Stel je persoonlijke vraag #22

Ook intelligente mensen kunnen een bord voor hun kop hebben helaas.

Ja dat is wel waar.

1 like

Als mensen dit zeggen, denk ik alleen maar dat de negatieve lange termijn gevolgen van een COVID-19 besmetting die van mogelijke bijwerkingen overstijgen. Plus die lange termijn gevolgen worden nu steeds meer duidelijk, dus lijkt me dat je dat in ieder geval graag wilt vermijden.

6 likes

Soms zijn het net mensen.

Ik kreeg op mijn 15e een broodrooster, en op mijn 16e een tv. Vast voor mijn uitzet. Ehh?

Oja en ook nog verbaasd zijn dat het broodrooster met me mee verhuisde toen ik weg ging. Ja wat hadden jullie gedacht dan?

34 likes

Ja wel gespaard, maar ik heb wel expres gekozen voor neutrale dingen en geen gekke Blond shit waar mijn 30 jarige ik van zou denken “wtf was I thinking”

1 like

Mijn moeder had 2 jaar ervoor al bij de Emte een heel servies bij elkaar gespaard. 10 jaar later is dit nog mijn servies.

En dingen uit het kerstpakket van mijn vader vroeger die mijn ouders niet wouden werden ook bewaard voor dan. Zat ik daar in mijn kamertje met soeppan, spaghettipan en broodbakmachine. Niet bepaald eerste noodzakelijke dingen.

16 likes

Ik weet nog dat mijn vroegere buurmeisje en vriendin vanaf haar 12e spullen voor het uitzet kreeg van haar ouders voor haar verjaardag. Echt theedoeken enzo. Ik vond dat echt raar en heel zielig voor haar. Wat een kutcadeaus :sob:

24 likes

Nee heb alleen maar gratis en goedkope troep bij elkaar gescharreld bij familie, kennissen, kringloop, marktplaats. Op zich heb je niet per se veel nodig meteen

voor de mensen die niet voor hun uitzet gespaard hebben: hebben jullie dan echt alles zelf gekocht toen je uit huis ging? kopjes, mokken, broodrooster, sap-pers. en handdoeken ook allemaal in 1x gekocht? is gewoon interesse, kan me voorstellen dat het dan wel heel duur is in Ă©Ă©n keer

1 like

Maar die dingen hebben je toch niet allemaal direct nodig? Sommige dingen zoals een sap-pers en broodrooster heb ik nog steeds niet. Maar de basics heb ik wel in een keer gekocht ja. Kan je natuurlijk ook zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt.

12 likes

Ik ging in een studentenhuis wonen waar de keuken en supplies gedeeld waren. Servies van familie overgenomen (maar dat is dan ook geen compleet 56delige set ofzo, gewoon 4 kopjes wat glazen 4 borden etc), meubels allemaal 2ehands ook of gewoon meegenomen van huis. Heb denk ik echt alleen handdoeken nieuw gekocht, sowieso max 100 euro uitgegeven aan alles denk ik. Daarna door de tijd heen dingen vervangen of bijgekocht

1 like

Bij Ikea zo’n serviespakket voor 2/3 tientjes, bestek en pannen etc hadden ze al in het studentenhuis. Handdoeken van Hema, hoeft allemaal niet zo duur te zijn.

1 like

Heb op dat moment wel spulletjes gekregen van familie die zij niet meer nodig hadden. Maar in een studentenhuis heb je geen heel servies nodig. En bijvoorbeeld 3 handdoeken was ook wel genoeg.

1 like

Ik heb zelf bij de action gewerkt en nam eens in de zoveel tijd iets mee voor de uitzet zoals handdoeken, servies etc. Mijn moeder kocht ook geregeld iets voor mij (en mijn broer ook gelijk) zoals een pannenset ofzo. Daardoor had ik echt al heel veel toen ik echt mn eigen huis kreeg en hoefde ik alleen nog maar grote meubels en witgoed

1 like

Ik ging naar een studentenkamer van 12m2, dus zoveel had ik niet nodig. Grote spullen kwamen van marktplaats, kreeg een koelkast van m’n ouders en servies pakte ik uit mijn moeders kast. Ik had bijvoorbeeld ook maar 2 borden, 1 mes/vork/lepel, 2 pannen :joy:

1 like

Voordeel van ouders met veel spullen/troep; ik kon hun kastjes voor een groot gedeelte leeg trekken. (bestek, servies, handdoeken).
Ik had wel jaar ervoor op een rommelmarkt wat borden gekocht die ik leuk vond en cheap waren. Dingen uit kerstpakket heb ik ook bewaard, zoals kommen en bakjes.
Toen ik echt mijn kamer kreeg heb ik op een rommelmarkt wat meubels gekocht en er stond ergens een bank op een zolder al 10 jaar te wachten.

1 like

Ik ben uit huis gegaan met een koffer kleren, mijn bed en een paar oude theedoeken van m’n moeder. Beetje gechargeerd, maar ik had echt niks gespaard en dat ging prima, leende gewoon van alles van m’n huisgenoten en na verloop van tijd verzamel/koop je wel wat je nodig hebt.
Ik denk wel dat als ik op latere leeftijd uit huis was gegaan en niet met huisgenoten zou zijn gaan wonen, ik wel wat beter m’n best had gedaan voor een uitzet.

1 like

70% van de gesprekken die ik voer zijn (deels) sarcastisch, zowel online als offline, dus ik ga er maar gewoon standaard vanuit dat iemand sarcastisch is hier op het forum

Sorry kon het niet laten

De kerst voor ik het huis uit moest kreeg ik een set pannen cadeau. Bleek het een hint te zijn, lol. Overigens gebruik ik de pannen nog steeds. Niet lang daarna samenwonen en dus het meeste samen gekocht, maar toen we uit elkaar gingen mocht ik bijna niks meenemen dus toen heel veel dingen cadeau gekregen van mensen in mijn omgeving. Gebruik nog steeds het servies, bestek, koelkast, tv en het splinternieuwe matras wat ik destijds kreeg van collega’s en vrienden. Oh ja en de bank die een tijdje bij mijn vorige werk op zolder stond en nog nieuw was staat hier ook, precies mijn kleur :+1:t2:
De rest gewoon Ikea, kringloop en in de jaren erbij gekocht.