Stel je persoonlijke vraag #23

Hou ons op de hoogte! Interessante case dit

3 likes

Die baby tijd lijkt mij echt het saaiste. Dan heb je alleen een huilende poep machine. Het lijkt mij veel leuker als je kind ouder is dat diegene dan echt een eigen karakter en mening heeft. En dat je diegene dan kan begleiden met keuzes enzo.

10 likes

Als we de dader hebben gevonden post ik een update, hahaha!

31 likes

Hahaha als iemand die een eetbuistoornis heeft gehad kan ik zeggen dat dit 100% klopt.

Eerst jezelf helemaal klem vreten en dan gauw alle bewijsstukken weggooien (ook echt verfrommelen en heel diep in de kliko stoppen of verpakken in ander afval) zodat niemand het ooit te weten komt en ‘het niet is gebeurd’.

13 likes

Huh idd, oh een goede match genen, dus het komt goed?

2 likes

Hier dan maar vast een levend voorbeeld ervan dat dit niet klopt.

M’n ouders zijn gelukkige mensen, ik meestal niet.

4 likes

Vind jij de liefde ‘hard werken’ (oftewel ‘liefde is een werkwoord’)?

• Ja, altijd
  • Verschilt per relatie
  • Nee, als het hard werken is kun je beter uit elkaar
  • Geen ervaring
  • Anders

0 stemmers

Hier ook, ja uiterlijk ben ik tevreden, dat heb ik te danken aan mn ouders genen lol. Goede opvoeding gehad, maar onderweg in je leven kan er zo ontzettend veel gebeuren. Denk dat het erg weinig met genen te maken heeft, misschien 20 procent.

1 like

Ja ik zei het uit ervaring Haha

1 like

Berlijn!

ik weet dus niet hoe het voelt om een kinderwens te hebben, of ‘het gevoel van een kind willen’ wat is dat voor een gevoel?

ik vind baby’s lief en peuters ook en ben dol op mijn nichtje. mijn gevoel zegt nu geen kinderen te willen omdat ik denk aan mijn eigen jeugd + aan de schrijnende situaties die ik bij mijn vorige baan heb gezien. mijn beeld over ouderschap is dus eigenlijk echt verkloot. anderzijds weet ik dus niet hoe zo’n oergevoel dan moet voelen, een sterke kinderwens. want ja ik ben wel nieuwsgierig op zich wat voor kind er uit mij zou komen, maar te veel narigheid rondom kinderen en opvoeding heeft ook mijn beeld verkleurd. en sowieso is mijn afweging ook dat ik kindjes van onder de 4 lief en leuk vind lol en dat ook bij mezelf op zich dan wel zie maar mezelf echt niet met een ouder kind zie haha. maar ik ben ook bang dat ik dat oergevoel waar iedereen het over heeft niet eens kan herkennen :") en dat zou echt zonde zijn

oh en ik ben heel erg carrièregericht en sociaal netwerk gericht maar daar zie ik dan eigenlijk juist niet de grootse problemen zoals hierboven weleens is genoemd

ik nader de 30 (over een paar jaar) en ik zou hier eigenlijk wel antwoord op willen voor mezelf pfffffffffff :smiley:

1 like

Ik herken dat oergevoel ook niet hoor en heb dus wel een kind. Van wie ik heeeeel veel hou maar ik zou niet weten wat dat echte oergevoel dan zou moeten zijn.

Klinkt mij vaak ook heel eerlijk gezegd als een soort geromantiseerd plaatje hoor wat mensen schetsen. Dus zou daar ook niet zo zwaar aan tillen.

Een stabiele situatie (wat dat dan voor jou ook mag betekenen), liefde en geld om je kind te voeren lijken me belangrijker.

7 likes

ja of mensen hebben het ook weleens over die “kriebels” … eierstokken die zouden moeten rammelen (iew) of zou dat zijn omdat ik nog geen kriebels heb gehad? :thinking:

2 likes

Ik loop langzaam tegen de 40, en heb nu wel af en toe van die ‘laatste kans’ gedachten. Maar rationeel gezien wil ik helemaal geen kinderen (want de wereld is een zooitje, kinderen zijn nog eens een extra belasting voor het milieu, ik wil mijn leven niet helemaal om moeten gooien, ik zie mezelf helemaal niet als moeder, etc.) en heb hiervoor ook helemaal nooit die wens gehad. Mijn partner is gelukkig stellig in het niet willen, dus dat maakt het ook wel makkelijker om die gedachten te laten voor wat ze zijn.

3 likes

Het is denk ik wel goed om je relatie af en toe te evalueren dus in die zin denk ik dat je wel aan je relatie moet werken om 'm duurzaam te houden, maar zodra je hĂĄrd moet werken om alles bijelkaar te houden en je er doodmoe van wordt dan lijkt het me een teken dat het niet goed zit.

9 likes

Toen ik net verhuisde miste ik verse melk (je kunt daar alleen houdbare melk kopen). Nu drink ik dat helemaal niet meer dus dat mis ik ook niet meer.
En pindakaas, ik heb menig pot meegesmokkeld in mijn tas haha.

Ja hier ben ik het mee eens. Tuurlijk hebben we weleens een gesprek over onze relatie of dingen die beter kunnen maar dat lijkt me niet meer dan normaal, en ook alleen maar gezond. Maar als ik dit afzet tegen eerdere relaties waarbij we steeeeeds maar weer ‘moesten praten’, gedoe was, janken en what not om onze relatie te onderhouden ja die waren achteraf gewoon totaal fucked up en dat werkte dus gewoon duidelijk niet. En ik vind dat ook geen goede relatie en zo 1 hoef ik er ook nooit meer. De weegschaal moet wel de goede kant uitslaan.

11 likes

Haha ja, ik ben na bijna 6 jaar soms nog steeds verbaasd over hoe ‘makkelijk’ mijn relatie is. Met mijn exen was het over het algemeen veel drama en gezeik.

1 like

Ik word er altijd een beetje sip van als mensen denken dat relaties hard werken horen te zijn.

23 likes

Haha ik lees dit en wat jij omschrijft is echt exact de relatie van mijn ouders geweest en de relatie met mijn ex en ik realiseer me nu dus dat dat helemaal niet gezond is?? Ik dacht ja een relatie is gewoon hard werken. Lekker vertekend beeld dus.