Stel je persoonlijke vraag #26

David ster

25 likes

Is wel leuk! Maar wel een ander sterretje denk ik.

9 likes

Ja precies dit. Ik vind het belachelijk dat scholen zoals waar het nrc over schreven gefinancierd worden en gefaciliteerd door de overheid EN dat zulke scholen dus op een manier onderwijs geven die binnen de wet past.

Daarbij als dit een islamitische school zou zijn stond iedereen op zn achterste benen maar voor orthodox christelijke scholen halen we onze schouders op en “ja het hoort erbij”??

@JonSnow davidster aub, een jodenster is een symbool voor de tweede wereldoorlog en een davidster een algemeen symbool voor het jodendom.
Edit wat @Soy.peor ook zegt

10 likes

Ik ben steeds meer tegen speciaal religieus onderwijs en pro onderwijs met een heel sterke focus op burgerschap. Toevallig vandaag in de krant:

21 likes

O ja ik ook. Heb een trauma overgehouden aan mijn jeugd op een katholieke school :expressionless: sorry not sorry jesus

2 likes

Ik vind de tekst op het kaartje misschien een beetje cringe (maar ik denk voor je cliënten miss wel leuk) maar verder echt MEGA cute dus zou t sowieso doen

2 likes

Haha nee ik zou geen Davidsster gebruiken :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vind het niet zozeer cringe maar wel weer zo’n nutteloos “symbolisch” ding dat dan jaren ergens in een la ligt te verstoffen. :grimacing: Alleen een persoonlijk kaartje vind ik dan beter.

12 likes

Ja, eens! Ik had anders gestemd trouwens, maar ook n.a.v. de stories van Zeikschrift laatst, heel bizar hoe bv seksuele voorlichting bij dit soort orthodoxe scholen wordt aangepakt.

Ik vind dat dan trouwens wel weer heel goed als scholen brede godsdienstles geven. En ik vind het ook echt helemaal ok als een school een bepaalde religieuze inslag heeft qua dagopbouw. Bijvoorbeeld bidden en kerstviering bij scholen met een christelijke inslag, Ramadan en suikerfeest bij Islamaitische scholen, allemaal helemaal prima wat mij betreft. Maar verder vind ik dus dat dat volledig los moet blijven van de rest van les programma’s. Maar ja, HOE DAN?

3 likes

Ja ik vind het eigenlijk wel prima dat godsdienst in de grondwet staat etc en wat mij betreft hoeft dat niet aangepast te worden, behalve dat excessen zoals met die kerkdiensten die nu doorgaan en seksuele voorlichting, actief afwijzen van lhbti+ en ik wil niet eens weten wat ze vertellen over de evolutie theorie nu dus volgens de letters van de wet legaal zijn.

En dat kerken/moskeeën/synagogen beschermd zijn vind ik in principe heel goed en begrijpelijk en zou eigenlijk raar zijn als dat zou worden aangepast omdat er 2 of 3 kerken zijn die dat recht misbruiken.

En over het onderwijs vind ik dat er bepaalde zaken gewoon moeten worden onderwezen (in het bijzonder evolutietheorie omdat dat net zo goed bij algemene kennis hoort als zwaartekracht).
En idd nav zeikschrift vind ik het schrijnend dat voor heel veel jongeren zo’n school actief meewerkt om geen veilige plek te zijn. En ik vind dat als je als school kiest om zo’n beleid te hebben dat je dan geen geld vanuit de overheid hoort te krijgen.
Ik denk dat er weinig aan te doen valt behalve dat je als overheid kan zeggen dat je dat niet wil faciliteren.
Bv dat er alleen mannen les mogen geven en alleen docenten met het juiste geloof etc etc.

5 likes

Altijd. Mijn grootste talent is me altijd precies te warm of te koud kleden in elke situatie.

22 likes

Volgens mij mag ik ze niet eens doneren of zijn ze niks waard

Hoe ver komen jouw handen als je met gestrekte benen voorover buigt?

