Stel je persoonlijke vraag #22

omg maar hoe lang moet je dan nog? Is dit nog de rest van het schooljaar? Dat kan echt niet

Hier ook! Ik heb mijn begeleider 2 weken geleden gemaild, vorige week nog eensā€¦ maar 0,0 reactie. Verwacht die ook niet te krijgen deze week en dan is het 2 weken kerstvakantie.

Echt pissed nu.

Voor mij tot maart hopelijk als ik geen extra vertraging oploop door de sluiting van de school. Maar het is al vanaf maart slechter dan slecht. Slaat helemaal nergens meer op, ik begrijp echt niet dat de hogeschool hier zo mee wegkomt

Mijn jaar is al zo extreem kut zonder corona, dat ik er nauwelijks iets merk.
Ja, natuurlijk wel, maar het is al zo zwaar dat corona voor ons maar weinig extra impact heeft.

3 likes

nah kan echt niet, ongelooflijk

Ik heb hetzelfde :thumbsup: en moet nog 1 tentamen maar mijn hogeschool heeft de online proctoring nog niet op orde want dat moet worden ā€˜aanbesteedā€™ dus toedels geld en diploma in feb.

Komt niet zo zeer slecht uit maar onze dochter vind het echt heel zwaar en ik had het haar liever bespaard.
En dan liever als middelbare scholier dit zelf meegemaakt want ik haatte school en dan had ik een excuus om thuis te zitten haha

1 like

Oprecht goede timing. Ik feestte/borrelde tot mā€™n vijfentwintigste best actief en sinsdien wat minder. Dus die tijd ligt wel achter me. Ook wat huiselijker geworden dit jaar en naar een erg fijn en ruim huis verhuisd. Ben verder uitgestudeerd, dus geen online colleges. Op de middelbare school en basisschool had corona misschien voor een achterstand op de leerstof gezorgd, dus dat was ook niet ideaal geweest. En heb nog geen kinderen, dus daar ook geen ongemakken van tijdens de lockdown.

Alleen met werk is het kut, maar dat was over 5 jaar hetzelfde geweest. En heb nu geld en tijd om veel op vakantie te gaan en dat kan nu natuurlijk niet. En mā€™n mentale gezondheid was toch al instabiel gedurende heel 2020 (heeft corona niks mee te maken), dus die factor speelt ook geen rol.

Nee doe mij dit nu maar. Plus als bejaarde was ik banger geweest er ernstig ziek van te raken of door te sterven. Die angst heb ik nu niet.

2 likes

Wow wat bizar? Kunnen ze toch niet maken zou je zeggen

Het luistert gewoon kut om een Fries of Groninger te horen praten. Ik denk niet dat ze dom zijn, maar wel dat ze onze taal minder duidelijk uitspreken.

Dan moet je je veel meer concentreren, is niet handig.

19 likes

Uitgerekend deze timing was kut (contract net afgelopen en door de crisis amper werk voor me te vinden, vond Corona-zwanger zijn ook heel kut, zo nog een paar van die heel specifieke dingen) dus wat dat betreft was 2019 beter geweest maar mij was weer niks gevraagd.

5 likes

Ik ben op zich wel voorstander, zolang het wel ondertitelt wordt. Want Fries e.d. kan ik gewoon niet verstaan. Mensen uit Kerkrade ook niet.

Praat jij zelf met een accent?

Want iedereen praat op tv zo hetzelfde dat je wel echt buiten de boot valt als je het niet doet! Ik zeg niet dat je dat daarom niet moet veranderen, maar als jij een plek op tv wil krijgen snap ik wel dat je alles doet om in dat plaatje te passen.

Ja, ik vind dat dus lastig, want ik merk dat ik zelf liever luister naar mensen die zoals ik praten(zoals mensen op tv), maar als je zelf met accent praat denk je er waarschijnlijk net zo over.

3 likes

Op de opleiding journalistiek kregen we zelfs spreekvaardigheid en voice-overles. Ik kreeg in het eerste jaar al te horen dat ik een zwaar accent had en dat ik daaraan moest werken (niet mee eens trouwens). Verder wel veel aan gehad hoor, inhoudelijk.

1 like

Kinderachtig als ik ben heb ik in mijn hoofd geprobeerd je comment met een Limburgs accent in mijn hoofd voor te lezen. Ik moet vooral gniffelen omdat ik er zelf niks van bak, ben een geboren en getogen Amsterdammer en zeker nog nooit in Limburg geweest dus ik heb eigenlijk geen idee hoe het zou moeten klinken. In iedergeval niet zoals in mijn hoofd.

1 like

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik samenwoon zonder kinderen, geen vriend heb die gewoon op locatie werkt, een huis heb dat groot genoeg is en al een tijdje werk. Tijdens mijn stage zou echt kut zijn.

@Lila de BBC doet dit dus heel bewust, alle accenten laten horen in het kader van diversiteit. Ik zou dat ook echt goed vinden. We horen accenten heel weinig en juist daarom ergeren we ons er aan. Het zou wat normaler moeten zijn.

6 likes

Ik vind dat bij reality series/shows daarom juist zo opvallen. Zoals in love island NL, dan hoor je ineens allemaal accenten wat je normaal nooit hoort op tv.

3 likes

Pandemic, Qwixx, Keer op Keer, regenwormen

7 likes

Ik kreeg vroeger vaak gezeur om hoe ik praatte. Als ik nu dan een accent hoor en het ook minder mooi vind, dan probeer ik mezelf wel toe te spreken. Ik ben het gewoon niet gewend en daardoor vind ik er wat van en ik vind dat stom. Ook als iemand zegt ā€œjeetje wat een lelijk accentā€ spreek ik diegene tegen. Het is niet per se lelijk omdat jij wat anders (of ABN) spreekt. Laten we het gewoon wat meer accepteren.
En ik snap dat het lastig is als het echt onverstaanbaar is voor de rest van Nederland, maar dat je bij een willekeurig accent moeite moet doen om de inhoud te begrijpen? Volgens mij is dat echt crap.

5 likes