Stel je persoonlijke vraag #26

wat is verschil tussen sci fi en fantasy? Heb echt geen udee haha niet zo thuis in die genres

Het allerlekkerst is als je op je eitje ipv zout een drupje Maggi doet :heart_eyes:

1 like

Sciencefiction is voor mij meer toekomst met allemaal technologie en eventueel in de ruimte enzo.

Fantasy is voor mij met een soort van magie, hetzij in een compleet andere wereld of in de wereld zoals wij m kennen maar dan met magie etc.

Ik heb sci fi gekozen omdat dat er het dicht bij zit maar eigenlijk is mijn favo genre (urban) Fantasy romance.

Overigens vind ik dat YA (young adult) ook een aparte categorie is (voornamelijk door mijn pet peeve dat sommige boeken echt in potentie heel leuk kunnen zijn maar ik ben echt te oud om te denken dat een 17 jarige super assassin realistisch is en irriteer me kapot aan ongeloofwaardige driehoeksromances en bordkartonnen Mary sues)

6 likes

Niet gillen als in keihard schreeuwen of lang aanhoudend ofzo, maar wel soms zo’n kortdurende 'schrik’gil.

Volgens mij gebruik ik de gil gecombineerd met een grom wanneer ik gefrustreerd ben over iets. Zo’n aaarghhhh

1 like

Bij hoeveel graden ga je voor een outfit met blote benen?

• Nooit
  • Bij 10 graden
  • Bij 15 graden
  • Bij 18 graden
  • Bij 20 graden
  • Bij 22 graden
  • Bij 25 graden
  • Bij 30 graden
  • Bij standje hittegolf (30+)

0 stemmers

Volgens https://www.kanikeenkortebroekaan.nl kan 't vandaag nog niet maar het is zooooo lekker buiten

1 like

Altijd? Ja sorry, wie mooi wil zijn moet kou lijen

2 likes

Vul tien graden in dan

1 like

Zou nu nog niet zo snel een korte broek aan doen maar een langere rok ofzo wel! Was echt lekker net buiten

1 like

Ja ik bedoel niet per se korte broek hoor (al suggereert die website van wel)

Maar goed ik kan temperaturen sowieso slecht inschatten. Zodra de zon schijnt wil ik blote benen eigenlijk maar soms is 't dan 10 graden ofzo

1 like

Vandaag had ik nog wel een lange broek aan maar morgen wordt echt perfect blote benen weer met een lange rok of jurk.

Betreft het doorgeven van je vakantie op je werk.

• Wie het eerst komt, het eerst maalt. Dus wie zijn vakantie het eerst doorgeeft, heeft het eerst recht op die weken
  • Je moet het samen oplossen, iedereen heeft evenveel recht.

0 stemmers

Misschien ga ik me toch weer eens aan de zelfbruinende bodylotion wagen vanavond, dan geef ik misschien geen licht als ik morgen en overmorgen met blote benen rondloop 🥲

Als je niet bereid bent tot overleg en compromissen moet je maar zelfstandige worden hoor, je werkt in een team, beetje collegialiteit hoort daarbij.

9 likes

Wacht bedoel je nou hoe wij vinden dat het zou moeten zijn, of hoe het op je werk geregeld is? Want dat zijn twee verschillende dingen helaas 🥲

Haha ik ben zo slecht in polls maken,sorry! Maar ik bedoel inderdaad wat jij vindt.

1 like

Wat maakt brood invriezen asocialer dan ieder ander voedingsmiddel?

2 likes

Op de plek van 1 brood kun je 3 pinten B&J kwijt. Minstens

8 likes

Hangt er vanaf hoeveel ruimte er is en met hoeveel mensen je die moet delen denk ik?

Ik deelde ooit een vriesvakje met één huisgenoot en zij deed regelmatig een heel brood erin waardoor 3/4 van het vak bezet was door dat brood en ik er bijna niks meer in kon doen. Dat vind ik best asociaal. Maar als je brood niet meer ruimte inneemt dan waar jij ‘recht op hebt’ maakt het niet uit, dan mag je doen wat je wil met die ruimte.

Even inspiratie gekregen van de podcast die ik net geluisterd heb

Bellen op de fiets (meestal):

• Dat bedoel ik als “hey hoi let op ik kom eraan!”
  • Dat bedoel ik als irritatie/afstraffing/verbetering van/naar iemand anders

0 stemmers

Beurtbalkje in de supermarkt, hoe vind je dat het hoort?

• Degene van wie de boodschappen zijn zet het achter zijn/haar/hen boodschappen, degene voor hem/haar/hen ook
  • Degene van wie de boodschappen zijn zet het voor zijn/haar/hen boodschappen, degene voor hem/haar/hen ook

0 stemmers

Als je ergens fietst dan voel je je daar “meer thuis in/onderdeel van de omgeving” dan als je er wandelt/rijdt in een auto of iets dergelijks.

• Ja dat voel ik zo
  • Nee dat voel ik niet zo

0 stemmers

1 like