Stel je persoonlijke vraag #21

Ik heb Ja leuk gestemd omdat het op mijn werk ook prima kan. Ik werk op een agrarische school waar oa. de opleidingen dierverzorging en paraveterinair worden aangeboden. Heel veel studenten nemen hun hond ook mee naar school voor bepaalde lessen, maar collega’s dus ook en niet alleen als “demonstratie” voor tijdens lessen maar ook gewoon voor de gezelligheid. Deze honden zijn wel goed getraind trouwens, anders mag het niet.

6 likes

Ben jij wel eens gebeten door een hond?

• Ja.
  • Nee.
  • Nee, maar wel door een kat.

0 stemmers

Huh, maar je schreef net nog iets over dat jouw hond alleen in jullie tuin mag in een ren. Laat je jouw hond dan ook op het parkeerterrein, of begrijp ik het verhaal nu niet?

Ik ben eens in mijn gezicht gebeten door een klein kutje hondje. Het litteken zit er nu nog. Ik vertrouw grote honden meer dan kleine.

Ik vind de meeste honden niet leuk, maar dieren mee naar kantoor lijkt me wel erg leuk!

Ik ben wel een keer omver gerend door een hond :grimacing: ze waren aan het spelen en rende keihard van de achterkant tegen me aan. Ik was echt geschrokken en boos, het was een super groot natuurgebied, kijk gewoon uit je ogen :sweat_smile:

:face_with_monocle: dit is advanced sarcasm toch (hoop ik haha)

9 likes

Ben je ook sip geworden van alle hondenhaters hier?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wow deze verhalen! Ik kan er echt niet bij dat mensen honden meenemen zonder ff te checken. Zeg ik als dog mom met 2 flinke honden met ook flinke karakters haha. Ik vraag het altijd, en als mensen bijvoorbeeld de ene hond wel ok vinden en de andere niet laat ik er ook makkelijk eentje thuis.

Het merendeel mijn vrienden (en familie trouwens nu ik erover nadenk) hebben ook honden dus als we afspreken is het echt een standaardvraag, wie neemt welke hond mee en is dat ok met iedereen.
Lijkt me echt gek als ik ineens met mensen om zou gaan die helemaal niet van honden houden.

3 likes

Nee, ieder z’n ding toch.
De verhalen over irritatie aan kantoorhonden vind ik wel gek. Een hond is zo goed voor je mental state in mijn ogen (vast ook wel onderzoek naar gedaan) en geeft gewoon sfeer.
Ik neem mijn honden niet mee naar kantoor want m’n partner is een ouderwetse hondenhater, maar haar dochtertje van 3 loopt meerdere dagen per week bij ons rond en dat vind ik qua afleiding veel heftiger.
Maar de vergelijking hond vs kind geeft altijd oorlog dus ik zeg er maar niks van haha.

1 like

Het ligt bij mij gewoon aan de hond. Ik vind zeker grote honden vaak stinken en vind zo’n hondengeur dan goor om de hele dag in te moeten zitten. Om dan nog niet eens te spreken over de haren. Die geur en haren zouden bij mij echt een slechte invloed hebben op mijn humeur, dan kan dat beest nog zo lief zijn.

6 likes

Ik ben wel eens in mijn been gebeten door een chihuahua, maar dat heeft gelukkig geen schade of trauma achtergelaten (werd ook geen wond) dus ik weet niet of het echt telt.
Ik ben trouwens wel heel blij dat dat nooit gebeurd is, ik hou van dieren (ook van honden) ik kan me voorstellen dat als dat gebeurt je daarna toch altijd een beetje (of heel erg) bang bent. Ik kan me voorstellen dat dat echt heel traumatisch kan zijn.

Ik ben als klein kind gebeten door de hond van mijn opa en oma. Was wel een ongeluk omdat iemand over de slapende hond viel. Sinds dat voorval moest de hond altijd in zijn buitenhok wanneer mijn broertje, neefje en ik buiten waren. Ging altijd goed totdat mijn neefje eens de tuin in ging terwijl de hond los was, toen is mijn neefje ook gebeten. De hond hebben ze daarna in laten slapen. Ik ben wel heel blij dat ik nooit bang ben geworden voor honden.

Wij hebben op werk een “therapie hond”, is van m’n dove collega en die komt elke vrijdag mee. Cliënten mogen die ook uitlaten. En op m’n vorige werk was er ook een blindengeleidehond! Allebei lieve beesten

13 likes

Maar bijten van een kat zie ik niet zo als bijten van een hond? Ik had altijd zo’n kat in de buurt die achter me aanliep en aandacht zocht, dan aaide ik hem en gaf ie allemaal kopjes. Toen ging hij een keer op zn buik liggen en dus aaide ik zn buik maar toen beet hij. Als een hond mij zou bijten zou ik dat heel alarmerend vinden maar bij een kat niet.

Mn vader is wel een keer tot op het bot in zn pols gebeten door een herdershond die altijd vast zat en toevallig even uit zn kooi was toen zn baasje zn kooi schoonmaakte. Hij heeft die hond toen maar keihard geschopt dat ie piepend wegliep. En daarna moest die hond worden afgemaakt. :pensive:

Ja, bij mij op werk ook! Ik vind het heel leuk, maar ben echt veeel minder productief, want het leidt wel heel erg af. Maar alsnog leuk :slight_smile:

In een losloopgebied kan het natuurlijk, maar daarbuiten moet een hond altijd aangelijnd zijn vind ik. Ik vind dat je rekening moet houden met mensen die bang zijn, kleine kinderen, mensen die moeilijk lopen en mensen die geen zin hebben in een hond in het algemeen.

Hahahahaha love jouw rants :joy::laughing:
En +10 voor het gebruik van kuttelikker :see_no_evil:

1 like

Mijn hond heeft 1x per week kantoor dag :nerd_face:

voor wie geen hond wil zien in dit topic

![20201111_100033|359x500]…

67 likes

Ok dat vind ik echt heel raar…

@vuilnisglitter ik vind het ook raar om je kind op kantoor te hebben trouwens en vind de kind vs hond vergelijking in deze niet raar :see_no_evil:

4 likes

Een kind kan ik nog begrijpen als die onverwachts mee komt ivm bijvoorbeeld geen oppas kunnen regelen. Zou het erger vinden als iemand bij mij thuis onverwachts een kat meeneemt, aangezien ik een hond heb :joy: (en ergens buiten huis onverwachts een kat meenemen lijkt me nogal gek).

Ligt wel aan de situatie, als het gaat over op kantoor dan zou ik voor een kind stemmen.

4 likes