Maar vaccineren doe je ook niet alleen voor jezelf hè… ik ben blij voor je dat jouw leven nauwelijks is veranderd door corona, maar er zijn ook hele groepen mensen met een kwetsbare gezondheid die het afgelopen jaar nauwelijks het huis uit gekund hebben, of mensen die er psychisch heel erg op achteruit zijn gegaan omdat ze wel thuiswerken en nauwelijks nog sociale contacten hebben, of mensen die hun baan in de horeca- of evenementensector verloren zijn en er financieel flink op achteruit zijn gegaan. Het gaat er juist om dat we met een vaccin die groepsimmuniteit krijgen waarmee we óók de groepen voor wie dit wel een grote nadelige verandering in hun leven (of gewoon een einde aan hun leven) betekent beschermen.
De laatste aflevering van Haagse Zaken ging trouwens ook over het vaccin en de vaccinatiebereidheid van mensen. Ook wel een aanrader voor mensen die er huiverig voor zijn:
En @Chuckie. Ik weet dat het een enorm egoïstisch standpunt is, en ik zeg ook niet dat ik het niet ga doen. Maar ik sta er zeker niet om te springen. Ik reageer op alle medicatie die ik ooit gehad heb (inclusief ‘normale’ dingen als antibiotica en prednison) heftig met allergische reacties. Als je ergens bijwerkingen van kunt krijgen, dan heb ik dat eigenlijk altijd. En bij alle medicatie/vaccinaties staan altijd ook zeer zeldzame ernstige bijwerkingen. En ik denk dan altijd: nou dat zal ik dan vast ook krijgen. Zeker als het dan jaarlijks is, dat is nog meer kans. Ik weet ergens ook wel dat dit niet een heel erg rationele gedachte is, en dat je overal aan dood kunt gaan, dus ik ga zeker nog even meer informatie/uitleg opzoeken in de hoop dat dat een beetje geruststellend is.
Ja, dat vind ik dus ook zo bijzonder aan de mensen die nu zeggen; ik wacht het liever af tot de bijwerkingen bekend zijn. Oh, dus jij acht jezelf belangrijker dat je eerst kijkt hoe het er bij de rest van Nederland aan toe gaat, tot je tot de stap van vaccineren over gaat? Eigenlijk hoop ik stiekem dat er op den duur meer vrijheid komt voor mensen die zich gevaccineerd hebben, lekker makkelijk meeliften op de veiligheid die anderen bieden door zich wel te laten inenten anders.
Ja
Ben jij praktisch ingesteld?
- Helemaal
- Eerder wel dan niet
- Eerder niet dan wel
- Zeker niet
- Geen idee
0 stemmers
Ga jij alleen zijn met kerst?
- Ja
- Misschien
- Nee
0 stemmers
Vind jij dat je goed voor jezelf zorgt?
- Ja
- Eerder wel dan niet
- Eerder niet dan wel
- Nee
0 stemmers
2020 ging voor mij
- Snel
- Langzaam
- Niet per se snel of langzaam
0 stemmers
Volgens mij wordt het dan voor jou afgeraden. Net als vrouwen die borstvoeding geven of zwanger zijn / binnen 2 maanden wensen te worden.
(Dat is de huidige stand van zaken, maar tegen de tijd dat wij aan de beurt zijn is er misschien weer meer bekend en kan het daardoor wel misschien?)
Ik ben tijdens m’n vakmaster begonnen met lesgeven, dus dat liep eigenlijk parallel.
Kunnen Corona polls niet in het Corona topic?
Liever hier, het POLL topic. Het zijn toch allemaal persoonlijke vragen. Geen nieuws. We hebben sowieso geen coronatopic.
dan maak ik er een poll over
Coronapolls
- In Coronatopic
- Hier
0 stemmers
Anders kun je alle polls wel hier doen terwijl polls over babynamen, daten, avondeten, kinderdingen ook beter in de desbetreffende topics passen.
Lijkt me niet de bedoeling dat als een moderator iets aangeeft dat daar tegenin gegaan wordt met een poll. Wij bepalen uiteindelijk. En we proberen polls in andere topics wel een beetje te beperken en hier te houden als dat van toepassing is.
Ow ik dacht dat je het vanuit jezelf postte en niet als mod omdat het wit was.
Maargoed het is maar een poll toch.
Dat is em juist… we hebben een Caronatopic, geen Coronatopic.
Wat ik me vooral afvraag bij mensen die voorlopig nog niet willen vaccineren: hoe zie je je leven dan voor je? Dat je nog jarenlang met Corona opgescheept zit en nog aan de coronaregels moet houden? Een van de redenen waarom ik niet kan wachten om het vaccin te nemen is zodat ik hopelijk zo snel mogelijk weer een normaal leven kan leiden.
Vinden de mensen die het niet willen dan de kans op mogelijke lange termijn effecten zoveel zwaarder wegen dan weer een normaal leven te kunnen leiden? Of denken ze dan ‘oh maar als anderen zich laten inenten, dan mag ik straks ook weer alles’?
Dat laatste denk ik vooral ja. Maarja als zoveel mensen die nu zo lijken te denken ook zo gaan handelen gaan we de vaccinatiegraad niet halen he. En zal het dus nog langer duren. Als we van die maatregelen af willen moeten gewoon zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. En nogal n=1 maar ik vind het nogal ironisch dat juist de mensen die zo kritisch lijken op de maatregelen ook de mensen lijken te zijn die zich niet willen laten inenten. Tsja, hoe wou je er dan vanaf komen? Elke dag met je bordje op het malieveld staan gaat corona niet verslaan hoor, hoe hard je ook je best doet.
O ja natuurlijk. Survival of the fittest, is meteen goed nieuws voor het versterken van het Nederlandse ‘ras’. Of Belgische. Waar hebben ze dit eerder geprobeerd hm
Jammer dat dat survival of the fittest nooit rekening houdt met intelligentie.
Denk dat het te makkelijk is om terug te voeren op intelligentie. Een Thierry Baudet bijv is ook gepromoveerd.