Stel je persoonlijke vraag #22

Wijzelf, eerst voor de wet in Nederland en twee weken later een ceremonie en echte bruiloft in Italië.

1 like

Wow dit is echt sophies choice

1 like

Wijzelf ook! We zijn in het stadhuis getrouwd heel klein met allebei 1 getuige en een jaar later een feest gegeven.
Wij vonden het echt perfect zo.

Andere vrienden hebben het ook zo gedaan. Ik ken niemand die dat heeft gedaan ivm kerk eigenlijk.

Mijn moeder is trouwambtenaar en dit komt best vaak voor! Ze ziet het vooral vaak bij stellen die tijdens een zwangerschap snel trouwen om de formaliteiten makkelijk geregeld te krijgen en dan later een bruiloft geven met ceremonie en feest. Het enige verschil is dat je bij de ceremonie niet mag zeggen dat mensen “nu in de echt verbonden zijn” en dat je geen officieel document tekent, maar verder kan de dag er precies hetzelfde uitzien als normaal. In plaats van “in de echt verbinden” kan de ambtenaar ook iets anders vergelijkbaars zeggen (“in de liefde verbonden” oid), en je kan alsnog getuigen laten tekenen met een ander document als je dat heel graag wil. Maar je kan het ook net zo goed weglaten want getuigen laten tekenen is meestal toch niet het meest spetterende deel van de ceremonie haha.

2 likes

Zo’n cottage ziet er leuk uit, maar ik zou me wel een beetje onveilig voelen 's nachts. Een krakend, verlaten huisje met een stikdonkere open tuin.

3 likes

Ik sprak vanochtend een vrouw die als verpleegkundige werkt. We hadden het ook even over het coronavaccin en zij vertelde dat ze zich voorlopig niet gaat laten vaccineren, omdat ze eerst wil afwachten wat de gevolgen op de lange termijn zijn. Volgens haar denkt 90% van haar collega’s er precies zo over :confused:

Terwijl ik zelf echt zoiets heb van geef me die prik nou maar gewoon, liever vandaag dan morgen.

Coronavaccin:

• Huppakee zet die naald in mijn arm en klaar
  • Ik ben een beetje huiverig, maar zou me wel laten vaccineren als ik aan de beurt ben
  • Ik wacht het eerst een poosje af
  • Alleen als er in de praktijk blijkt dat er op de lange termijn geen negatieve bijwerkingen zijn wil ik me laten vaccineren
  • Sowieso niet

0 stemmers

Liever gister dan vandaag hoor

7 likes

Ik zou het sowieso wel doen maar ben niet er niet treurig om dat ik wrs nog lang niet aan de buurt ben

2 likes

Deze hoor ik zo vaak. Ook dat mensen ‘niet bij de eerste groep willen horen’, maar wat ga je dan doen? Jarenlang wachten op eventuele langetermijn gevolgen? Het is niet zo dat je binnen een paar maanden weet wat de gevolgen zijn, want dat is niet lange termijn.

19 likes

Blijk je uiteindelijk van Corona hartstikke onvruchtbaar te worden ofzo ipv van het vaccin ‘want het doet me aan DES denken!!’. Ik ken meerdere twintigers en dertigers die al sinds maart geen rondje meer kunnen hardlopen door Corona (ja dat konden ze daarvoor wel dus ik ken ook wel dertigers die dat überhaupt niet kunnen zoals mezelf), maar idd het is het vaccin waar we bang voor moeten zijn.

11 likes

Ik wacht af want; moet nog bevallen en wil borstvoeding geven.

5 likes

Ik zat alweer op mezelf te haten dat ik te weinig geslapen had omdat ik gisteren laat nog aan deze cliché-film begon, maar nu kan ik in elk geval zeer geinformeerd op deze poll stemmen :tada:
Ik wil overigens wel alleen de cottage van Iris als die brexit-shit beetje wordt opgelost, geen zin om daar te moeten verhongeren

3 likes

Ja ook echt alsof het zin heeft als allemaal individuele leken hun eigen ‘‘onderzoek’’ naar de langetermijngevolgen gaan doen.

Ik ben er ook flink tegenin gegaan tegen haar!

1 like

Dat tweede huisje ziet er gezelliger uit, maar hoe veel zou je daar moeten stoken voor Jan met de korte achternaam.
En het dak heeft onderhoud nodig. Dit gaat niet lang mee.

2 likes

Maar waarom zou je je door de opinie van zorgpersoneel laten leiden als het om een vaccin gaat? De gemiddelde verpleegkundige of arts heeft helemaal niks te maken met de ontwikkeling van vaccins en alle regelgeving die erbij komt kijken voor het goedgekeurd wordt.

47 likes

En veel verzorgend of verplegend personeel wordt haast verplicht om het te doen als het zover is (hoor ik dan).

Ja ikzelf!! (En nog iemand)

Voor de wet toen ik zwanger was (en naaste familie) en een jaar later met alle gasten dienst in de kerk, doop van mijn dochter en buffet met feest!!

Dat was zo fijn. Het feit dat niemand tussendoor naar huis hoefde omdat de bruid en familie gaan eten en je een uitnodiging hebt voor alleen de receptie of feest.
Bij ons was bijna iedereen daggast

Sowieso de bibliotheken. Om @Shadina te pesten.

6 likes

Ik wilde dit eigenlijk net zeggen… Het gaat er niet om of je zelf precies snapt hoe het werkt en dat goed of veilig genoeg vindt, maar meer of je vertrouwen hebt in instituties als het European Medicines Agency en het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen dat ze niet iets toe zullen laten wat gevaarlijk is (of niet werkt). Want inderdaad de gemiddelde arts of verpleegkundige weet ook niet tot op de details hoe een vaccin werkt, maar dat weten ze van alle andere vaccins en geneesmiddelen die ze zelf gebruiken en voorschrijven waarschijnlijk ook niet. Dat is gewoon niet hun expertise, en dat is helemaal prima want zij hebben weer andere kennis wel die voor hun werk veel belangrijker is.

@Lort ja dat denk ik ook, zal wel net zoiets worden als met hepatitis B?

10 likes

Haha ik was een hele reactie op @Daytona aan het typen, maar precies dit dus!

1 like