Stel je persoonlijke vraag #27

Hebben jullie de vlag uit vandaag?

• Ja
  • Nee geen zin in / doe ik niet aan
  • Nee ik heb geen vlag
  • Nee want ik ben Belg

0 stemmers

Ik heb nog steeds geen Nederlandse vlag in huis lol, was ook eigenlijk vergeten dat de vlag uithangen een ding was totdat ik het bij anderen zag

Toen ik jaren terug nog thuis woonde, is ons halve huis uitgebrand door de droger. Brandweer zei toen geloof ik ook dat dat wel een van de meest voorkomende oorzaken is.
Maar goed onderhoud doet inderdaad een hoop, en idd zorgen dat je thuis bent als je hem aan hebt staan.

2 likes

Ik dacht dat wij geen vlag hadden maar blijkbaar heeft mijn vriend er wel 1 dus sinds we samenwonen heb ik er 1. Nooit geweten :sweat_smile:

2 likes

Wat vind je van het concept de verjaardag van de koning vieren? Even los van het feit dat we vrij zijn etc.

• Logisch/leuk
  • Raar/stom

0 stemmers

Wel een vlag, geen stok :sweat_smile: die liggen wel bij de kringloopwinkel, maar daar kom ik sinds corona niet meer.

@Kauai Dat we de verjaardag van de koning vieren vind ik logisch en stom

1 like

Hahaha ik vind het juist apart maar leuk @Kauai. Vooral een verplichte extra dag vind ik meer dan prima

Ik vind de uitvoering ook wel leuk, maar het idee stom en achterhaald :sweat_smile:

Ik wil wel graag een vlag, dus volgend jaar maar even regelen.

Daarom stond het erbij dat de vrije dag er los van staat, gaat me puur om het idee! Iedereen vindt een vrije dag natuurlijk leuk.

Vind het wel grappig dat jullie ook de vlag buitenhangen als je geslaagd bent :stuck_out_tongue_closed_eyes: hier zie ik zo weinig Belgische vlaggen op de nationale feestdag (wel meer Vlaamse voor de Vlaamse feestdag :upside_down_face:), laat staan voor andere gelegenheden. Enkel voor de nationale voetbalwedstrijden hangen veel mensen hun vlag buiten en daar word ik altijd héél blij van, dat gevoel van samenhorigheid :blush:
Ohja en mijn regenboogvlag show ik wel op elk passend moment :+1:

2 likes

Mensen die op straat keihard vals meezingen met Guus Meeuwis

• Gezelligheid!
  • Pleurt alsjeblieft op

0 stemmers

1 like

In Denemarken krijgt een jarige een Deens vlaggetje op tafel (met stokje). En de versieringen zijn ook Deense vlaggen, geen feestvlaggetjes maar Deense vlaggetjes.

als een kind geboren is krijgen ze een Deense vlag van familie met een zilveren statief waar naam etc is in gegraveerd. En die wordt elke gelegenheid waaronder verjaardagen op tafel gezet.

afbeelding

Als je in een restaurant boekt vanwege verjaardag zetten ze in het restaurant ook Deense vlaggetjes op je tafel.

En als iemand jarig is is dit de versiering
afbeelding

Edit, dit zijn allemaal Deense verjaardag items die dan vaak voorbij komen, Deense vlag in allerlei vormen: FĂždselsdagspynt – Lynhurtig levering pĂ„ kun 1 dag | Temashop.dk

59 likes

Stelletje nationalisten zijn het ook hĂš :stuck_out_tongue:

1 like

Ja en als je een kind gebaard hebt in het ziekenhuis krijg je een boterham, een glas ranja, en een Deens vlaggetje op de tafel naast je ziekenhuisbed.

Deceptie

Ik heb geeneens een Deen gebaard

39 likes

Deenceptie

Sorry superflauw :cry:

41 likes

Wel met een/je schooltas eraan natuurlijk! En daarna een foto posten op Hyves!

1 like

Draag jij nog wel eens enkelbandjes?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Om ze in mijn slaap te slopen of ze kwijt te raken ergens in/onder het bed. En vooral spijt te hebben als ik er een om heb terwijl ik sneakers draag, zodat het lekker tegen mijn enkel aan knelt en het net geen pijn doet maar wel irritant is.

Maarja staat zo leuk hĂš

3 likes

Hier wel nog Belgische vlaggen, op 11/07 krijg je wel vuurwerk.
Ik wil zo graag nog eens naar de bal national in Brussel.

Ja, maar ik vind het vaak naar voelen. Weet niet waarom, maar als ik mijn voet beweeg lijken ze te strak. Toch is dat niet zo.

1 like