streven wordt gezien.
Omdat de maatschappij er zo op is ingericht moet je er wel in mee als je voor je werk veel met andere mensen te maken hebt.
In warmere landen (bv Griekenland) is dat vaak anders heb ik het idee, winkels blijven langer open en zo. Niet wetenschappelijk onderlegd dit maar ik heb het idee dat productiviteit op de vroege ochtend daar veel minder wordt geambieerd.
Edit: hoe vaak kun je zeggen “ik heb het idee” Later op de dag schrijf ik beter!
Ben jij al toe aan deze nieuwe week?
- Ja
- Nee gvd
0 stemmers
Ik vind het bizar dat 1/5e van ons hier de vraag wel eens gehad heeft.
maar gingen jullie om 9 uur naar bed dan? echt 5 uur is midden in de nacht voor mij
Ik denk eerder 17:00? Zo las ik het.
Heb je zin in de herfst (en het bijbehorende weer)?
- Ja ontzettend
- Een beetje
- Nee
0 stemmers
Ja! Ben helemaal klaar met dat half half. Kom maar door gure herfststormen en warme chocomelk
Nou, zoals zij danst dans ik anders ook
Welke dingen doe jij allemaal onder werktijd als je thuis werkt?
- Douchen
- Make-up/haar doen
- Schoonmaken
- De was
- Youtube/Netflix oid kijken
- Forummen
- Privé appen/bellen
- Online shoppen
- Sporten
- Buiten de deur winkelen/ boodschappen doen
- Slapen
- Gamen
- Iets anders namelijk…
0 stemmers
Ik vind dit soort polls altijd zo heerlijk, als ik mijn collega’s moet geloven zijn die ook thuis gewoon 8 uur per dag volledig productief en hieruit blijkt dan elke keer weer dat ik niet de enige ben die dat niet lukt.
Ik krijg telkens zo’n steek als ik besef dat ik nooooit thuis kan werken.
Neem comfortabele schoenen mee, er bestaat een kans dat u mee het bos in gaat om de hond uit te laten.
Ik kan veel van deze dingen ook op kantoor doen, zoals online shoppen op mijn telefoon of mijn make up doen
Als jij nu mensen op social media ziet plaatsen dat ze lunchen/eten op het terras. Denk jij dan gelijk: oh zal wel niet gevaccineerd zijn, daarom zitten ze op het terras?
- Ja dat denk ik dan (wel eens)
- Nee denk ik niet
- Alleen bij specifieke mensen waarvan ik het vermoeden al had
0 stemmers
Het waait hier behoorlijk en is nu best wel fris. Net liepen we langs een terras waar een vrouw met blote benen echt zat te vernikkelen, daarvan dacht ik het zeker.
Het is droog en 20 graden hier, dus je kunt hier nog prima op het terras eten
Hier best koud en winderig en gaat elk moment regenen
Welke smiley vind je kutter? En dan zegmaar in smiley-vorm, dus niet geschreven als in : ) of ; ) (aan elkaar)
- Ik vind ze allebei niet kut / gebruik ze allebei wel
0 stemmers
Deze is mn favo. Die stuur ik altijd naar een vriendin als er iets ongemakkelijks is gebeurt of op een sarcastische manier. Maar niet gemeen. Die knipoog vind ik echt zon kleinerende smiley