Haha ik maar er wel een meerkeuze van.
Wassen geen probleem, draai vaak meerdere wassen op een dag. Alles wegvouwen is een ander verhaal. As we speak liggen er denk ik nog 5 of 6 wassen die nog gedaan moeten worden. Elke keer neem ik me voor om het meteen te doen, maar echt geen zin in. Nog even en ik heb geen ondergoed en fijne sokken meer dus zal er deze week toch aan moeten geloven.
Ja opvouwen vind ik ook minder. Ik maak vaak 2 keer in de week echt een aantal uur daarvoor vrij (uiteraard doe ik tussen het wassen wel wat) zodra de eerste was klaar is, direct in de droger. Volgende was erin etc. Dan heb ik het een paar uur daarna allemaal netjes gewassen en opgevouwen in de kast liggen. Maar snap dat dat niet voor iedereen kan of handig is.
Heb nu ingesteld in de digitale agenda dat ik om de twee weken m’n beddengoed moet wassen. Voel me helemaal volwassen nu.
Ik heb laatst een Franse omelet geprobeerd te maken. Medium gelukt, maar tering wat lekker en fluffy en smeuiig en alsnog. Gaat alleen echt belachelijk veel boter in dus wil het niet zo vaak maken
Sportkleding:
- Was ik standaard apart
- Gooi ik ook bij gewone was in
- N.v.t./sport niet
0 stemmers
Ik vind dat zo vies, ben altijd bang dat andere kleding die vieze natte zweetlucht overnemen. En ik ga zelfs nog een stap verder want het moet in een aparte wasmand. Ben ook bang dat dat zweet gewoon uiteindelijk OVERAL in gaat zitten. En het doordruppelt.
He waarom joh, het zit toch precies in de wasmachine, met waspoeder enzo
Ja waarom, het kan tussen mn oren zitten. Vanaf kinds afaan heeft mn moeder ook altijd mn vaders zn sportkleding apart gewassen. Ik merkte met washandjes ook dat daar zo’n doordringende zweetgeur in bleef hangen. Ik sport zelf niet, maar de helemaal natte kleding van mn vriend was ik liever apart. Dat kan toch. En daar heb ik ook zo een wasmachine mee vol.
Waar, maar aan de andere kant heb ik laatst gewoon gezien dat er een fout in de gebruiksaanwijzing bleek te staan, dat was wel
Ik heb wel ja gestemd, maar ik weet niet eens zeker of ik een rechtsbijstandverzekering heb. Moest wel met mn vader naar de bank van alles ondertekenen en gedoe. En het zou en het moest en hij wilde dat per se dan betalen. Het voelde niet zozeer als een keuze.
Ik plan wel terugkerende huishoudelijke taken in, maar vergeet het alsnog te doen.
Toevallig las ik laatst dat dit wel kon!! Omdat de bacteriën die zweet lucht veroorzaken door het water ook in de andere stoffen kunnen trekken.
Ik ben even de bron kwijt, maar volgens mij was het de hg website
Heb ook niet zo’n hoge pet op van rechtsbijstandsverzekeringen. Als je echt wat wil moet je dan alsnog betalen
Ik heb 1x rechtsbijstands verzekering nodig gehad terwijl ik die niet had.
Maar je kan dan de rechtsbijstandsverzekering bellen en als je zaak kans van slagen heeft dan betaal je een bedrag die ze op de tegenpartij verhalen.
Was echt super goed geregeld vond ik toen. Ik dacht alleen niet nu neem ik een verzekering
Ik heb vaker gebeld voor advies maar voor lang niet alle onderwerpen bieden zij bijstand. En het advies wat ik heb gekregen kon ik waarschijnlijk ook wel inwinnen bij het juridisch loket.
Ik vind stinken of niet stinken nog wel een verschil ook. Ik stink niet en zweet niet zoveel, dus zou dat prima bij mijn goede kleding gooien. Dingen die naar zweet ruiken niet zo snel, dat vind ik zo’n indringende geur waarbij ik geen risico wil lopen dat mijn kleding ernaar gaat ruiken. Daar zou ik mn eigen sportkleding niet eens bij wassen.
Mijn moeder heeft een hele tijd geleden (6 jr zoiets) geld uitgeleend aan een vriendin van mij. Waren hele goeie vriendinnen destijds (inmiddels niet meer, oa hierdoor).
Eur 2.500,- (of zelfs 3.000 in totaal?)
Zij kwam ook veel thuis bij ons, en had ook goed contact met mijn moeder (ze was een paar jaar ouder. Had haar via een bijbaan leren kennen).
Ze ging trouwen (zij en haar vriend hadden niet alle financiën op orde, niet veel support vanuit hun familie) en mijn moeder vond het zielig, zag haar beetje als dochter etc. Ik was heel vaak bij hen, we deden veel samen, of zij was bij ons, slapen/eten. Verder altijd heel betrouwbaar
Dit zou binnen een paar maanden terugbetaald worden, een deel is redelijk snel wel gelukt. Daarna verschillende redenen, na een tijdje smoesjes, terwijl ze wel op vakantie etc gingen, groter gingen wonen (niet dat ik hier echt een oordeel over mag hebben maar bedoel, er was wel wat “extra” geld leek het). Merendeel (1.500 euro) staat nog open. Ik heb me er een tijdje buiten gehouden. Totdat mijn moeder het geld ook wel begon te “missen”, weinig concreet zicht was op terugbetaling. In die tijd ging ik ook steeds minder met haar om, andere vriendengroep etc.
Toen heb ik 3 jr geleden contact met haar opgenomen, beloofde ze het geld zsm terug te betalen, in delen. Alsnog niets van terecht gekomen. Soms twijfel ik wel wat we hiermee aan moeten. Al dat eerdere contact, energie en frustratie dat op niets is uitgelopen…er is ook niets getekend bijv destijds.
Zal zelf denk ik niet snel zomaar geld uitlenen. Voel me ook schuldig omdat het mijn vriendin was en mijn moeder het ook niet per se heel breed heeft (maar gewoon zuinig leeft en daardoor spaargeld had destijds).
Was iemand die heel betrouwbaar oogde dus je weet het nooit
Ja ik vind kleding wat echt een enorme zweergeur afgeeft niet fijn om bij gewone kleding mee te wassen. Ben altijd bang dat dat zout van het zweet (gatver) overal in gaat zitten.
Hmmmm en verkoopt HG toevallig iets vernuftigs om dit probleem op te lossen?
Nee grapje, ik weet niet maar als je sportkleding met sportkleding in de was kan doen en het dan schoon wordt, waarom zou sportkleding dan niet met gewone kleren in de was kunnen en allemaal schoon worden…
Ik heb bijna de neiging om je een hele zooi natte zweterige stinksportkleding te geven en dat bij 2 shirtjes van jou in te doen. Haha, maar ik snap je wel. (Ik raad dit niet aan).