Stel je persoonlijke vraag #27

Voor mij zijn dit soort termen vooral belangrijk voor de omgang met anderen. Als ik een diner organiseer voor mensen en iemand die alleen op zijn verjaardag vlees eet en op kerst vis zichzelf flexitariër noemt, heb ik dus totaal geen idee dat ik vega voor diegene moet koken. Een paar keer per jaar is dan in mijn ogen echt een uitzondering op de normaliteit die vega is.

Maar goed, ik vind flexitariër een vaag begrip dat niet in mijn taal bestaat, dus misschien snap ik het gewoon niet, haha. Ik eet ook maar eens per maand vlees/vis en noem mezelf desondanks een alleseter. :thinking:

7 likes

Is ook weer zo. Eigenlijk zou er nog een term tussen moeten zitten. Zou veel uitleg en gedoe schelen🤣

1 like

Een bijna-nooit-behalve-bij-hele-speciale-gelegenheden-als-ik-het-echt-zelf-wilitariër :joy:
Het zou gewoon het makkelijkste zijn als vega(n) de standaard zou zijn en vlees erbij de uitzondering die je vooraf aan moet geven!

4 likes

Hahah ik heb op mijn werk ook wel eens de dieetwens “Vegetarisch, maar eet wel bitterballen” doorgekregen :joy:

49 likes

Zo ken ik de ‘Lactose intolerant maar eet wel ijs, slagroom en melkchocolade’

thanks ik geef het door aan het restaurant :woozy_face:

10 likes

Mij lijkt het ook handiger om gewoon te zeggen dat je vegetariër bent als je maar af en toe vis eet. Officieel ben je dan pescotariër trouwens en geen flexitariër, daar ging de poll ook over.
Maar ik vind het flauw om dan tegen iemand te zeggen ‘nee jij mag jezelf absoluut geen vegetariër noemen’. Alsof er eisen aan gesteld zijn. Soms is het gewoon eenvoudiger en soms wil je jezelf gewoon vegetariër noemen.

Ik ben zelf trouwens zo iemand en ik noem mezelf geen vegetariër. Dus het is niet dat ik het nu voor mezelf opneem.

3 likes

Ik vind het eigenlijk gatekeeping als mensen gaan zeggen “ooo ik zag dat jij een bitterbal eet, jij bent geen vega maar een flexitarier”.

Maar ik wilde eigenlijk een heel relaas typen als mensen bij me komen eten dan. Maar ik hoop eigenlijk dat er gauw weer vrienden komen eten en dat ik dan lekker voor ze kan koken en we dan fijne zinloze meta discussies kunnen houden of je wel echt vega bent als je af en toe een tosti salami eet ofzo.

En ik zal uitgebreid vragen wat hun dieet wensen zijn en of ze wel sustainable en humaan gedode picanha willen en dat er genoeg te kiezen is 🥲

6 likes

Hoe vaak was jij je auto?
Ik was de mijne nooit, dus ben benieuwd hoe vaak anderen hun auto ‘gemiddeld’ wassen :upside_down_face:

• Wekelijks
  • Maandelijks
  • 1 keer om de 3/4 maanden
  • 1 keer om de 6 maanden
  • Jaarlijks
  • Minder dan jaarlijks
  • Nooit
  • Ik heb geen auto

0 stemmers

Maar mijn vriend wast zijn auto elk weekend. Dat ding is echt de liefde van zijn leven.

3 likes

Doet me echt denken aan mijn exbuurman die drie keer in de week zijn auto ging wassen (ook met het watertekort). Was echt een grote ergernis van me als ik hem weer zag poetsen hoor. 🥲

2 likes

Ik was m sowieso nooit zelf, ga alleen door de wasstraat. Frequentie verschilt

1 like

Ik ging voorheen elke maand met m’n auto door de wasstraat, maar nu heb ik een cabrio en die kap kan daar slecht tegen. Dus moet het met de hand doen en vind het echt een kut klus. Als iemand nog tips heeft waardoor de auto wel door de wasstraat kan dan hoor ik het graag :grimacing:

1 like

Ik heb om het half jaar gestemd, maar heb eigenlijk geen idee hoe vaak ik mijn auto daadwerkelijk was. In de winter/herfst amper, maar in de zomer/lente met lekker weer wel wat vaker. Heerlijk om op een stralende dag in de wasstraat zelf mijn auto te wassen, is echt een moment van zen voor mij.

2 likes

Miss dat je hem kunt afspuiten in zo’n wasbox gewoon en dan de kap een beetje proberen droog te houden?

4 likes

Meestal om de week, omdat er veel bomen in de straat staan met schijtende duiven en in de zomer van die plakzooi :angry:

1 like

Dit is dus precies het probleem als mensen zich vegetariër noemen maar dan wel allerhande uitzonderingen gaan maken. Dan denken mensen en masse dat een vegetariër iemand is die minder vlees/vis eet. Zo zet mn schoonmoeder me regelmatig vis voor “het is toch geen vlees?” En heb ik al 300x de vraag moeten beantwoorden waarom ik echt geen kip eet, want “andere vegetariërs doen dat wel gewoon”.

Zeg gewoon dat je geen vlees eet behalve bitterballen. Of dat je geen vis eet want je vindt het vies.

3 likes

Voor corona en telewerk naar de carwash en binnen en buiten laten wassen.
Nu als hij echt vuil, inmiddels 2 keer gebeurd.

2 likes

Heel veel lijnzaad eten :frowning:

3 likes

Voordat die naar de garage moet voor de APK keuring ga ik hem wassen. Het idee is dan dat de garage denkt dat ik goed voor mijn auto zorg en dat zij er dan ook netter mee omgaan, ook al slaat dat vast nergens op.

12 likes

Ja, daar zat ik idd ook aan te denken. Maar toch minder relaxt dan door zo’n wasstraat waar het gewoon lekker voor je gedaan wordt :joy: maar beter dan helemaal met de hand.