Stel je persoonlijke vraag #26

Volgens mij staat er trouwens in het pedagogisch plan van de crèches dat ze x keer per maand iets creatiefs moeten doen ofzo. Want ik kreeg laatst een kleurplaat van een paaskuiken mee van het kinderdagverblijf met verf erop gesmeerd en ik dacht ?? En toen zag ik foto’s van de making of: mijn kind (4 maanden) half ontkleed terwijl een leidster zijn voet door verf haalde en ermee op die kleurplaat smeerde terwijl mijn kind zijn absolute kop eraf krijste

Ook weer echt gevalletje leuk voor alle betrokkenen :joy:

61 likes

Ik herinner me plots trouwens dat ik op de basisschool met iemand in de klas zat die heftige allergieën had of coeliakie ofzo, en altijd wanneer er getrakteerd werd hij van de juf/meester een rijstwafel kreeg (wat een feest!), in plaats van dat de ouders geïnstrueerd waren wat een geschiktere traktatie voor iedereen zou zijn. Wat dat betreft toch wel fijn dat we nineties achter ons hebben gelaten haha

4 likes

Mijn ouders hebben ergens een koffer vol met kunstwerken van mijn kinderdagverblijf & basisschooltijd. Ik wil dat eigenlijk een x vloggen& tiktokken na een fles wijn. Word echt een hit denk ik.

17 likes

Ik ga sowieso kijken

Mag ik een gastoptreden met de kerstboomversieringen die ik van tampons had gemaakt?

7 likes

Dat is tenminste nog eens origineel! Ipv die kaarsvet gedruppelde hangers.

Ik was ook meer van het schrijven dan het handarbeid. Altijd een prachtig plan in mijn hoofd, maar mijn handen maakten er altijd een gedrocht van. Mijn vader weet pas sinds 5 jaar dat de door mij gekleide paperweight die hij gebruikt een egel moet voorstellen :sob:

7 likes

Ja het zijn kinderen van verschillende leeftijden door elkaar dus ik denk dat ze dan met iedereen hetzelfde doen? Een kind van 3 zal er wel lekker zitten vingerverven ofzo (ik weet niet wat kinderen van 3 doen)

Ik ga het kunstwerk wel ophangen daar niet van want dat is helaas wat baren met je doet

2 likes

Voor de moeders

Heeft het kinderdagverblijf of oppas of waar je je kind ook brengt je ooit iets meegegeven gemaakt door je kind waarvan je dacht oh echt leuk!

• Ja
  • Nee
  • Ik wil geen kinderen
  • Ik heb geen kinderen

0 stemmers

Ik ben echt een sucker voor de moederdagcadeaus :flushed:. En ze heeft als baby een spaarpotje geverfd. Natuurtalent.

6 likes

Ik had laatst een gekregen tekening direct bij het oud papier gelegd. Mijn dochter zag dat (3 jaar) en was not amused. Maar nee sorry ik heb echt nog niks moois bewaard.

15 likes

Ik heb geen titel

Ahw nou voor de moeders die zich nu schamen omdat ze veel tijd en moeite in de traktaties steken: mijn moeder was ook zo iemand die drie weken voor mijn verjaardag al begon met knutselen. Ik kan me er nog veel herinneren en was er supertrots op altijd. De voorpret was al leuk en dan voelde ik me extra jarig.
Vanaf groep 5 ongeveer gaf ik niet zoveel meer om knutsels en werd mijn jaarlijkse traktatie knakworstjes in bladerdeeg die ik zelf mocht bakken en dat vond ik ook fantastisch.

9 likes

Als ik niet uitkijk zet mijn vriend een vitrinekast in ons huis om alles passend tentoon te stellen vrees ik

En dan ga ik tegen iedereen doen van hahaha wat stom maar dan ‘s avonds als niemand kijkt een traantje wegpinken om het onmiskenbare talent

8 likes

Tepelpiercibgs bij mannen

• Altijd lelijk
  • Mooi
  • Neutraal
  • Mwoh voor mij hoeft het niet maar als de ander er blij mee is
  • Alleen bij een fit lichaam
  • Niks voor een Jeroen
  • Is afhankelijk van de tepels
  • Is afhankelijk van de persoonlijkheid
  • Is afhankelijk van de type man
  • Alleen eentje kan door de beugel
  • Afhankelijk van piercing
  • Kan iedereen staan
  • Ik vind het bij vrouwen mooier
  • Anders

0 stemmers

Mannen met tepelpiercings.

• Zie ik geen traktaties in elkaar flansen
  • Zie ik juist wel de creabea Pinterest dad uithangen
  • Hebben vaker gepiercte oren en zijn er trots op.
  • Hebben gewone oren

0 stemmers

3 likes

Ja… ik heb dit al eens verteld hier hahaha. Maar bij ons thuis kon t ook echt niet op :joy:

• toverboeken (schatkist doosjes met allerlei Harry Potter schoolboek titels - ik was/ben fan haha) met een toverstok van zoethout!
  • een Egel van papier-maché waar dan stokjes met fruit/kaas/etc uitstaken
  • uilenballen gemaakt die je kon pluizen met cake en dan snoepjes er in haha
  • muizen van koekjes ofzo? Met blauwe oortjes toen m’n broertje geboren was
  • vishengels met dropveters en dolfijntjes en die harinkjes

En nu ik zelf moeder ben zit ik dus ook fanatiek te freubelen haha. Maar ik vind knutselen ook leuk. Als een ander een stoepkrijt met “PIET IS 2” geeft. Ook prima. Losse banaan met een smiley er op? Ook best. :face_with_hand_over_mouth:

6 likes

Nou wat doen jullie moeilijk met traktaties, dit is de OG hoor
afbeelding

45 likes

Maar dit mag nu dus niet :sob::pleading_face:

2 likes

Ik snap niet waarom je kinderen van 1 jaar, of daaronder zelfs nog, zou moeten trakteren? Daar snappen ze toch nog helemaal niets van?! Zulke jonge kinderen hechten toch nul waarde aan rituelen e.d.?

9 likes

Ik maak er braaf een foto van voor in het mapje ‘Knutselwerkjes kind’ en flikker het dan weg. Probeer er van elk levensjaar wel in ieder geval 1 te bewaren.

Edit: overigens mag ik komende week weer een traktatie verzorgen maar gezien we vorig jaar in lockdown zaten is het nu pas de eerste keer dus doe ik braaf m’n best met knijpfruit en een Dikkie Dik uitdeelboekje! (Is dat een ding? Ja dat is een ding).

Oh god surprises! Helemaal vergeten dat dat een ding is. En je dan als ouder iets moet verzinnen en knutselen. That’s it, geen kinderen voor mij.

Ik had deze met lollies erin gestoken!