Stel je persoonlijke vraag #26

Huh maar 1,5 lade dat zijn echt 4-6 broden ofzo? Wie heeft er nou zoveel brood nodig alleen voor zichzelf haha, laat hem/haar/hen lekker de vriezer leegruimen als er geen ruimte is.

2 likes

Die laatste snap ik niet? Als je op een fietspad rijdt met de auto of wandelt voel ik me er minder thuis dan op de fiets. Maar als het een weg voor iedereen is dan boeit het me niet wat ik ben/bestuur

Nee het gaat om het principe fietsen vs. andere dingen, of je je daardoor meer thuisvoelt in/onderdeel voelt van een stad.

2 likes

Oh ja, ik ging niet automatisch uit van een heel brood. Als iemand de halve vriezer bezet houdt met een compleet brood dan zou ik diegene wel adviseren om voortaan een halfje te kopen.

2 likes

Wandelen geeft mij het ultieme gevoel, auto het minst. Hoe langzamer (langer) je ervan kan genieten des te beter.

1 like

Ik had eerst op niet asociaal gestemd, maar na verder gelezen te hebben vind ik het wel asociaal. Je woont met best veel huisgenoten en ze neemt dus eigenlijk meer dan de helft van de vriezer in beslag met haar brood.

6 likes

Haha heb je Marc-Marie en Aaf vinden iets geluisterd?

5 likes

Dacht eerst dat het over telefoneren ging (dat is op sommige plekken verboden), snapte er helemaal niets van haha :joy:

27 likes

Jazeker, zou er wel meer polls mee kunnen vullen denk ik haha
Vind het altijd grappig hoe ze van die dingen uit het leven grijpen

3 likes

Kan je niet gewoon afspreken dat je maar een bepaald deel van de vriezer mag gebruiken per persoon? Is makkelijker gezegd dan gedaan met 5, maar eisen dat er ruimte gemaakt moet worden voor je brood terwijl je er al een in hebt is aso imo.

Ik vind het beurtbalkje echt de beste Nederlandse non-ergernis die er bestaat.

Het kan me echt precies niks schelen of ik hem nou moet neerleggen, of dat iemand anders dat doet. Maar zo mooi hoe Gerda altijd staat te zuchten als degene voor haar hem niet heeft neergelegd en hem dan passief agressief met een harde knal nog neerpleurt hahaha.

36 likes

Niet asociaal, maar dan wel gewoon een halfje ofzo. Als je de gedeelde vriezer helemaal gaat toe-eigenen ermee vind ik het wel aso.

3 likes

Haha ik heb op m’n fiets een bel die keihard dit geluid maakt
amscan_feesttoeters_junior_30_cm_papier_7_stuks_444951_20200808094642
Dus ik gebruik 'm vooral om mensen die irritant lopen of fietsen te irriteren. Want niemand gaat natuurlijk aan de kant voor zo’n bel haha iedereen denk huh wtf is dit, maar ze schrikken vaak wel :thumbsup:

19 likes

Was het nou @Echo die ergens in een ander land voor iedereen heel aardig beurtbalkjes neer ging leggen en toen volledig niet begrijpend aan werd gekeken (en toen waren het “deze kassa is gesloten” bordjes want beurtbalkjes bestonden niet)
Moest zo lachen om dat verhaal haha

Edit: of was het @Diamonds ?

22 likes

Aah ja zo snap ik iets beter hoe je 1,5 lade in je eentje vol krijgt haha! Alsnog wel vervelend als jullie het met meerdere mensen moeten delen.

Maakt die vriezer veel geluid trouwens? Ik zit er over te denken een kleine extra vriezer te kopen maar ben bang dat het geluid misschien te storend is (woon in een studio)

1 like

Welke taal heeft de leukste begroeting?

• Italië – Ciao
  • Japan – Kon’nichiwa
  • Kroatië – Bok
  • Oostenrijk – Guten Tag
  • Polen – Witam
  • Portugal – Óla
  • Rusland – Privet
  • Slovenië – Živijo
  • Spanje – Hola
  • Suriname – Fa Wakka
  • Thailand – S̄wạs̄dī
  • Tsjechië – Dobry den
  • Turkije – Merhaba
  • Vietnam – Xin chào

0 stemmers

• Zweden – Hallå
    • Afrika – Hallo
    • Albanië – Përshëndetje
    • Arabisch – Marhaba
    • België – Hallo
    • Bosnië – Zdravo
    • China – Nǐ hǎo
    • Denemarken – Hej
    • Duitsland – Guten Tag
    • Engeland – Hello
    • Finland – Hei
    • Frankrijk – Bonjour
    • Griekenland – Yassou/Yassas
    • Hawaii – Aloha
    • Ijsland – Halló
    • Indonesië – Selamat

0 stemmers

1 like

O nee ik ben Gerda

Dus zo voelt dit

4 likes

Ja zeker en dan vooral als je heel behendig overal omheen slalomt, ff een stoepje opschiet om een bocht af te snijden en het liefst zo snel mogelijk fietsen en iedereen die in de weg loopt krijgt een passo-agresso bel (of in mijn geval roep ik dan TRING TRING want ik heb geen bel) i own this place

Mijn favo moment is trouwens als ik over zo’n middeleeuws smal kutstraatje fiets en er ergens aan het einde van het dorp een brug openstaat of een vrachtwagen een bocht niet kan nemen en dat er dan een kilometerlange slingerfile aan auto’s staat en ik er dan langsfiets als de Bicycle Queen of the town.

Of toen ik zo’n straatje uitfietste waar auto’s elkaar niet kunnen passeren en ik werd afgesneden door een tegemoetkomende BMW die er ff snel doorheen wilde rijden. Alleen die had niet had gezien dat er 50 meter achter mij een tractor reed. Ik kan er nog steeds van genieten dat die bestuurder de hele straat achteruit heeft moeten rijden omdat hij dacht me on my bikie wel aan te kunnen :slightly_smiling_face:

18 likes

Same, als ik erbij kan helemaal priem maar zo niet dan moet ik wachten en opletten tot ik eindelijk bij dat ding kan terwijl die ander er gewoon bij kan. En hallo jij wil toch niet dat mijn boodschappen erbij worden gedaan, maak niet van jouw probleem mijn probleem (en ik ga er ook nog eens in mee why).

Ik vind het eigenlijk wel mooi om te zien hoe de chaos ontstaat als mijn boodschappen per ongeluk gescand worden.

Nee ik kan me echt niet druk maken hierom. Als ik er niet bij kan, dan kan dat een minuut later wel als we zijn opgeschoven.

1 like