Stel je persoonlijke vraag #27

Voor degene die het niet wisten: dat kun je zien aan de kleuren van de oren.

8 likes

Ik denk dat ik dat emotioneel niet aan kan. Ik vind zwanger zijn en bevallen echt geweldig (ja echt), maar… het daarna afstaan van het kindje. Wat in mij groeide en uit mij kwam, dat kan ik denk ik echt niet aan…

2 likes

Nee, ik ben nog nooit zwanger geweest! Dus ik kan me voorstellen dat ik eigenlijk niet weet waar ik ‘ja’ tegen zeg. Maar ik hou zo veel van mijn beste vriendin, ik weet hoe sterk haar kinderwens is en hoe groot haar verdriet zou zijn mocht ze geen kinderen kunnen krijgen. Ik maak de inschatting dat ik de moeilijke kanten en alle ongemakken en risico’s er toch voor over zou hebben! En nogmaals, uiteraard zou ik er dan eerst heel goed over nadenken, het er met elkaar en elkaars partners over hebben, het met een professional bespreken, etc etc. :slight_smile:

2 likes

Dit en dat iemand die dicht bij je staat dan dat kind gaat opvoeden en wss net anders als hoe jij t zou doen. En dat je dat kind dan ook vaak ziet enzo.

4 likes

Volgens mij mag je ook geen draagmoeder worden als je nog niet eerder zwanger bent geweest (en bevallen ook geloof ik). Dus stel je zou het willen, dan voldoe je geloof ik niet aan de voorwaarden.

1 like

Ja… lichamelijk - fine, als het gaat zoals onze eigen 2 kids of iets zwaarder doe ik er nog 10, voor iedereen die dat wil.
Maar mentaal. Nee. :sweat_smile:

Ik zou dan denk ik eerder nog een eicel doneren :face_with_monocle:
Denk ik

1 like

Denk dat het verschil er misschien in kan zitten of je inderdaad vindt dat een kind krijgen een ‘beloning’ is of niet. Ik klinkt nu vast heel naïef, nooit zwanger geweest namelijk, maar ik heb absoluut geen kinderwens en wil niks uitsluiten maar denk niet dat die nog gaat komen. Dus ik zie een kind krijgen voor mezelf nu niet echt als beloning :sweat_smile:

Maar als een vriendin (of m’n homoseksuele beste vriend) het zou vragen zou ik het als het kan meteen doen. Dan zou de beloning voor mij er juist inzitten dat ik zoiets bijzonders kan bijdragen aan het leven van mensen die ik lief heb. En dan neem ik de zwangerschap en bevalling daarvoor voor lief. Maar dat is natuurlijk makkelijk zeggen als je t nooit hebt ervaren, dat weet ik ook.

2 likes

Heb het net gegoogled en je hebt inderdaad gelijk. Je mag alleen draagmoeder zijn als je al een keer probleemloos zwanger bent geweest en probleemloze bevalling hebt gehad.

Ik denk dat wel goed is ja, oa om de redenen die jij zegt.

5 likes

Ben weer ff genezen van mijn zeer latente kinderwens geloof ik

35 likes

Mocht iemand nog niet zeker zijn van haar kinderwens raad ik je aan om mijn twee zusjes een week in huis te nemen

Dan ben je zeker genezen geloof me

2 likes

Nee joh kom aub bij mijn Tena Lady club we hebben hier heel veel lol we doen het in ons broek LETTERLIJK

31 likes

Ja echt kut wel nu dat er zo weinig mensen draag moeder willen zijn.
Was wel handig geweest mja.

@Calabasas ff heel random. Maar ik zag bij t nieuws dat er een app was voor incontinentie. Dat je dan heel je onderkantje (hehe) kon trainen en dat zou kunnen schelen.

3 likes

Blijkt maar weer dat alles te koop is :pensive:

1 like

20210428_232932

Of! Jij wordt draagmoeder van mijn kind in ruil voor een leven lang gratis tena lady’s?

8 likes

Je beste vriendin is niet ziek, niet in levensgevaar, gezond

Zou jij, omdat dit haar grootste droom is, de onderstaande dingen voor haar doen? Misschien hoef je er maar 1 te doen maar misschien meerdere.

• Je vinger afsnijden
  • Iets giftigs eten waardoor jij maanden moet kotsen
  • Tijdelijk diabetes krijgen
  • Je stuitje laten breken
  • Tijdelijk incontinent worden (poep en plas)
  • Permanent inconstant worden (poep en plas)
  • Een buikoperatie ondergaan met grote wond (10+ cm en door spieren)
  • Een paar maanden elke dag huilen
  • 4 maanden op bed liggen, alleen eruit om te plassen
  • Je laten cathetherisen voor een week
  • Je vagina laten openknippen zonder verdoving (wordt wel gehecht)
  • Niks van dit alles

0 stemmers

4 likes

Fuck deze bitch

70 likes

Hoe kom je hier bij? Wtf nee niks

Als je draagmoeder wil zijn, zijn dit de mogelijke gevolgen waar je mee te maken kan krijgen. Niet gegarandeerd en niet allemaal even ernstig. En niet gegarandeerd maar een aantal hiervan hebben toch wel een hele hoop vrouwen gehad bij zwangerschap of bevalling, zeldzaam is het niet. Edit: sommige dingen zijn natuurlijk wel redelijk zeldzaam, volgens mij breken maar weinig mensen hun stuitje en echt incontinent is ook zeer zelden.

As je niet de draagmoeder conversatie hebt gevolgd snap ik dat dit heel raar is haha

28 likes

Ik kan bijna alles wel zo ongeveer linken aan zwangerschap maar waar the fuck komt die afgesneden vinger vandaan? Moet je die offeren aan je eerstgeborene ofzo?

65 likes

Ik kwam net dit artikel tegen, en ik denk dat ik het gewoon niet begrijp omdat ik niet zo’n kinderwens heb. Vooral de redenen die ze aandragen om het in NL legaal te maken.

Vind je dat commercieel draagmoederschap in Nederland legaal moet worden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers