Stel je persoonlijke vraag #30

@Bergamot loopt weer te rellen, ik weet waar je huis woont

ik deed dit eigelijk nooit, maar zit zit kort in een app met met mensen die ik ken van vakantie en daar hebben we veel spraakberichten omdat een van hun niet/weinig kan lezen. Dus dat is opzich wel handig in zo’'n soort situatie.

2 likes

Ik heb een hekel aan puzzelen, dus gelukkig hoor ik het woord niet zo vaak

4 likes

Maar dat is de correcte uitspraak, er zijn 2 z’en, niet 1. Ik ben geshockeerd dat er zoveel mensen puuzel zeggen. Die zeggen zeker ook zeuven

56 likes

:sunglasses:

Zonder gekheid, zou het geen regio ding zijn? Ik ken echt niemand die puuzelen zegt.

9 likes

en vanielje

4 likes

Spraakberichten zijn heel leuk totdat je er krijgt van 40 minuten en je notitie zit te nemen omdat je zeker op alles een antwoord wilt geven.

1 like

Ik vind het nogal wat allemaal om te verteren dit

9 likes

Ja zo zelfverzekerd fout zitten is heftig

15 likes

Ik schrijf dat niet op, maar ik koppel dingen aan elkaar in mijn hoofd. Dus als ik weet dat op 6 september X is gebeurd op werk, ik ‘s avonds Y heb gedaan.

In het geval van 6 september, ik ga normaal op maandagavond sporten, maar ik weet dat ik die week niet ben geweest. Dus toen wist ik al gauw weer dat de schilders er waren en ik daarom niet kon sporten.

of bedoel je zur?

7 likes

Maar volgens mij wordt er nooit zo los gevraagd ‘wat deed je op 6 september’ maar misschien wordt er dan ook een dag bij gezegd, een associatie zoals groot nieuws op die dag of misschien een feestdag.
Ik heb bron en contactonderzoek gedaan en daar vroeg je ook niet sec ‘wat heb je 6 september gedaan’ maar was het zo ‘het was maandag 6 september, werk je normaal gesproken op maandagen? Werkte je die dag? En heb je voor je werk nog iets gedaan, na je werk, etc etc’ en meestal konden mensen het wel weer voor zich halen, ook als ze bijvoorbeeld hun agenda er bij hadden. Nu was/ben ik geen detective (helaas) maar ik kan me voorstellen dat zij dat ook doen.

2 likes

Haha iedereen in mijn omgeving zegt vanielje en puuzelen, misschien inderdaad een regio dingetje. Krijg de kriebels van dubbel z :confounded:

1 like

Ik had altijd het idee dat het meer een klasse-ding was.
ijskast, ooto, puzzel
koelkast, auto, puuzel.

Ik weet dat puzzel correcter is maar ik vind het naar klinken, alsof er heel lang over nagedacht wordt :sweat_smile:

3 likes

Ik word gepest door mijn vriend en mijn collega’s omdat ik ‘oto’ zeg :slightly_frowning_face:

4 likes

Zeg je ook ijskast en puzzel?

Koelkast, auto, maar wel puzzel (al twijfel ik nu wel ineens aan mezelf)!

2 likes

Ja, hier (Zeeland) ook puuzel, vanielje, medalje (maar geen zeuven). Als ik dialect praat, zeg ik het ook zo. Als ik ABN praat, spreek ik het wel correct uit.

1 like

koelkast en puzzel! ijskast is voor oud geld toch?

1 like

Lol het gebeurt mij regelmatig dat iemand aan me vraagt “hoe was het gisteren? Was het leuk?” en dat ik dan vraag “wat heb ik ook alweer gedaan gisteren? 

. Oh ja”

Ik zou de meest nutteloze getuige ooit zijn, fingers crossed dat ik nooit bij een ingewikkelde zaak betrokken raak

6 likes