• Ik kan mijn tenen aanraken
  • Tot de knieën
  • Precies halverwege mijn onderbeen
  • Tot aan mijn onderbeen, meer richting knie dan richting tenen
  • Tot aan mijn onderbeen, meer richting tenen dan richting knie
  • Anders

0 stemmers

Kan je jouw been in je nek leggen?

• Ja makkelijk
  • Ja met moeite
  • Nee totaal niet
  • Nee ik red het net niet
  • Ander

0 stemmers

Als jouw vriend(in) of huisgenoot ziek is, ben je dan zorgzaam?

• Ja, fruitsalades, sapjes, washandjes alles erop en eraan en ik doe het met liefde
  • Ja ik zorg met liefde voor ze maar doe niks geks/extra
  • Ik zorg met tegenzin voor hem/haar maar laat dat niet merken
  • Ik zorg met tegenzin voor hem/haar en laat dat ook merken
  • Nee ze zoeken het maar uit

0 stemmers

Ik vind wel dat er politieke partijen op religieuze grondslag mogen zijn, want de politieke partijen zijn de volksvertegenwoordiging. Ze mogen dus ook religieuze inwoners van Nederland vertegenwoordigen. Ook ben ik ertegen dat de grondwet wordt aangepast met betrekking tot godsdienstvrijheid om de reden die al genoemd werd: je ziet hoe dat in andere landen kan gaan met allerlei beperkingen en zelfs vervolging.

Ik ben wel een groot voorstander van openbaar onderwijs en ik kan me niet goed vinden in het financieren van het bijzonder onderwijs. Ik vind niet dat we scholen op religieuze grondslag moeten verbieden, maar ook niet dat we ze moeten financieren.

Groetjes, een ex-leerkracht basisonderwijs die gelovig en kerkgaand is en deze verkiezingen op D66 heeft gestemd :smile:

5 likes

Door een ander topic waar het ging over kledingmaten moest ik gelijk terug hieraan denken.

Bij heel wat modemerken wordt meer gerekend voor grotere maten, ook als het gaat om exact hetzelfde kledingstuk. Onder andere New Look, H&M, Old Navy, Mango en Forever 21 zouden dit doen/gedaan hebben.

Wat is jou mening over hogere prijzen voor grotere kledingmaten?

• Ik vind het wel begrijpelijk. Wanneer een bedrijf meer stoffen gebruikt vind ik het logisch dat er een hogere prijs wordt opgelegd.
  • Ik vind dat dit niet zou mogen. Prijzen moeten gelijk geschaald worden.
  • Ik heb hier geen mening over.
  • Anders…

0 stemmers

20210330_115630

1 like

Oh god haha zo had ik er nog niet over nagedacht! Had het idee van Pinterest (natuurlijk) :joy:. Het zou gaan om een paar volwassen cliënten in de GGZ die ik al lange tijd zie en met wie ik ook wel een goeie en stevige band heb opgebouwd, en die zelf ook bijna klaar zijn met hun behandeling.

Sommige mensen zijn echt heel aanstellerig ziek, dat kan ik echt totaal niet hebben

Vroeger kon ik met gemak m’n been in m’n nek leggen of met gestrekte benen m’n handen plat op de grond zetten maar ik ben geopereerd aan m’n rug en nu gaat het helaas niet meer :sweat_smile:

1 like

HAHA moest hier heel hard om lachen :rofl::rofl::rofl:

Ja misschien heb je gelijk en moet ik gewoon op m’n gevoel af gaan wat dit betreft

4 likes

Niet vanwege de stof, dat lijkt me bullshit inderdaad. Maar kan me voorstellen dat als je er minder van maakt, misschien minder voordeel haalt uit massaproductie (denk aan bv machine anders instellen, kost tijd en geld) en daardoor deze producten duurder zijn
Maar ik weet niet of je zo kunt stellen dat grote maten minder verkocht (en dus geproduceerd) worden dan kleinere maten