Dat is niet veel, haha. oprechte vraag, lust je dan geen thee?
Heb je dan wel meerdere smaken koffie? Dat vind ik altijd zo chill, milde koffie, sterke koffie, turkse koffie… Maar goed ik hou van afwisseling.
Dat is niet veel, haha. oprechte vraag, lust je dan geen thee?
Heb je dan wel meerdere smaken koffie? Dat vind ik altijd zo chill, milde koffie, sterke koffie, turkse koffie… Maar goed ik hou van afwisseling.
Als het niet op de site staat is de kans heeeel groot dat de ondernemer het zelf inkoopt. Bij plus werken ze met alleen ondernemers die ook veel zelf inkopen. Zelf ingekocht assortiment komt niet op de website, centraal ingekocht wel.
Kennen jullie het complete telefoon alfabet uit je hoofd?
0 stemmers
Heb bij een telefonische klantenservice gewerkt, daar moesten we het leren. Toch best handig, gebruik het nog best regelmatig
Mijn functie is ook deels klantenservice, maar struggle er soms nog wel mee haha!
Ik ken ongeveer de helft à 2/3, maar dat zijn niet per se de letters uit mijn naam. Vooral degenen die ook podia op Lowlands zijn en dan nog een paar
Dat is het NAVO-alfabet. Telefoonalfabet is met namen (en Nederlands).
Ik verzin altijd wat namen die goed klinken.
Nou ja ik vergeet de x, y en q wel regelmatig. Was zo gênant toen ik eens de y moest zeggen (ik het Engelse ook nog, want de ander sprak niet perfect Nederlands) en ik niet verder kwam dan yoghurt. Hij snapte het wel
Ik ken het nog van toen ik jaren geleden in een callcenter werkte. Maar wow ik bedenk nu ineens hoe stom het is dat het bijna alleen maar mannennamen zijn
Sommige letters hebben meerdere opties, maar in totaal staan er in de lijst:
En hahahaha dan is Xantippe naast een vrouwennaam ook nog eens een woord dat ‘‘boosaardige vrouw’’ betekent.
letter | naam |
---|---|
A | Anna, Anton |
B | Bernard |
C | Cornelis |
D | Dirk |
E | Eduard |
F | Ferdinand |
G | Gerard |
H | Hendrik |
I | Isaak, Izaak |
J | Jan, Johannes |
K | Karel |
L | Lodewijk |
M | Maria, Marie |
N | Nico |
O | Otto |
P | Pieter |
Q | Quotiënt, Quirinus |
R | Rudolf |
S | Simon |
T | Teunis, Theodoor, Tinus |
U | Utrecht |
V | Victor |
W | Willem |
X | Xantippe |
Y | Ypsilon |
IJ | IJsbrand |
Z | Zaandam, Zacharias |
Haha ik ook, soms dan weet ik het niet en zeg ik uuuhgh de P van uuuuh PAPIER!! Als iedereen het uiteindelijk maar begrijpt toch
Ja ik kan me dus wel verstaanbaar maken met random namen, maar ik heb soms mensen aan de lijn (als klantenservice) en dan gaan ze zó snel! Voor dat ik dan doorheb dat Simon Anton Nico Dirk Eduard Rudolf voor Sander staat…
Ik bedenk me ineens dat de enige 4 letters die ik van het telefoonalfabet ken de postcodeletters van mijn vader en van mijn oma zijn, omdat ik hen dat vroeger vaak hoorde zeggen aan de telefoon. Voor de rest had ik geen idee, ik hoor eigenlijk niemand meer in mijn omgeving die dat doet.
Hahah zo herkenbaar! Of mensen die zeggen ja mijn telefoonnummer is 06 25 47 89 12 (als in vijfentwintig etc.) en dan op speedy stand haha. Nou dan ben je me kwijt hoor
Heb je ook geen thee voor gasten in huis? Of heb je geen waterkoker? Gewoon benieuwd
Ik ken wel van elke letter/klank een gebaar (geen gebarentaal, maar lettergebaar), telt dat ook?
Lang leven groep 3:smile:
Ja en als je dan vraagt of ze het willen herhalen gaan ze soms nóg sneller praten. Of mensen die reageren alsof je achterlijk bent.
Gelukkig ook heel veel mensen die het dan gewoon rustig en aardig herhalen!
Oh ook de hel!!! Ik ben ook eigenlijk helemaal niet geschikt voor de klantenservice, maar rest van mijn werk is wel leuk
Ja die mensen die dan beginnen met “nul zeeeeees vijfentwintiiiiiiiiiiig zevenenveeeeeeertig” op zo’n toon alsof je echt een dombo bent