Niet alleen is dat oergevoel afwezig geweest (zelfs in lange relatie van 10+ jaar). Ik had er ook een sterke angst voor (ik zeg bewust had). Dat het kind verpest zou raken, dat ik het niet aan zou kunnen (door bepaalde familiepatronen en trauma’s).
En vond het wel heel prettig om mijn eigen plan te trekken. Op mezelf focussen, meerdere studies te kunnen doen/veel te werken/reizen (kan ook met kind uiteraard).
Nu ik zelf ook aan bepaalde shit heb gewerkt, wat meer rust ervaar, heb ik wel zoiets van ja, ik zou het kind wel een stabiele basis kunnen bieden en het lijkt me ook een “verrijking” (bij gebrek aan beter woord). Moet nog laten bezinken of het me echt waard is op lange termijn, of dat ik het voor enkel mijn eigen wil en of dat nou niet ego is. Kortom, helaas wel veel mitsen/maren.
O ja en begin dit jaar relatie uit, ben nu 34 dus missch dan wel het scenario in beeld om het ooit maar alleen te doen
Edit; wel fijn om dit soort reacties hier te lezen. Ook als ik het met vriendinnen bespreek die al moeder zijn en zij (zelfs wel met gezonde hechtings-situaties) ook af en toe twijfelen of ze alles wel goed doen. Klinkt gek maar dat doet me dan goed van ja dit speelt niet alleen bij mij