Ja eigenlijk moet ik eens een leuke plek opzoeken
Vriend van me heeft me aangeboden m’n pc in elkaar te zetten, omdat hij dat vaker gedaan heeft en het leuk vindt. Ik wil natuurlijk een bedankje geven,
welk bedrag vind jij netjes om te geven in de vorm van een cadeaubon?
- €5 - 10
- €10 - 20
- €20 - 30
- €30 - 40
- €40 - 50
- €50 of meer
0 stemmers
Hangt er wel een beetje vanaf. Is hij kapot, moet je anders een nieuwe? Enzovoort.
Hij gaat met onderdelen een pc voor me bouwen, dus heb een kast en losse onderdelen en die gaat hij erin schroeven. Dus kost niet meer dan een paar uurtjes tijd!
SAME dus ik ging kijken of ik iets lager kon. Zou ik van 20gb naar 7gb moeten?? 7 klinkt echt als m’n leven van 7 jaar geleden, kan dat niet aan hoor vind ik exht te risky ofzo
Hier had ik het ook nog over met een coach, en die was van mening dat dit soort dingen (praatje maken bij de koffieautomaat etc.) gewoon al in de werkdag zit gecalculeerd. Volgens mij gaan ze al uit van ong. 40 minuten buiten je pauzes om waarin je niet werkt omdat je even naar de wc gaat, iemand op de gang tegenkomt of even wat te drinken haalt. Dus nu ga ik ook zonder schuldgevoel een ommetje maken of wat boodschappen doen. Nu is het ook al weer donker na 5, dus dan heb ik al helemaal geen zin meer om naar buiten te gaan.
Ik denk dat ik zelf eerder zou voorstellen om 's avonds te gaan koken voor jullie maar dat ben ik.
Ik zou in dit geval nooit geld/bon geven maar een attentie: een fles wijn of een bloemetje ofzo
Ja dat wilde ik sowieso gaan doen!
@MadameMignon Ja ik had aan z’n vriendin gevraagd waar hij gelukkig van wordt en dat waren cadeaubonnen Zat ook te denken misschien in plaats daarvan een bierpakketje te geven met snacks
Ik had net een overleg over een onderwerp waar ik niet dagelijks actief mee bezig ben. Vaak als ik dan meedenk over een onderwerp dan heb ik tijdens dat ik praat echt zo’n uitzoom momentje van ‘huh, wat zeg ik eigenlijk allemaal?’. Ik verwoord dan dingen echt die ik eigenlijk helemaal niet perse actief vind of denk. Uitspraken waar ik eigenlijk NOOIT over na denk kan ik dan heel stellig zeggen. Ben het er niet perse mee oneens dan, maar ik snap nooit zo goed hoe ik dan zo kan praten.
Goed, vaag verhaal dit. Maar herkent iemand dat je soms praat en dan tijdens het praten denkt ‘huh wat een verhaal, dit heb je echt nog nooit gedacht’?
- Ja, dit herken ik wel
- Nee, ik zeg alleen dingen waar ik over na heb gedacht
- Wtf ik snap je niet
0 stemmers
Lekker doen inderdaad! En persoonlijk vind ik ook dat je van deze ellende waar we midden in zitten best af en toe wat meer aan jezelf mag denken tijdens het werken. Als je je werk maar goed doet toch?
Ja en dan achteraf allemaal andere dingen bedenken die ik eigenlijk had willen zeggen
- Eens, dit is het vervelendste wat een collega kan doen
- Nee, er is iets veel ergers namelijk…
0 stemmers
Collega’s die de hele dag praten, vooral over andere mensen in hun privéleven zoals de tante van de zus van hun buurvrouw, maar ook verslag uitbrengen van élke klant die ze gesproken hebben terwijl je ernaast zat en het dus gewoon kon horen, verder altijd negatief over anderen, altijd een verontwaardigd toontje, nooit geïnteresseerd in een ander behalve als het een smeuïge roddel kan opleveren, die niet aanvoelen wanneer ze moeten stoppen met praten, zoals wanneer je met je jas aan al bij de deur staat, maar je gewoon de hele dag elke dag gijzelen met hun woordenkots.
Die vind ik het ergst.
Ik werd ingewerkt door iemand die permanent deed alsof ik in 1 tegen 100 zat of les op de basisschool kreeg. Als ik dan vroeg om iets uit te leggen, want nog nooit eerder gedaan of pas 1x kreeg ik altijd terug: nou wat denk je dat het antwoord is? Probeer eerst maar even zelf. Meid, als ik wist hoe het werkte had ik je niet gevraagd.
Ohh jaa zo klote is dat! Maar wel continu zeggen ‘he als je een vraag hebt, áltijd vragen he. Dat is echt geen probleem, ik help je graag.’ oké is goed.
Ooooooh mijn god dit is mijn baas. Omdat hij denkt dat ik dingen beter leer op die manier, ipv het voor te kauwen. Krijg er vooral stress van en durf niks te vragen of te antwoorden. Via chat is hij dan ook nog heel ongeduldig en een beetje… neerbuigend soms. Maar nooit legt hij gewoon letterlijk uit hoe iets zit of wat er fout is. Grrrrr
Oh ik wel. Ik had een manager die heel goed delegeerde, de hele dag riep dat ze zo druk was, altijd vertelde hoeveel mails ze wel niet had gekregen in het afgelopen uur (pfff zucht jeetje, nu ALWEER 30 mails erbij?!?!?!) maar eigenlijk naast koffiedrinken niets deed.
Ik vind collega’s die keer op keer fout/half werk afleveren veel irritanter. Als iemand bazig is dan is mijn ervaring dat diegene vaak ook wel weet waar hij of zij het over heeft. Of het gaat het ene oor in en andere oor direct weer uit. Maar dat je iemands troep moet opruimen, ugh zo vervelend.
Spinnen (in huis)
- Ben ik (heel erg) bang voor
- Ben ik niet bang voor maar oppakken ofzo durf ik niet
- Geen problemen mee. Ik pak ze gerust op
0 stemmers