Laat mijn bieb met rust!!!
Ahaha nou die met âmijnâ hoofd is van mijn vriend overigens heeft ie aan de andere kant van het dak zân eigen hoofd gemaakt:
Hahaha nice! Tja, hoe netjes en precies die van jou ook is, het kan niet tippen aan die twee prachtige portretten die je vriend op het dak gemaakt heeft hoor!
Echt mân favoriete gezegde.
Heb je wel eens een zingende zaag gehoord?
- Ja live
- Ja op tv
- Nee
- Ik weet niet wat dat is
0 stemmers
Zoiets als die van Pipi Langkous?
Ik werk zelf ook in het ziekenhuis en op mijn afdeling heeft denk ik ook 90% zoiets van: liever niet, of in ieder geval niet direct. Medisch technische functie, dus verder ook helemaal geen extra kennis van vaccinatie oid.
Als ik bij mezelf kijk dan is het denk ik een beetje een combinatie van: nog niet genoeg informatie erover gehoord/gelezen, mijn leven is niet enorm veranderd door corona (werk niet thuis, hoef geen afstand te houden van patiënten etc), de kans dat ik heel ziek word van corona is niet zo groot + één keer vaccineren zou ik nog wel overwegen maar ieder jaar zoals de griepprik zie ik niet zitten. En ergens ben ik ook wel een beetje bang voor bijwerkingen over 10-20 jaar, maar weet niet zo goed waar dat op gebaseerd is.
Daar ken ik het idd aanvankelijk van. Misschien weet @babushkababy er meer over, ik ben niet muzikaal helaas.
Geen idee waarom ik hen ken, maar ik moet meteen aan de Kransky Sisters denken, die dan met de merkwaardige combinatie van tuba, gitaar en zingende zaag allemaal bekende nummers (Stayinâ Alive enzo) coveren.
De vrouw die zingende zaag speelt kan dat overigens wel erg goed:
Niet te vergeten 25 seizoenen midsummer murders waardoor ik niet het idee heb dat de countryside veilig is đ„Č:rofl:
Een familielid van mij met longproblemen is ook van plan om af te wachten. Zo zonde.
Ik heb wat info uit de posts van @Ovenschaal proberen over te brengen, maar het is heel lastig als iemand âhet [de wetenschap] niet gelooftâ.
Sorry ik moest even hardop lachen om de naamsverwarring hahahaha
Ik neem liever nu die vaccinatie waardoor ik meteen weer normaal kan leven (hoop ik tenminste) dan dat ik ga afwachten âwat gevolgen op lange termijn zijnâ. Je weet van het hele leven de gevolgen op lange termijn niet
Behalve 1: de dood
Maar die stel ik liever nog even uit dus geef mij dat vaccinnetje maar
Heel veel mensen zijn zo bang omdat het vaccin zo snel is ontwikkeld, maar dezelfde stappen zijn doorlopen als normaal. Ik vind dat ze dat wat meer in de media mogen uitvergroten om de angst te verkleinen. Er is weinig reden om dit vaccin minder te vertrouwen dan de vaccins die je eerder in je leven hebt gekregen (bron: info van een arts die zich onwijs heeft ingelezen)
Precies! En het is ook niet alsof er niks bekend is over langetermijngevolgen van een coronavaccin. Covid 19 is niet het eerste coronavirus en bij het ontwikkelen van een vaccin konden wetenschappers voortbouwen op werk dat al gedaan was naar aanleiding van sars en mers.
Sommige mensen denken volgens mij echt dat er nu maar snel wat in elkaar geflanst is ofzo.
Hier staat het ook goed uitgelegd. De rest van de punten vind ik ook onduidelijkheden wegnemen.
Eigenlijk elke keer dat er een poll of twijfel komt over het vaccin vind ik dat zoân soort artikel gedeeld moet worden.
Waarom zie je ieder jaar vaccineren niet zitten?
Ik vind het echt bizar dat zoveel zorgpersoneel (van wat ik hier lees dan) dat dagelijks de gevolgen van corona ziet, zo wantrouwig is tegenover het vaccin. Ik hoop dat het allemaal kletspraat is en dat ze zich straks braaf laten vaccineren.
Is dat een jonko?
Ik snap ook niet perse dat mensen op langetermijngevolgen willen afwachten. Hoelang wil je dan wachten, een paar maanden, een jaar of meerdere jaren? Zo kun je jezelf wel bang maken dat er over 50 jaar ineens een bijwerking is en hem al die tijd niet nemen