Ik ben zo tering onproductief thuis dat even 20min naar de supermarkt nog wel de minst van mijn zorgen is
Ik had niet verwacht dat zoveel mensen die tijd niet inhalen! Ik doe dat wel omdat ik minstens een half uur kwijt ben dan.
En het werd eerder ook gecommuniceerd naar ons: prima als je langer pauze neemt ofzo, als je je uren maar maakt.
Ik doe wel eens een was in de machine of bel ff snel met een vriendin, dat haal ik niet in. Soms zit ik te veel op mijn mobiel en dan ga ik wel langer door.
Nu denk ik; ik voel me zo vaak schuldig als ik niet al die uren productief ben, juist door thuis te werken heb ik het idee dat mensen van werk zo op me letten (hoeveel ik doe, hoe lang ik afwezig ben, elke keer groeps calls). Maar als ik zo hoor dat mensen rustig boodschappen doen onder werktijd en zich daar nul druk over maken moet ik dat misschien ook eens loslaten.
We zitten midden in een pandemie en moeten gedwongen thuiswerken, beetje begrip vanuit de werkgever lijkt me meer dan normaal. Alleen maar goed toch, als je af en toe even een rondje gaat lopen of weggaat van je beeldscherm. Word je ongetwijfeld ook weer productiever van. Snap echt niet dat sommige werkgevers zo gehaaid zijn op het juiste aantal uren maken en bij mensen in hun nek zitten te hijgen, alsof ze hun werknemers niet vertrouwen ofzo
Ja ik ben soms wel jaloers op mensen die even kunnen niksen tussendoor haha. Een vriendin van me werkt een uurtje, soms 2 uur, zodat haar verplichte taken gedaan zijn en de rest van de dag ligt ze op de bank te netflixen. Hoe zij normaal gesproken op kantoor 40 uur invult is me een heel groot raadsel. Zou er ook moedeloos van worden.
Het ligt denk ik ook aan mijn soort werk. Het werk moet gewoon gedaan worden in één dag. En thuiswerken was bij ons al heel gebruikelijk dus in dat opzicht is er vanuit de werkgever gezien niks veranderd. Ik word er in ieder geval heel nerveus van maar ik ga er morgen anders proberen tegenaan te kijken. Ik vind het zo jammer dat je je niet offline kunt weergeven in onze systemen. Het als vroeger bij MSN, zou echt chill zijn.
Hahaha ga je dan ook 10 keer offline en online zodat iedereen ziet dat je er weer bent
Nee juist niet. Lekker hele dag offline blijven, niemand die me lastig valt
Ik heb wel dat als ik een Vlaamse uitdrukking zie (zeker en vast bijv) dat ik dan in de stem van Samson in mijn hoofd zeg. “Mooooh, zeker en vast Gertjeeeeee”
Sorry belgen
Haahaha ja maar ik weet dus niet van super veel mensen uit mijn hoofd of ze vlaams zijn. Dus mijn default mode is wel Nederlands.
Edit: alles van jou lees ik sowieso in het Vlaams. Maar ik weet ook hoe jouw stem klinkt want die heb je weleens gepost.
Hoeveel internet heb je op je telefoon?
- Ik heb geen telefoon (met internet)
- Onbeberkt
- 0 - 500 MB
- 501- 999 MB
- 1 - 5 GB
- 6 - 10 GB
- 11 - 15 GB
- 16 - 20 GB
- 21-25 GB
- 26 - 30 GB
- 31- 40 GB
- 41 - 50 GB
- Meer dan 50 GB, maar niet onbeperkt
0 stemmers
Ik had altijd onbeperkt, maar sinds maart gebruikte ik er niet eens 1GB per maand van omdat ik altijd op WiFi zit. Heb het aangepast naar 5GB, op de een of andere manier durf ik niet lager te gaan want stel je toch eens voor dat je zonder komt te zitten. Scheelt me wel bijna €20 per maand.
Ik kan echt niet meer zonder onbeperkt, hoef ik buiten de deur ook nooit meer om te kijken naar wifi e.d. en als thuis het internet het niet doet maak ik gewoon een hotspot aan. Maar heb gelukkig nog een cheap abo van vroeger dat ik nooit meer ga aanpassen
Buiten de deur, wat is dat?
Omg ik realiseer me nu pas wat een geld ik heb uitgegeven aan mobiel internet wat ik sinds maart amper heb gebruikt
Ja van die plekken waar je vroeger kon eten, weet niet of je het kent. Soms ga je daar ook met een apart vervoersmiddel heen.
- Pannenkoeken
- Poffertjes
- Allebei niet
0 stemmers
Poffertjes eet ik niet meer sinds de beste poffertjeszaak uit mijn stad verdwenen is… al meer dan 10 jaar dus
Wat een zelfkastijding Na 10 jaar kun je toch wel eens andere proberen?
Allebei wel