Stel je persoonlijke vraag #27

Wat is je favoriete feest?

• Valentijnsdag
  • Pasen
  • Koningsdag
  • Bevrijdingsdag
  • Pinksteren
  • Moederdag/Vaderdag
  • Sinterklaas
  • Kerst
  • Oud en nieuw
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Halloween!

3 likes

Bevrijdingsdag omdat ik dan altijd mijn verjaardag vierde :tada::tada:

1 like

Ik heb het geduld niet maar mede doordat ik meteen verbrand. Voel mezelf dan letterlijk helemaal wegbranden in de zon. Geef mij maar schaduw!

3 likes

Koningsnacht :partying_face:

2 likes

Bevrijdingsdag km de redenen die @Dombo ook al noemde: geen verplichte familiebezoekjes, grote verwachtingen van uitgebreide maaltijden, veel feestjes maar helemaal niets doen is ook een optie. Zo jammer dat het niet elk jaar een vrije dag is…

3 likes

Ik krijg echt enorme koppijn van zitten in de zon. Lopen/fietsen gaat nog wel maar toch liever in de schaduw. Naast dat ik geen behoefte heb aan bruin worden snap ik dus niet hoe mensen een uur in de brandende zon kunnen zitten. In het park ga ik ook altijd in de schaduw zitten.
Ik kan wel uren in de hangmat in de schaduw zitten en een beetje lezen en slapen.

5 likes

Koningsdag is ook mijn favoriete feestdag. Ik ben deze week uitgerekend (zwanger) en mijn enige wens was om niet op Koningsdag te bevallen zodat ik in ieder geval elk jaar m’n favoriete feestdag nog heb en niet een (kinder)verjaardag hoef te vieren. Spoiler alert: doel behaald, baby is still on board.

85 likes

Als iemand geen vlees en vis eet, behalve op speciale gelegenheden een paar x per jaar zoals eigen verjaardag en bepaalde feestdagen soms vis/sushi. Hoe zou je dit eerder noemen?

• Vegetariër
  • Flexitariër
  • Pescotariër

0 stemmers

Hoe voel je je nu?

• Blij
  • Angstig
  • Verveeld
  • Verward
  • Kut
  • Jaloers
  • Verdrietig
  • Opgelaten
  • Normaal
  • Boos
  • Verbaasd
  • Weet ik niet

0 stemmers

Eigenlijk tering brak, maar die staat er niet bij dus dan maar kut

6 likes

Eigenlijk zoals diegene zichzelf wil noemen. Eerst was ik daar heel principieel in ‘hoe kun je jezelf vegetariër noemen als je vis eet’ maar nu vind ik dat juist kinderachtig.

10 likes

En nu maar hopen dat de baby niet op 30 april komt en Amalia het weer op die dag viert

6 likes

Maar je kunt het beestje toch ook gewoon bij z’n naam noemen? Wat is er mis mee om jezelf flexitariër te noemen?

1 like

Flexitariër is zo’n breed begrip ook. Volgens internet ben je dat al als je 1 dag per week geen vlees en vis eet. Om zo’n persoon en iemand die 360/365 dagen per jaar vega eet beide flexitariër te noemen vind ik ook ‘gek’, want zit wel een mega verschil in toch.

4 likes

Ik doe dit en ik noem mezelf wel vegetariër. Althans meestal zeg ik gewoon dat ik vegetarisch eet of dat ik geen vlees en vis eet. Als ik zeg dat ik flexitarier ben voelen mensen zich geroepen om voor mij te bepalen voor welke gelegenheden ik uitzonderingen moet maken. Daar zit ik niet op te wachten, dus voor anderen ben ik gewoon vegetariër.

29 likes

Vind ik niet. Je eet vlees of je eet het niet :stuck_out_tongue: Tja

5 likes

Dat snap ik heel goed. Ik vertel mijn ouders nu bv ook dat ik geen vlees eet, terwijl ik een paar maanden geleden wel een keer buitenshuis vlees at. Maar als ik ze dat ga vertellen is het ‘oh, dus je eet wel vlees? Dan ga ik dat thuis ook gewoon weer maken’.

5 likes

Heb jij vandaag al een glazenwasser gezien?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vandaag al 3 op weg naar fysio

Maar vegetariër is geen breed begrip, dus als je soms vlees eet je wel zo noemen is wat dat betreft toch nog raarder dan om jezelf flexitariër te noemen?
Het maakt me trouwens echt niet uit hoe mensen zichzelf noemen, om de reden die @Nysmn noemt snap ik ook heel goed dat mensen het op die manier doen om gezeur te voorkomen. En duizend keer liever iemand die 5x per jaar vlees eet dan iemand die het elke dag doet.
Maar het is toch vrij simpel: geen vlees/vis eten=vegetarier, soms vlees/vis eten=flexitariër

Edit: Oh wacht jij bent ook @Nysmn haha

5 likes