10 tellen in de rimboe:
- Ken ik
- Ken ik niet
- Speelde ik
- Speelde ik niet
0 stemmers
10 tellen in de rimboe:
0 stemmers
Ik ben nog steeds zuur dat mijn vader mijn perfecte verstopplek verlinkte toen ik me met 1 seconde nog kon verstoppen
Springtouwen met zo’n groot springtouw waarbij je moest inspringen
Ik vond dat leuk maar een vriendin zegt altijd dat ze er nog trauma’s over heeft.
0 stemmers
0 stemmers
Ik vond vooral het inspringen echt heel eng. Was als de dood dat ik op mijn snufferd zou gaan en mijn voortanden kwijt zou raken. Als ik er eenmaal in was vond ik het wel weer oke, maar iedere keer weet die survivalactie met inspringen, no thanks.
Voor de variatie deden wij ook wel eens 10 tellen in de oceaan, of in de woestijn. Precies hetzelfde spel verder haha. Maar vaak startten we op 20 tellen omdat het schoolplein zo groot was anders.
Echt veel gespeeld!
Never forget de werkgever van mijn eerste bijbaantje “wij zijn er niet zodat jullie je huur kunnen betalen, je werkt hier omdat je het leuk vindt!”
Doe jij vandaag iets oranje aan?
0 stemmers
In spin de bocht gaat in, uit spuit de bocht gaat uit!
Zulke rare teksten eigenlijk haha. Wat staaat hier
Ik wil eigenlijk al sinds m’n 15e de perfecte oranje outfit die ik gewoon elk jaar uit de kast kan pakken en ik zie er fab uit. Maar sinds oranje totaal niet mijn kleur is en het soms 5 graden is en soms 20 is dat nog steeds niet gelukt.
Maar “normaal” ging ik naar een festival en trok ik gewoon een leuke outfit aan (niet oranje). Nu ga ik een rondje door de stad wandelen met een strippenkaart (voor snacks/borreltjes) en leek het me wel leuk om iets oranjes aan te doen, wat toevallig ook een leuk blousje is haha.
Ik heb dus een paar jaar geleden een roest-oranje fluwelen flared legging op de kop getikt voor 13 euro. Niet te opzichtig oranje, kan je met van alles combineren en het belangrijkste, kan ik het gehele jaar aan doen.
Dit klinkt als een winning outfit
Ga jij weleens van huis als je wasmachine aanstaat?
0 stemmers
Weer een ander: buut voor de hele kluut
over de herkomst van “buut vrij”:
Iedereen heeft het vroeger wel gespeeld: verstoppertje. De regels zijn duidelijk en universeel. Een iemand telt tot tien en de rest verstopt zich. Vanuit je zorgvuldig gekozen schuilplaats probeer je naar de buutplaats te komen, om jezelf vrij te buten of, als je te laat bent, word je gebuut door de buter. Iedereen kent de betekenis van ‘buten’ en elk afgeleid woord hiervan, maar waarom gebruiken we dit woord en waar komt het vandaan?
Buut komt van het Franse but , dat doel of mikpunt betekent. Vroeger werd dit woord vaker gebruikt, zo kon iemand ‘zonder buut’, dus zonder doel, rondlopen. Het buten in verstoppertje komt voort uit het ‘buutspel’. In dit spel, dat vooral gespeeld werd aan het begin van de vorige eeuw, moesten de spelers opgejaagd worden en moest er buutgemaakt (buitgemaakt) worden. Het verstoppen is hier waarschijnlijk later aan toegevoegd.
Speelden jullie ook landje veroveren? Dat was ook superleuk.
Ohnoo… ik heb perongeluk een oranje broek aan. Was koningsdag vergeten.
Ik heb twee oranjeachtige jurken die ik ook buiten Koningsdag draag, maar die zitten in mijn zomergarderobe en die heb ik nog niet tevoorschijn gehaald omdat het twee weken geleden nog sneeuwde.