Dit dus! Ook zo lullig als ik alleen €0,10 in m’n portemonnee heb.
Altijd fooi gvd ik ben hier zo gepassioneerd over. Fooi voor bezorgers is echt de heuvel waar ik op sterf.
Ik heb nooit geld in huis dus geef de bezorger geen fooi maar meestal doe ik wel in die app een kleine fooi
En hoeveel geef je dan?
10% misschien iets minder als dat rond uitkomt.
Ohja dat doe ik soms ook wel inderdaad. Sws laaaaaang geleden dat ik eten heb besteld ofzo
Tegenwoordig moet je natuurlijk bijna overal van tevoren aangeven of je fooi wilt geven. Ik doe volledig willekeurig de ene x wel en de andere x niet. Maar de laatste paar x dat ik iets liet bezorgen duurde het mega lang toen ik wel fooi had gegeven en was het er supersnel toen ik geen fooi gaf. Toen voelde ik me wel een beetje lullig
Jaaa ik ook niet maar ik woon boven alle eettentjes van het dorp dus ik voel mij dan bezwaard als ze naar boven moeten lopen. Ben dan bang dat ze mij echt heel lui vinden wat logisch is
@Clo ik geef altijd fooi, en contant want anders gaat een gedeelte sowieso naar uber ofzo.
Dankzij de zegels bij de appie heb ik altijd contact geld in huis nu
Ik geef wel 1 of 2 euro, ik weet niet of dat te gierig is maar het is beter dan niks…
Ik ben wel benieuwd wat men onder open minded schaalt
Haha, ik geef ook vaak 1,50 ofzo. Somehow voel ik me dan altijd een krent maar ja idd beter dan niets
Als ik er geen last van heb en iedereen is volwassen en consenting dan you do you.
Maar bijvoorbeeld met allemaal drugs vind ik gewoon niet zo tof omdat daar een vrij nare criminaliteit achter zit. Ayahusca ceremonies vind ik cultural appropriation en ik heb he-le-maal niks met spiritualiteit en astrologie.
Dus ik ben openminded met seks en voor de rest toch een beetje teleurgesteld.
Prullenbak
Ik vind het lastig om te beoordelen bij jezelf of je open minded bent, mijn ervaring is meestal bij mensen die dat vinden van zichzelf dat het wel binnen hun grenzen moet zijn.
Goede vraag! Ik heb echt direct op ‘ja’ geklikt maar zie dat echt een hoog percentage ‘nee’ heeft gekozen. Mijn beste vriendin heeft een sterke kinderwens en ik weet echt vrij zeker dat mocht ze niet zwanger kunnen worden, ik dat echt wel zou willen overwegen en zou willen doen in overleg met haar, haar partner en mijn partner. Waarom hebben zo veel mensen ‘nee’ gekozen? Ben ik wel benieuwd naar! Ik heb overigens zelf geen kinderwens (ik zeg nooit nooit maar voel het nu 0,0 en ben bijna 30)
Ikzelf omdat ondanks dat ik wel kinderen wil, ik het bijna niet zou durven vanwege zwangerschap en de bevalling. Lijkt me vreselijk en eng en pijnlijk. Dus egoïstisch, maar als ik dat al amper voor mezelf zou doen dan al helemaal niet voor een ander.
Ik ben nu zwanger en ondanks dat ik een soepel tweede trimester heb zou ik dit lichamelijk gewoon nooit overhebben voor een ander. Je bent gewoon echt jezelf niet meer, ook mentaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat als je weet wat het echt is je dit doet zonder de beloning van een kind. Plus dat ik ook echt gevoelens heb voor het schoppende wezentje in me, die zou ik niet meer kunnen weggeven.
Ben je wel eens zwanger geweest?
Het duurt lang, is voor velen geen pretje en je kan er blijvende schade aan overhouden (en zelfs PTSS van de bevalling!). Groetjes, een dertigjarige Tena Lady.
Ze mag best mijn eieren hebben (als ik zeker geen kinderwens heb wil ik nog graag een keer eiceldonatie doen) maar ik ga niet zwanger zijn voor iemand anders. Heb t al een keer gedaan en is best pittig voor mijn lijf. Denk ook niet dat ik een kindje wat in m’n buik heeft gegroeid kan ‘afgeven’. En gewoon helemaal weer zwanger zijn man man zoals @Calabasas zegt ja haha
Ohh en dan na die 9 maanden is het geeneens klaar hè, moet je nog maanden herstellen met as je pech hebt een flinke knip in je vagina/spieren/huid of een flinke wond van een buikoperatie. En dan ook nog godsgruwelijke stuwing en allerlei andere ongemakken.
Nee zou dit nooit vrijwillig doen
Ik heb ook (nog) geen kinderwens, maar juist daardoor lijkt het me geen goed idee. Ik heb geen idee hoe het is om een kind te dragen en hoe de bevalling zal zijn dus die ervaring zal dan vooral aan die baby vastzitten. Mede daardoor zou ik dan ook het idee kunnen krijgen dat het als ‘mijn’ kind zal gaan aanvoelen, en me daaraan zou kunnen hechten terwijl dat dus niet zo is. Vooral als ik die hele ervaring maar één keer meemaak.
Ik heb geen idee of dat überhaupt zo zal gaan, maar dat het kan zou me wel tegenhouden.
Verder lijkt me een bevalling an sich ook geen pretje (plus andere aspecten van het zwanger zijn). Ik zou het er wel voor over hebben als ik graag een kind wil, maar een kind van een ander denk ik niet (egoïstisch maar toch).