Stel je persoonlijke vraag #21

Ik pak ze niet op (maar durf ik wel), laat ze gewoon zitten.

Ik was eigenlijk alleen mijn handen als ik buiten ben geweest (wat eens in de 3/4 dagen is ivm thuiswerken), als ik naar de wc ben geweest (om het half uur want drink thee en moet daar meteen van plassen) of als ik ga eten. In het begin waste ik echt 200 keer mijn handen maar nu denk ik ja ik kom nergens mee in contactā€¦

4 likes

Same, vooral havermelk. Alsof je nat karton drinktšŸ¤¢

7 likes

En als je het nou half half mengt? Dan gebruik je minder melk per dag/week maar misschien is de smaak dan wel oke?

Ik denk dat rijstmelk de enige melk is die ik los ook wel lekker vind - maar smaakt wel totaal anders dan gewone melk

1 like

de speech van biden is uitgesteld naar 4.00 NLse tijd!!! ik hooop zo omdat omdat om 3.00 duidelijk wordt dat er gecalled wordt en dat dit de overwinningsspeech wordt :heart:

oeeeps verkeerde topic

2 likes

Ik durf dit eigenlijk niet zo goed. Ben nog niet zo lang pescotarier (eet wel weinig vis rn hopelijk over een tijd helemaal vega) en ben bang dat als ik een keer weer vlees eet dat ik het dan steeds vaker ga doen. Vraag me af hoe anderen hierover denken. Ik mis bijvoorbeeld biefstuk, carpaccio, stoofvlees en grillworst (met kaas!), waar niet echt goede vega alternatieven voor zijn.

Ik vind het best raar dat veel mensen over Biden spreken van ā€˜als hij dood gaat binnen zā€™n termijnā€™ etc. OkĆ© hij is niet de jongste meer maar hij is 77, mag toch hopen dat hij nog minstens een jaartje of 10 mee gaat. Vind het overigens wel bijzonder dat je op die leeftijd nog zoā€™n zware taak aangaat, ik was allang achter de geraniums gaan zitten :joy: Trump is overigens maar 3 jaar jonger.

2 likes

Dat is toch juist helemaal niet vanzelfsprekend, als ik google wordt de gemiddelde amerikaanse man 78.5 en de gemiddelde Nederlandse man 76.
87 worden is echt wel bijzonder, laat staan 87 worden en daarbij lichamelijk en geestelijk zo gezond blijven dat je zoā€™n zware baan goed uit kunt voeren.
Hetzelfde geldt inderdaad voor Trump en veel van de andere kandidaten, ik vind het ook vreemd dat er daarom zoā€™n voorkeur is voor oudere kandidaten.

6 likes

Als je als man de 65 passeert is de levensverwachting 84. Ik vind 77 gewoon niet zĆ³ oud, maar misschien is het ontkenning want mā€™n ouders kruipen ook in die richting en die mogen nog lang niet dood :grimacing: maar wat betreft oude mannen op die positie vind ik ook raar hoor!

3 likes

Nja dan doe je het niet. Voor mij zou dat ook niet werken (vind vlees na al die tijd ook gewoon echt goor) en zeker in het begin moet je misschien gewoon een beetje afkicken. Maar uiteindelijk moet je, als je geen/zelden vlees meer wil eten, een manier vinden waarop dat voor jou vol te houden is. Dat zou ik niet baseren op wat andere mensen daar allemaal van vinden want iedereen heeft zijn of haar eigen manier/weg daarin.

2 likes

Ik eet eigenlijk nooit vlees maar ik heb ook sommige dingen die ik mega erg mis. Bijv spareribs. Laatst een keer gegeten bij mā€™n favo restaurant maar ik kon alleen maar aan de dieren denken :weary: dus nu hoef ik het nooit meer. Ik heb gewoon met mezelf afgesproken dat ik het wel een keer mag als ik er echt al maanden aan moet denken en het valt 9/10 keer tegen en dan is het ook gewoon klaar.

1 like

Spotprents

• Ik hou er wel van
  • Ik heb nog nooit een goede/grappige spotprent gezien, maar ik heb er niets op tegen
  • Moeten kunnen, al snap ik wel dat sommigen zich daardoor beledigd voelen
  • Ik vind dat sinds een tijdje eigenlijk niet meer kunnen, maar een spotprent maken en/of delen staat je natuurlijk gewoon vrij
  • Belachelijk, er zou een wet moeten komen die belediging verbiedt en die zwaarder weegt dan vrijheid van meningsuiting
  • Anders

0 stemmers

Hij is wel een Amerikaanse man met genoeg geld voor en toegang tot goede gezondheidszorg, dat helpt ook.

1 like

Ik herken dit zo erg! Ik eet sinds 2 jaar vrijwel nooit meer vlees. Ik durf mezelf geen vegetariĆ«r te noemen omdat ik dus wel eens heb gezondigd na bijv. het uitgaan. Maar de keren dat ik daaraan heb toegegeven zijn echt op een hand te tellen. Maar ik vind het wel heel lekker en kan er echt over dagdromen haha. Soms (vaak als ik echt heel brak ben of als ik megachagrijnig ben) zelfs iets in mn winkelmandje gelegd, en het uiteindelijk altijd weer teruggelegd omdat ik het gewoon niet over mā€™n hart kan verkrijgen :ā€™)

1 like

Nu je het zo zegt @LaPetiteRobeNoire - weet iemand hoe het kan komen dat de levensverwachting voor Amerikaanse mannen hoger ligt dan Nederland? Met dat in Nederland de zorg beter is uitgebouwd en toegankelijker is zou je toch het omgekeerde verwachten?

Hier staat het juist andersom.
1 like

Ik vind spotprents over de islam soms! een uiting van institutioneel racisme in deze tijd. En verder heb ik er niks op tegen.

2 likes

Ja ik vind het ook een beetje lastig. Spotprents over de westerse wereld gaan vaak over politici of wereldleiders. Maar ik heb het gevoel dat spotprents over Arabische landen vaker over islam gaan en dan ook nog vaak icm terrorisme. En ik merk bij mezelf dat ik me daar best ongemakkelijk bij voel. Een spotprent over een mafkezen als Erdogan en Trump moeten natuurlijk gewoon kunnen, dat gaat over hun politiek handelen. Maar waarom de profeet van moslims belachelijk gemaakt moet wordenā€¦? Wat wil je daarmee bereiken als tekenaar? Ik zie ook zelden spotprents over het christendom/Jezus of andere religies. Ik vind het vooral bijdragen aan xenofobie. Natuurlijk hoef ik absoluut geen wet die spotprents of belediging verbiedt, maar ik zou het wel verfrissend vinden als spotprent tekenaars niet zo blijven hangen in die xenofobie/moslimbashing.

9 likes

Had dit met salamiā€¦ Witte boterham met boter en salami :drooling_face:. Maar nu heb ik vegan sucuk gevonden in mā€™n supermarkt die zo lekker is dat zelfs die craving vervuld wordt op vega(n) manier.

1 like