Stel je persoonlijke vraag #22

Welke van onderstaande tv-programma’s kijk je (regelmatig)? Niet dat je ervoor thuis blijft maar wel programma’s die je aan laat staan als je er voorbij zapt.

• De slimste mens
  • The Voice of Holland
  • Kopen zonder kijken
  • Vier handen op één buik
  • Down the road
  • Sterren op het doek
  • Kamp van Koningsbrugge
  • Het perfecte plaatje
  • First dates
  • Project Rembrandt
  • Zeeman confronteert: stalkers
  • Opsporing verzocht
  • I can see your voice
  • Wie het laatst lacht
  • Oh wat een jaar
  • Eén tegen 50

0 stemmers

Dat komt denk ik ook omdat je in de media heel vaak Gronings hoort wat echt onverstaanbaar is. Maar de meeste uit de provincie hebben een licht aanwezig accent. Het klinkt zwaarder (?) En wat brommiger en snap wel dat je dat verder niet perse mooi kan vinden.

En ik ben het er wel mee eens. Vroeger vond ik het echt zo weg en lelijk dat Groningse accent. Ik was altijd blij als iemand zei dat ik hier Gronings klonk. Maar nu begin ik het te waarderen en vind ik het jammer dat er zo’n toch wel, stomme stempel ligt op die noordelijke dialecten.

4 likes

Ik ken iemand uit maaskantje die zich daar ook wel voor schaamt

4 likes

Even mezelf quoten want ik lees dit terug en denk… zijn er überhaupt mensen die nog thuisblijven voor een tv-programma?

• Alleen voor (live) evenementen of sportwedstrijden
  • Ja, ook voor shows die ik online terug zou kunnen kijken.
  • Nee ik blijf nergens voor thuis

0 stemmers

mijn favoriete programma is 2 voor 12. ik vind dat zo lekker kneuterig en ik app ook echt mijn ouders en dan doen we samen mee. al jaren lang <3

23 likes

Alleen voor het songfestival hahaha

10 likes

sequence, virus, machi koro!

1 like

Alhoewel ik tegenwoordig wel overal voor thuis blijf

17 likes

Ik heb het spel uno FLIP en die kan ik écht aanraden! Heb er al heel wat mensen verslaafd aan gemaakt en is het eerste spelletje wat er vaak bij gepakt word.

4 likes

Vroeger luisterde ik heel vaak cd’s op mijn kamer met ouderwetse cd-speler. Dan met het tekstboekje er bij en heel hard mee blèren. Hebben jullie dit ook wel gedaan?

• Jazeker!
  • Soms
  • Nooit

0 stemmers

Luister je nu nog wel eens een heel album van voor naar achteren?

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

En zing je dan ook mee met de lyrics erbij?

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

En hoe luister je dan muziek?

• YouTube
  • Spotify
  • AppleMusic
  • CD (in blue-ray/cd-speler etc.)
  • Vinyl
  • Cassetebandje
  • Anders?

0 stemmers

Ben wel eens later naar een verjaardag gegaan vanwege de widm finale. Is ook het enige ongeveer.

13 likes

Ik luister wel eens een cd in de auto die er dan in zit. Verder zet ik nooit meer een cd op, dan pak ik wel spotify er bij ofzo

1 like

Oh ja dat is ook zo chill, muziek luisteren in de auto! Mits je goede boxen hebt, keihard aan zetten. Beetje hetzelfde gevoel geeft dat als vroeger meebleren op je slaapkamer, haha.

2 likes

Ik heb nog een oude iPod vol met muziek en die heb ik op een versterker aangesloten en luister regelmatig zo mijn muziek

1 like

Op zich zit ik in een van de gunstigste posities: heb net een vaste baan, nog geen kinderen… maar als ik dan naar mijn ouders kijk die gepensioneerd zijn dan hebben zij eigenlijk nog nèt een betere positie. Zij werken gewoon in de tuin, lezen boeken, proberen eens een nieuw recept. Wel iets meer risico natuurlijk maar als je je gewoon aan de maatregelen houdt lijkt dat me de ‘fijnste’ periode om dit door te maken.

10 likes

Ik had niet gedacht dat I can see your voice zo leuk was maar het is echt grappig. Maar ik kijk het wel terug want om de 5 minuten heb je reclame.

Voor mensen die het perfecte plaatje kijken, wie hopen jullie dat gaat winnen?

• Janny
  • Stefano
  • Bibi

0 stemmers

Vind dit sowieso een leuk clubje voor in de finale haha, maakt mij niet uit wie er wint eigenlijk. Maar ik denk dat Bibi het meeste door heeft wat ze doet.

1 like

@Mhysa zo leuk om iemands stem te horen! Ik vind je al meteen zuidelijker klinken (als mede-limbo uit net een iets andere regio) maar ik klink ook wel als limbo denk ik. Haat mijn eigen stem dus ik ga helaas heen voice memo posten XD.
Onze accenten mogen er iig ook zijn :pleading_face:

2 likes

Ik gun het ze allemaal. Maar die fantasie en creativiteit van Stefano is echt geweldig!

5 likes

Wist je dat spotify artiesten zo weinig betaalt uit hun streams?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vind jij het weinig?

• Ja
  • Nee
  • Geen mening

0 stemmers

Soms voel ik me als artiest wel bijna dom dat ik uberhaupt dingen op spotify zet, het voelt bijna als een dief van je eigen portemonnee zijn.

Ik hoop Stefano. Ik lag in een deuk toen hij al rennend en hijgend een mondkapje in de lucht wierp* om dat te fotograferen. Was nog goed gelukt ook.

*Voor niet-kijkers: dit was op een groot leeg veld

7 likes