Een vriendin van me had een keer haar auto helemaal van binnen en buiten gewassen voor de APK en toen werd hij afgekeurd Ik doe het daarom juist niet vantevoren haha.
Is voor jouw werk je uiterlijk minder of meer belangrijk dan gemiddeld?
- Minder belangrijk
- Gemiddeld belangrijk
- Meer belangrijk
0 stemmers
Ik moet nu ineens denken aan iets wat een paar jaar geleden gebeurde.
Ik ben dus vegetariĆ«r en op mijn werk vonden ze dat allemaal maar heel raar en grappig. Ook de standaard āmaar als je op een onbewoond eiland zatā¦ā opmerkingen e.d. Toen na twee jaar kwam er een nieuwe collega werken en die had dus blijkbaar verteld dat ze vegetariĆ«r was maar soms, als ze heel dronken was, 's nachts wel eens een kebab at.
Kwamen ze dat echt zo tegen me vertellen met een afwachtende blik alsof ik daar iets van moest vinden?
Echt, laat haar, ze eet per week ongeveer 100 kilo minder vlees dan jullie? Wat denk je nou.
Ja of mensen die dan zeggen
Oh je mag dus geen kaas eten
Je mag dus geen kip eten
Je mag dus geen vis eten
Ik mag alles eten maar ik maak er zelf mijn keuze in.
Ik vind de discussies ook vaak heel irritant, vooral die van mensen die over soja gaan hebben en de vervuiling daarvan. Echt lees jezelf gewoon in! Ik word zo moe van dat soort mensen. Vooral als ze dan zeggen je weet niet wat je mist!
Vooral als ze horen dat mijn kinderen vega eten dan is helemaal het hek van de dam met kut opmerkingen. Ja ze zijn super zielig
@LaPetiteRobeNoire @anon12348926
Mensen willen zooo graag afgeven op anderen, echt super irritant. Als een soort rode lap op een stier.
Op mān werk (alweer langer dan een jaar geleden) kwam er ook havermelk voor de koffie naast koemelk. Toen ging een collega daarop ranten omdat hij dacht dat Oatly amandelmelk was - en hij had gelezen dat amandelmelk heel slecht was voor het milieu.
Gelukkig is koemelk lekker klimaatneutraal, los van het ethische aspect
Het ergste vind ik vooral dat ze doen dat vega/vegan eten zo restrictief en ongezond is (wat het allebei niet is) terwijl ze zelf dagelijks het meeste saaie AVGātje met 3 doodgekookte sperziebonen naar binnen werken en wekelijks een tripje naar de McDonalds maken. Wie is hier nou ongezond bezig?
Ja het kwam dus van iemand die 1. geen melk in zān koffie dronk dus waar bemoei je je mee. En 2. zelf elke dag karnemelk dronk en vlees at etc (nog altijd lager op de milieuladder dan amandelmelk). dus ja echt belangrijk wat hij ervan vond ook.
Heb jij op jouw social media al fotoās en/of filmpjes langs zien komen van mensen die op een terras zitten?
- Nee, nog niets.
- Ja, een paar.
- Ja, heel veel.
- Ik heb er zelf iets over geplaatst.
0 stemmers
Gatverdamme ik heb echt een hekel aan dat soort mensen. En vooral die zelf geen idee hebben wat echt lekker en goed vlees is en dan met een doodgecremeerde half rauwe/half as hamburger tegen mij gaan zeggen āje weet niet wat je mistā. Nou aan wat jij eet mis ik dus precies niks.
Ik ben ook nog steeds een beetje teleurgesteld in mān BFF die zich afvroeg hoe ik als vega het naar mezelf kon verantwoorden om te vliegen en bij een bedrijf te werken wat veevoerzaden verkoopt. (Alhoewel ik me nu realiseer dat dat misschien ook was omdat andere mensen dat commentaar hadden en ze argumenten/weerwoord wilde maar zo bracht ze het iig niet!!)
inmiddels ben ik helaas flexi en geen vega meer en wel echt mān best aan het doen.
Of van die lekker goedkope kip krokant schnitzels en frikandellen. Nee Gerda, ik mis afvalvlees niet, dankjewel.
Die miste ik juist het meest toen ik geen vlees at hahahah
Mn uiterlijk onbelangrijk hoop ik, mn representativiteit wel redelijk belangrijk.
Mijn smaakpapillen zijn nog steeds in hun 11e levensjaar als het gaat om smaakontwikkeling ten opzichte van vlees, dus ik heb frikandellen heel erg gemist! Dat was toen mn lievelingsvlees en is het nu nog steeds. Nu heb je gelukkig gewoon vegafrikandellen bij de ah en de snackbar
Ik ben ineens heel blij met mijn super sustainable collegaās haha. Op kantoor hebben we alleen een vegetarische lunch, wat je buiten kantoor eet moet je zelf weten.
Ja hier absoluut hetzelfde, ācheatā vooral met mexicanoās, bitterballen en dat soort dingen
Eerst katerig, toen angstig en nu wel normaal.
Wat zou je liever willen, in elk land op aarde is vanaf nu in elke plaats een Albert Heijn of een Hema.
- Ik kies voor Hema
- Ik kies voor Albert Heijn
0 stemmers
Een Hema want die hebben een breder assortiment.
Buitenlandse supermarkten vind ik juist leuk altijd!